eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych

Rządowy projekt ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych

projekt ustawy dotyczy regulacji w zakresie tworzenia, zadań, zasad finansowania i organizacji funduszy promocji produktów rolno-spożywczych zwanych "funduszami promocji"

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1806
  • Data wpłynięcia: 2009-03-18
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych
  • data uchwalenia: 2009-05-22
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 97, poz. 799

1806

UZASADNIENIE

Projekt rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie trybu zgłaszania
kandydatów na członków komisji zarządzających funduszami promocji produktów rolno-
spożywczych stanowi wykonanie upoważnienia zawartego w art. 11 ust. 10 ustawy z dnia
................ o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych. Stosownie do tego przepisu
minister właściwy do spraw rynków rolnych określi w drodze rozporządzenia tryb zgłaszania
kandydatów na członków komisji zarządzających funduszami promocji produktów rolno –
spożywczych oraz sposób ich wyboru, mając na uwadze zapewnienie reprezentatywności tych
komisji oraz powołania do ich składu osób o doświadczeniu w zakresie danej branży.
Ponieważ ustalenie zadań realizowanych ze środków finansowych funduszy promocji w
danym roku należeć będzie do wyłącznej kompetencji komisji zarządzających danymi
funduszami, istotne jest zapewnienie jak najbardziej demokratycznego i gwarantującego
reprezentatywność sposobu wyłaniania członków komisji zarządzających. Członkami komisji
zarządzających będą przedstawiciele branż, wybrani przez nich, spośród nich samych. Projekt
rozporządzenia określa taki tryb zgłaszania kandydatów na członków komisji zarządzających, by
to członkowie krajowych organizacji branżowych, zrzeszających przedstawicieli poszczególnych
sektorów wyłaniali spośród siebie, w tajnym głosowaniu, swoich reprezentantów, których
następnie wskażą ministrowi, a minister jedynie powoła wybranych członków komisji
zarządzających.
Komisje zarządzające same będą uchwalać swoje regulaminy. Ponieważ
w systemie prawnym brak definicji pojęcia „ogólnokrajowa organizacja branżowa”, organizacja,
która będzie chciała zgłosić swoich reprezentantów, będzie zobowiązana dostarczyć kopię statutu
lub innego dokumentu potwierdzającego zakres jej działania oraz odpis z właściwego rejestru.
Projekt rozporządzenia nie jest objęty zakresem prawa Unii Europejskiej.
Projekt rozporządzenia nie zawiera przepisów technicznych, w związku z tym nie podlega
notyfikacji w rozumieniu przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w
sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U.
Nr 239, poz. 2039 oraz z 2004 r. Nr 65, poz. 597).

Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414) projekt rozporządzenia zostanie
zamieszczony na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju
Wsi.
Projekt
rozporządzenia nie znajduje się w programie prac legislacyjnych Ministra
Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

OCENA SKUTKÓW REGULACJI

1. Podmioty, na które oddziałuje projektowane rozporządzenie
Podmioty wpłacające na fundusze promocji produktów rolno-spożywczych (podmioty skupujące
mleko, przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w zakresie uboju świń, bydła, koni
lub owiec, przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą
w zakresie wywozu żywych świń, bydła, koni lub owiec poza obszar Rzeczpospolitej Polskiej,
przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w zakresie przemiału zbóż oraz nabywcy
mąki, przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą będący podatnikami podatku od
towarów i usług, którzy wytwarzają owoce i warzywa lub je skupują, przedsiębiorcy prowadzący
działalność gospodarczą w zakresie uboju drobiu, przedsiębiorcy prowadzący działalność
gospodarczą, będący podatnikami podatku od towarów i usług, w zakresie połowu ryb w wodach
śródlądowych lub morskich, przedsiębiorcy skupujący ryby w celu ich przetworzenia lub
odsprzedaży oraz prowadzący działalność gospodarczą w zakresie chowu i hodowli ryb).

2. Wpływ projektowanego rozporządzenia na sektor finansów publicznych, w tym budżet
państwa oraz budżety jednostek samorządu terytorialnego
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na dochody oraz
wydatki budżetu państwa oraz budżetów jednostek samorządu terytorialnego.


3. Wpływ projektowanego rozporządzenia na rynek pracy
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy.

4. Wpływ projektowanego rozporządzenia na konkurencyjność gospodarki

i przedsiębiorczość, w tym wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw

6
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu konkurencyjność
gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.

5. Wpływ projektowanego rozporządzenia na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sytuację
i rozwój regionalny.

6. Konsultacje społeczne
Projekt rozporządzenia będzie przedmiotem konsultacji z następującymi organizacjami
społeczno-zawodowymi: NSZZ RI „Solidarność”, Związkiem Zawodowym Rolnictwa
„Samoobrona”, Krajowym Związkiem Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych, Federacją
Branżowych Związków Producentów Rolnych, Krajową Radą Izb Rolniczych, Zarządem
Głównym Związku Zawodowego Pracowników Rolnictwa RP, Sekretariatem Rolnictwa Komisji
Krajowej NSZZ „Solidarność”, Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych,
Stowarzyszeniem „Polska Federacją Producentów ywności”, Związkiem Zawodowym
Rolników „Ojczyzna”, Radą Gospodarki ywnościowej, Krajową Federacją Producentów Zbóż,
Polskim Związkiem Producentów, Eksporterów i Importerów Mięsa, Związkiem Zawodowym
Centrum Narodowe Młodych Rolników, Federacją Związków Pracodawców – Dzierżawców i
Właścicieli Rolnych, Związkiem Prywatnych Przetwórców Mleka, Stowarzyszeniem Rzeźników
i Wędliniarzy RP, Krajowym Związkiem Spółdzielni Mleczarskich, Polskim Związkiem
Zrzeszeń Hodowców

i Producentów Drobiu, Krajową Izbą Producentów Drobiu i Pasz, Polskim Zrzeszeniem
Producentów Bydła Mięsnego, Krajową Radą Drobiarską – Izbą Gospodarczą, Polską Federacją
Hodowców Bydła i Producentów Mleka, Unią Producentów i Pracodawców Przemysłu
Mięsnego, Stowarzyszeniem Mrożonej
ywności, Krajową Unią Producentów Soków,
Związkiem Sadowników Polskich, Związkiem Sadowników RP, Krajowym Stowarzyszeniem
Mleczarzy, Stowarzyszeniem Naukowo Technicznym Inżynierów
i Techników Przemysłu Spożywczego, Izbą Paszowo – Zbożową, Polskim Związkiem
Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego, Stowarzyszeniem Młynarzy Rzeczypospolitej
Polskiej, Polskim Związkiem Owczarskim, Polską Izbą Makaronu, Stowarzyszeniem Importerów
Ryb, Zrzeszeniem Rybaków Morskich, Stowarzyszeniem Rozwoju Rynku Rybnego, Polskim

7
Towarzystwem Rybackim, Polskim Stowarzyszeniem Przetwórców Ryb, Związkiem Rybaków
Polskich, Stowarzyszeniem Armatorów Rybackich, Krajową Izbą Producentów Ryb oraz Polską
Izbą Mleka.


12A/02/BS

8
strony : 1 ... 10 ... 15 . [ 16 ]

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: