  • 21. Data: 2024-05-27 11:59:46
    Temat: Re: znów ten wrocław
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 May 2024 08:42:06 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Bez przesady. Wyszło na jaw że walnęli chłopaka z paralizatora kiedy był
    > już w kajdankach. To tak jawne nadużycie że dyscyplinarka była
    > oczywistością.

    I doprowadziło do śmierci?
    To mamy dane do wznowienia sprawy Stachowiaka.

    > Cała reszta - oskarżenie, proces, wyrok, odsiadka to już
    > swoim trybem pójdzie.

    Zebyś się nie zdziwił.
    Najpierw trzeba sekcje, potem biegły nie okresli przyczyny śmierci ...
    normalnym trybem.

    A Łódż blisko, tylko tamten biegły chyba jakis zawieszony?

    J.

  • 22. Data: 2024-05-27 12:14:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 May 2024 12:35:47 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > Teraz często wzywane jest "wsparcie" Policji, a Policja co prawda
    > udzielić pomocy obowiazek ma, ale już kaftanów bezpieczeństwa na
    > wyposażeniu przykładowo nie ma. Zresztą mało która karetka systemowa ma.
    > Natomiast kajdanki nadają się do tego tak sobie. Ciężko wariatowi
    > założyć. Spora szansa, że zrobi nimi sobie, lub komuś postronnemu krzywdę.
    >
    > To problem bardzo podobny do ostrzeliwania z pistoletĂłw duĹźych
    > niebezpiecznych zwierząt, gdzie wszyscy wiedzą, że to ma sens niewielki,
    > ale policjant tylko tym dysponuje w patrolu.

    Eeee tam,
    https://www.youtube.com/watch?v=eVOh7nmLCYs

    Co prawda:
    -dopiero czwarty strzał go położył (przepisowe 2000J ?)
    -po pierwszym zrobiło się niebezpiecznie, dzik biegal, ofiara blisko,
    -potem oddano dwa dodatkowe strzały - przekroczenie uprawnien?

    Ciekawe jak się skończyło, wszyscy uznali, ze wzorowa interwencja,
    czy ktos zaczął jątrzyc ... gdzie ostrzeznienie o użyciu broni, gdzie
    strzał ostrzegawczy :-)

> [...]
    > incydentalne, że trudno wszystkie patrole wyposażać w sztucery, ale jak
    > się znajda, to zaraz znajduje się szereg "znawców", co to wiedzą lepiej,
    > że powinni "z armaty strzelać". Przesunięcie tego zadania na gminę (tak
    > jest w ustawie) też ma średni sens, bo mało która gmina ma nawet Straż
    > Miejską, o jej uzbrojeniu nie wspominając. Mają umowy z weterynarzami na
    > łapanie niebezpiecznych i zagubionych zwierząt, ale mało który
    > weterynarz jest przygotowany na Tygrysa przykładowo. Zazwyczaj są
    > pieski, kotki i inne pomniejsze zwierzątka. Już Dzik staje się problemem.

    Skoro dzik jest powoli normalny, to weterynarz powinnien być
    przygotowany :-)

    A w ZSRR milicja zastrzeliła tygrysa. Podejrzewam ze pierwszy
    przypadkowy patrol, co oni tam mieli - TT ?

    J.

  • 23. Data: 2024-05-27 12:16:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 May 2024 12:53:41 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Należy tu docenić postępy medycyny a i obyczajowości. Obecne psychotropy
    > dają spore szanse że chory psychicznie po krótkim pobycie w szpitalu na
    > dobór leków ląduje w społeczeństwie i jakoś się sprawdza, nie
    > przysparzając większych kłopotów. Znam wśród dalszych znajomych 3 takie
    > przypadki. Społeczeństwo też bardziej świadome i wyrozumiałe. Więc i
    > kaftany jakby mniej potrzebne.

    No ale przeciez tego nie dobierze patrol z karetki.
    Najpierw trzeba obezwładnic, a potem będą w klinice diagnozować i
    dobierać.

    > Z kolei przybywa osób pobudzonych przez
    > alkohol i narkotyki, ale do nich bardziej pasuje ekipa z kajdankami :)

    I jaka szansa, ze taki wypuszczony ze szpitala nie weźmie narkotyków?

    J.

  • 24. Data: 2024-05-27 16:09:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.05.2024 o 11:53, J.F pisze:

    > Ale ale ... z opisu by wyglądało, ze użycie paralizatora było jakby
    > zasadne.

    Ale opis jest od policjantów co nterweniowali.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 25. Data: 2024-05-27 16:25:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.05.2024 o 11:59, J.F pisze:

    > A Łódż blisko, tylko tamten biegły chyba jakis zawieszony?

    Chyba nie - zdjęli go z kierownika katedry za przekręty i teraz jest
    jego koleżanka. Na swojej stronie zapomniał napisać żee już nie jest.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 26. Data: 2024-05-27 16:30:54
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Komendant polecial?

    > spoko spoko - ktoś będzie musiał pałować.

    > Ale ale ... z opisu by wyglądało, ze użycie paralizatora było jakby
    > zasadne.

    Te narzędzia tortur i śmierci powinny zostać wycofane wszędzie gdzie
    tylko istnieją.

  • 27. Data: 2024-05-27 17:08:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 May 2024 16:09:23 +0200, Shrek wrote:

    > Ale opis jest od policjantów co nterweniowali.

    Jesli wzywali ich do czlowieka, co meble przez okno wyrzucał (choc to
    tez informacja z policj), to przyjmuje, ze chwilowo nie całkiem
    poczytalny był.

    Za duzo alkoholu, czy dopalaczy ... a potem taki nawet w kajdankach
    może sie miotać.

    Chcieli uspokoic paralizatorem? Byc może, a tu dwa pechy:
    a) nie wolno (?)
    b) zmarl ... i się wydało

    J.

  • 28. Data: 2024-05-27 17:13:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.05.2024 o 17:08, J.F pisze:

    > Za duzo alkoholu, czy dopalaczy ... a potem taki nawet w kajdankach
    > może sie miotać.
    >
    > Chcieli uspokoic paralizatorem?

    Głupawy pomysł jak ktoś pobudzony na prochach albo chory i kajdanki nie
    wystarczyly żeby go uspokoić. Raczej go tylko wkurwisz bardziej a jak
    widać rozsądnie nie reaguje. Poza tym to zabronione - i nie bez powodu
    pewnie.

    > Byc może, a tu dwa pechy:
    > a) nie wolno (?)
    > b) zmarl ... i się wydało

    Jak stachowiak - jego wina że umar akurat w policyjnym kiblu i zesra
    paru dobrym kulsonom kariery.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 29. Data: 2024-05-27 17:33:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 May 2024 17:13:45 +0200, Shrek wrote:

    > Głupawy pomysł jak ktoś pobudzony na prochach albo chory i kajdanki nie
    > wystarczyly żeby go uspokoić. Raczej go tylko wkurwisz bardziej a jak
    > widać rozsądnie nie reaguje.

    Ja tam nie wiem, generalnie taser słuzy do "uspokajania", choc ponoć
    na niektórych dobrze nabuzowanych nie działa.

    > Poza tym to zabronione - i nie bez powodu pewnie.

    Wątpię czy z takiego.

    > Jak stachowiak - jego wina że umar akurat w policyjnym kiblu i zesra
    > paru dobrym kulsonom kariery.

    Jakos tak.

    J.

  • 30. Data: 2024-05-27 18:17:28
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 27.05.2024 o 11:56, J.F pisze:

    > Inaczej, to służba a nie praca :-)

    Czy to znaczy, że kodeks pracy tam nie obowiązuje?

    > Ale zwolnienie bez powodów wygląda na dyskryminację, a dyscyplinarnie
    > to trzeba miec uzasadniony powód.

    Oni legitymują bez uzasadnionego powodu i można sobie tylko skargi na to
    skłądać. Zwolnić, a jak coś nie pasuje to mogą do sądu iść składać skargi ;)

    > Tak jest.
    > Gorzej, jak wygrają :-)

    Dlaczego gorzej. A niech wygrają, nie mam nic przeciwko. Chodzi o to,
    żeby za każdym razem do sądu musieli iść po swoje ;)

    PD