eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej oraz ustawy o podatkach i opłatach lokalnych

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej oraz ustawy o podatkach i opłatach lokalnych

projekt przewiduje dostosowanie polskich przepisów do obowiązujących przepisów wspólnotowych dotyczących pomocy "de minimis" oraz wdrożenie elektronicznego systemu monitorowania pomocy publicznej innej niż w rolnictwie i rybołówstwie tzw. aplikacji SHRIMP oraz aplikacji służącej monitorowaniu pomocy udzielanej w rolnictwie i rybołówstwie

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 139
  • Data wpłynięcia: 2007-11-12
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej oraz ustawy o podatkach i opłatach lokalnych
  • data uchwalenia: 2008-04-25
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 93, poz. 585

139


9
wspólne Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych przy Ministerstwie
Pracy i Polityki Społecznej, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
oraz Ministerstwa Finansów) proponuje się uchylenie art. 7 ust. 6b ustawy
o podatkach i opłatach lokalnych.
Art. 3 projektu zawiera przepis przej ciowy utrzymujący w mocy przepisy
wykonawcze wydane na podstawie art. 35 ustawy do czasu wej cia w życie
nowych przepisów wykonawczych.
Art. 4 projektu zawiera przepisy przej ciowe wskazujące, iż informacje
o nieudzieleniu pomocy publicznej oraz informacje o nieudzielaniu pomocy
publicznej w rolnictwie i rybołówstwie, do czasu wej cia w życie odpowiednich
przepisów wykonawczych, składa się za okresy i w terminach okre lonych
odpowiednio dla sprawozdań o pomocy publicznej lub sprawozdań o pomocy
publicznej w rolnictwie i rybołówstwie. Konieczno ć wprowadzenia tego
przepisu wynika z uchylenia obecnie obowiązującego przepisu art. 32a
regulującego okresy i terminy składania informacji o nieudzielaniu pomocy
i przeniesienia jego tre ci do przepisów wykonawczych, które zostaną wydane
na podstawie art. 35 ustawy w nowym brzmieniu.
Projekt ustawy nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem przewidzianym
w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych


(Dz. U. Nr 239, poz. 2039 oraz z 2004 r. Nr 65, poz. 597).
Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalno ci lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414), projekt ustawy został
udostępniony w Biuletynie Informacji Publicznej z chwilą przekazania do
uzgodnień międzyresortowych. Nikt nie zgłosił się do udziału w pracach nad
projektem.
Projekt ustawy jest zgodny z przepisami Unii Europejskiej.




10
OCENA SKUTKÓW REGULACJI

1. Podmioty, na które oddziałuje projekt aktu prawnego
Projekt aktu normatywnego oddziałuje na podmioty udzielające pomocy
publicznej. Proponowane przepisy wprowadzają jedynie pewne modyfikacje
w już istniejących obowiązkach z zakresu monitorowania udzielonej pomocy
publicznej, co oznacza, iż wej cie w życie przedmiotowej ustawy nie
spowoduje wzrostu kosztów funkcjonowania podmiotów udzielających
pomocy publicznej.
2. Konsultacje społeczne
Projekt ustawy został zamieszczony w ramach konsultacji społecznych na
stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W toku
konsultacji nie wpłynęły żadne uwagi do projektu ustawy.
Z uwagi na fakt, iż uregulowania zawarte w projekcie ustawy dotyczą
funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego, przedmiotowy projekt
został przekazany do Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego,
celem zaopiniowania. W dniu 19 wrze nia 2007 r. odbyło się posiedzenie
Zespołu ds. Infrastruktury, Rozwoju Lokalnego, Polityki Regionalnej oraz
rodowiska tej Komisji, na którym przedmiotowy projekt przyjęto bez uwag.
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych
Wej cie w życie ustawy spowoduje skutki finansowe dla budżetu Państwa.
Związane one będą z wdrażaniem aplikacji SHRIMP. Wprawdzie
przedmiotowa aplikacja została już stworzona, jednak proces jej wdrażania,
szczególnie w jego początkowej fazie, wymaga rozwoju infrastruktury
technicznej oraz stałej opieki ze strony firmy informatycznej, która będzie
odpowiedzialna za bieżące funkcjonowanie systemu, usuwanie
ewentualnych błędów, wprowadzanie ewentualnych korekt i usprawnień itp.
Szacunkowy koszt zapewnienia takiej opieki wynosi ok. 110 tys. zł rocznie,
w okresie 3 kolejnych lat oraz ok. 75 tys. rocznie w latach następnych, co
wymaga zwiększenia budżetu UOKiK o odpowiednie kwoty. Ponadto,


11
wdrażanie systemu wymaga dodatkowych nakładów pracy związanych
z udostępnianiem systemu, tj. obsługą użytkowników systemu, nadawaniem
loginów i haseł dostępu, wyja nianiem wątpliwo ci związanych
z
funkcjonowaniem systemu itp. W związku z tym przewiduje się
konieczno ć wsparcia etatowego UOKIK w wymiarze 2 dodatkowych
etatów, których utrzymanie stanowi łączny koszt w wysoko ci ok. 80 tys. zł
rocznie.
Opracowanie i wdrożenie aplikacji służącej monitorowaniu pomocy
publicznej innej niż w rolnictwie i rybołówstwie nie skutkuje dodatkowym
obciążeniem budżetu Państwa, ponieważ zostanie zrealizowane w ramach
budżetu Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wej cie w życie przedmiotowej ustawy nie będzie miało wpływu na rynek
pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjno ć gospodarki i przedsiębiorczo ć, w tym
na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wej cie w życie przedmiotowej ustawy nie będzie miało wpływu na
konkurencyjno ć gospodarki i przedsiębiorczo ć.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionów
Ze względu na fakt, iż projekt ustawy nie okre la warunków udzielania
pomocy beneficjentom, a jedynie reguluje kwestie proceduralne,
umożliwiające prawidłowe monitorowanie pomocy publicznej, nie będzie on
miał wpływu na sytuację i rozwój regionów.
11/8/es

strony : 1 ... 4 . [ 5 ]

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: