eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych

Rządowy projekt ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych

projekt ustawy dotyczy regulacji w zakresie tworzenia, zadań, zasad finansowania i organizacji funduszy promocji produktów rolno-spożywczych zwanych "funduszami promocji"

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1806
  • Data wpłynięcia: 2009-03-18
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych
  • data uchwalenia: 2009-05-22
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 97, poz. 799

1806


Druk nr 1806

Warszawa, 18 marca 2009 r.
SEJM
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
VI kadencja
Prezes Rady Ministrów

RM 10-22-09


Pan

Bronisław Komorowski
Marszałek Sejmu
Rzeczypospolitej
Polskiej
Na podstawie art. 118 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia
2 kwietnia 1997 r. przedstawiam Sejmowi Rzeczypospolitej Polskiej projekt
ustawy


- o funduszach promocji produktów
rolno-spożywczych wraz z projektami aktów
wykonawczych.

Projekt ma na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej.

W załączeniu przedstawiam także opinię dotyczącą zgodności
proponowanej regulacji z prawem Unii Europejskiej.
Ponadto uprzejmie informuję, że do prezentowania stanowiska Rządu w
tej sprawie w toku prac parlamentarnych został upoważniony Minister Rolnictwa i
Rozwoju Wsi.


(-) Donald Tusk


Projekt


U S T A W A
z dnia

o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych)

Art. 1. Ustawa reguluje tworzenie, zadania, zasady finansowania, organizację
i
funkcjonowanie funduszy promocji produktów rolno-spożywczych, zwanych dalej
„funduszami promocji”.
Art. 2. 1. W celu wspierania wzrostu spożycia i promocji produktów rolno-
spożywczych tworzy się następujące fundusze promocji:
1) Fundusz Promocji Mleka;
2) Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego;
3) Fundusz Promocji Mięsa Wołowego, Końskiego i Owczego;
4) Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych;
5) Fundusz Promocji Owoców i Warzyw;
6) Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego;
7) Fundusz Promocji Ryb.
2.
Realizując cele, o których mowa w ust. 1:
1) Fundusz Promocji Mleka wspiera:
a) działania mające na celu informowanie o jakości i cechach, w tym zaletach, mleka
i przetworów mlecznych,
b) działania mające na celu promocję spożycia mleka lub przetworów mlecznych,
w szczególności przez dzieci i młodzież,
c) udział w wystawach i targach związanych z chowem lub hodowlą bydła
mlecznego, produkcją lub przetwórstwem mleka,
d) badania rynkowe dotyczące spożycia mleka i przetworów mlecznych,
e) badania naukowe i prace rozwojowe mające na celu poprawę jakości mleka
i przetworów mlecznych oraz prowadzące do wzrostu ich spożycia,
f) działania mające na celu informowanie o korzyściach płynących
z przeprowadzania oceny wartości użytkowej bydła typu użytkowego mlecznego
i mięsno-mlecznego,
g) szkolenia dostawców i podmiotów skupujących w rozumieniu ustawy z dnia
20 kwietnia 2004 r. o organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych (Dz. U.
z 2009 r. Nr 11, poz. 65),
h) działalność krajowych organizacji branżowych, w tym ich przedstawicieli,
biorących udział w pracach specjalistycznych stałych i roboczych komitetów
organizacji międzynarodowych lub będących członkami statutowych organów
tych organizacji, zajmujących się problemami rynku mleka i przetworów
mlecznych;
2) Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego wspiera:
a) działania mające na celu informowanie o jakości i cechach, w tym zaletach, mięsa
wieprzowego,
b) działania mające na celu promocję spożycia mięsa wieprzowego oraz jego
przetworów,
c) udział w wystawach i targach związanych z chowem lub hodowlą świń oraz
produkcją lub przetwórstwem mięsa wieprzowego,
d) badania rynkowe dotyczące spożycia mięsa wieprzowego oraz jego przetworów,
e) badania naukowe i prace rozwojowe mające na celu poprawę jakości mięsa
wieprzowego oraz jego przetworów, a także prowadzące do wzrostu ich spożycia,
f) szkolenia producentów i przetwórców mięsa wieprzowego,
g) działalność krajowych organizacji branżowych, w tym ich przedstawicieli,
biorących udział w pracach specjalistycznych stałych i roboczych komitetów

2
organizacji międzynarodowych lub będących członkami statutowych organów
tych organizacji, zajmujących się problemami rynku mięsa wieprzowego;
3) Fundusz Promocji Mięsa Wołowego, Końskiego i Owczego wspiera:
a) działania mające na celu informowanie o jakości i cechach, w tym zaletach, mięsa
wołowego, końskiego lub owczego,
b) działania mające na celu promocję spożycia mięsa wołowego, końskiego lub
owczego oraz jego przetworów,
c) udział w wystawach i targach związanych z chowem lub hodowlą bydła
mięsnego, koni i owiec oraz produkcją lub przetwórstwem mięsa wołowego,
końskiego lub owczego,
d) badania rynkowe dotyczące spożycia mięsa wołowego, końskiego lub owczego
oraz jego przetworów,
e) badania naukowe i prace rozwojowe mające na celu poprawę jakości mięsa
wołowego, końskiego lub owczego oraz jego przetworów, a także prowadzące do
wzrostu ich spożycia,
f)
szkolenia producentów i przetwórców mięsa wołowego, końskiego lub owczego,
g) działalność krajowych organizacji branżowych, w tym ich przedstawicieli,
biorących udział w pracach specjalistycznych stałych i roboczych komitetów
organizacji międzynarodowych lub będących członkami statutowych organów
tych organizacji, zajmujących się problemami rynku mięsa wołowego, końskiego
lub owczego;
4) Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych wspiera:
a) działania mające na celu informowanie o jakości i cechach, w tym zaletach, zbóż
oraz przetworów zbożowych pochodzących z przetworzenia pszenicy, żyta,
jęczmienia, kukurydzy, owsa oraz gryki, zwanych dalej „przetworami
zbożowymi”,
b) działania mające na celu promocję spożycia przetworów zbożowych,
c) udział w wystawach i targach związanych z produkcją lub przetwórstwem zbóż,
o których mowa w lit. a, lub przetworów zbożowych,
d) badania rynkowe dotyczące spożycia przetworów zbożowych,

3
e) badania naukowe i prace rozwojowe mające na celu poprawę jakości zbóż,
o których mowa w lit. a, oraz przetworów zbożowych, a także prowadzące do
wzrostu ich spożycia,
f) szkolenia producentów i przetwórców zbóż,
g) działalność krajowych organizacji branżowych, w tym ich przedstawicieli,
biorących udział w pracach specjalistycznych stałych i roboczych komitetów
organizacji międzynarodowych lub będących członkami statutowych organów
tych organizacji, zajmujących się problemami rynku zbóż i przetworów
zbożowych;
5) Fundusz Promocji Owoców i Warzyw wspiera:
a) działania mające na celu informowanie o jakości i cechach, w tym zaletach,
owoców lub warzyw oraz ich przetworów,
b) działania mające na celu promocję spożycia owoców lub warzyw oraz ich
przetworów, w szczególności przez dzieci i młodzież,
c) udział w wystawach i targach związanych z produkcją owoców lub warzyw oraz
ich przetworów lub przetwórstwem owoców i warzyw,
d) badania rynkowe dotyczące spożycia owoców lub warzyw oraz ich przetworów,
e) badania naukowe i prace rozwojowe mające na celu poprawę jakości owoców lub
warzyw oraz ich przetworów, a także prowadzące do wzrostu ich spożycia,
f) szkolenia producentów i przetwórców owoców lub warzyw,
g) działalność krajowych organizacji branżowych, w tym ich przedstawicieli,
biorących udział w pracach specjalistycznych stałych i roboczych komitetów
organizacji międzynarodowych lub będących członkami statutowych organów
tych organizacji, zajmujących się problemami rynku owoców lub warzyw;
6) Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego wspiera:
a) działania mające na celu informowanie o jakości i cechach, w tym zaletach, mięsa
drobiowego oraz jego przetworów,
b) działania mające na celu promocję spożycia mięsa drobiowego i jego przetworów,
c) udział w wystawach i targach związanych z chowem lub hodowlą drobiu,
produkcją lub przetwórstwem mięsa drobiowego,

4
strony : [ 1 ] . 2 ... 10 ... 16

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: