  • 11. Data: 2024-05-26 12:16:44
    Temat: Re: znów ten wrocław
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 May 2024 12:13:07 +0200, alojzy nieborak napisał(a):

    > Kajdanki sporo zmieniają.
    > Niedobsz. Kiedyś takiego zwykle w kaftan ubierali.

    A to zależy od ekipy. Jedni mają kaftany inni kajdanki :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2024-05-26 12:35:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A to zależy od ekipy. Jedni mają kaftany inni kajdanki ?

    Problem w tym, że dawniej do "psychicznego" przyjeżdżała załoga
    pogotowia i używała kaftana. Jak był bardzo agresywny, to przyjeżdżało
    ich więcej. W większych miastach były wyspecjalizowane karetki
    pogotowia, gdzie przede wszystkim obsada miała doświadczenie w
    postępowaniu z takimi oraz wyposażenie. Ale wszędzie ciecie kosztów.
    Teraz często wzywane jest "wsparcie" Policji, a Policja co prawda
    udzielić pomocy obowiazek ma, ale już kaftanów bezpieczeństwa na
    wyposażeniu przykładowo nie ma. Zresztą mało która karetka systemowa ma.
    Natomiast kajdanki nadają się do tego tak sobie. Ciężko wariatowi
    założyć. Spora szansa, że zrobi nimi sobie, lub komuś postronnemu krzywdę.

    To problem bardzo podobny do ostrzeliwania z pistoletów dużych
    niebezpiecznych zwierząt, gdzie wszyscy wiedzą, że to ma sens niewielki,
    ale policjant tylko tym dysponuje w patrolu. Zdarzenia są na tyle
    incydentalne, że trudno wszystkie patrole wyposażać w sztucery, ale jak
    się znajda, to zaraz znajduje się szereg "znawców", co to wiedzą lepiej,
    że powinni "z armaty strzelać". Przesunięcie tego zadania na gminę (tak
    jest w ustawie) też ma średni sens, bo mało która gmina ma nawet Straż
    Miejską, o jej uzbrojeniu nie wspominając. Mają umowy z weterynarzami na
    łapanie niebezpiecznych i zagubionych zwierząt, ale mało który
    weterynarz jest przygotowany na Tygrysa przykładowo. Zazwyczaj są
    pieski, kotki i inne pomniejsze zwierzątka. Już Dzik staje się problemem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 13. Data: 2024-05-26 12:53:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 May 2024 12:35:47 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > wyposażeniu przykładowo nie ma. Zresztą mało która karetka systemowa ma.
    > Natomiast kajdanki nadają się do tego tak sobie. Ciężko wariatowi

    Należy tu docenić postępy medycyny a i obyczajowości. Obecne psychotropy
    dają spore szanse że chory psychicznie po krótkim pobycie w szpitalu na
    dobór leków ląduje w społeczeństwie i jakoś się sprawdza, nie
    przysparzając większych kłopotów. Znam wśród dalszych znajomych 3 takie
    przypadki. Społeczeństwo też bardziej świadome i wyrozumiałe. Więc i
    kaftany jakby mniej potrzebne. Z kolei przybywa osób pobudzonych przez
    alkohol i narkotyki, ale do nich bardziej pasuje ekipa z kajdankami :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2024-05-26 13:05:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > kaftany jakby mniej potrzebne. Z kolei przybywa osób pobudzonych przez
    > alkohol i narkotyki, ale do nich bardziej pasuje ekipa z kajdankami ?

    Dopalacze, brak leków i pewnie kilka innych przyczyn, które mi teraz do
    głowy nie przyszły. Natomiast to nadal nie zmienia faktu, że po prostu
    Policja nie ma na wyposażeniu odpowiednich środków, w konsekwencji czego
    używa tego, co ma i co się wydaje zasadne.

    Połowie XX wieku w psychiatrykach dość powszechnie leczono
    elektrowstrząsami. Terapia elektrowstrząsowa (EW) stosowana była w
    leczeniu chorób psychicznych od lat 30. XX wieku do lat 80. XX wieku.
    Jej popularność szczytowała w latach 50. i 60., kiedy to uważano ją za
    skuteczną metodę leczenia schizofrenii, depresji i innych zaburzeń
    psychicznych. Z czasem jednak pojawiły się doniesienia o poważnych
    skutkach ubocznych EW, takich jak utrata pamięci, otępienie i drgawki.
    Wraz z rozwojem nowych leków przeciwdepresyjnych i
    przeciwpsychotycznych, stosowanie EW zaczęło spadać. Obecnie EW jest
    stosowana rzadko i tylko w ostateczności, u pacjentów z ciężkimi
    zaburzeniami psychicznymi, które nie reagują na inne metody leczenia.
    Ale taser jest takim średnim pomysłem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 15. Data: 2024-05-26 13:15:51
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    > Dopalacze, brak leków i pewnie kilka innych przyczyn, które mi teraz do
    > głowy nie przyszły.

    I ludkowie podobno zaczynają widzieć różne stwory, stąd wierzgają kopytkami.

  • 16. Data: 2024-05-26 15:19:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > dają spore szanse że chory psychicznie po krótkim pobycie w szpitalu na
    > dobór leków ląduje w społeczeństwie i jakoś się sprawdza, nie

    Z tym że większość tych sprawiających problemy uważa że to oni są
    napoleonami i zaraz po wyjściu z placówki odstawia leki.

> [...]
    > kaftany jakby mniej potrzebne. Z kolei przybywa osób pobudzonych przez
    > alkohol i narkotyki, ale do nich bardziej pasuje ekipa z kajdankami :)

    Przede wszystkim jak psychicznego bądź na chemi kolesia skujesz i dalej
    się stawia bo jest pobudzony, to nie wiem co chcieli osiągnąć
    paralizatorem. Bo jedyna możliwość żę się od tego uspokoi to jak straci
    przytomność albo zejdzie.

    Tu skoro tak drastycznie sama policja zareagowała to w ciemno stawiam,
    że to co twierdzą ci policjanci i to co widać na kamerkach się
    diametranie od siebie różni.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2024-05-26 15:21:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > stosowana rzadko i tylko w ostateczności, u pacjentów z ciężkimi
    > zaburzeniami psychicznymi, które nie reagują na inne metody leczenia.

    Zaraz... ty o leczeniu elektrowstrząsami piszesz w jakim konktekście -
    że niby mu pierwszej pomocy udzielali?

    > Ale taser jest takim średnim pomysłem.

    Uff. Naprawdę nie wiem co chcieli tym taserem w tym przypadku osiągnąć...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 18. Data: 2024-05-27 02:10:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-26, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Natomiast kajdanki nadają się do tego tak sobie. Ciężko wariatowi
    > założyć. Spora szansa, że zrobi nimi sobie, lub komuś postronnemu krzywdę.

    A co się stosuje w samolotach bo się coś stosuje i wydaje się jest to
    coś pośredniego pomiędzy kaftanem a trytkami :) Moja małzonka widziała
    kiedyś osobiście przygotowanie do takiej akcji, ale się pacjent
    (narąbany w 3 dupy) uspokoił.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2024-05-27 11:53:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 May 2024 12:48:57 +0200, n...@o...pl wrote:

    > Policjanci w kajdanach trafili do prokuatury, poleciał też komendant.

    Komendant polecial?

    > To nie można już łamać łap kobietom czy mordować na komisariacie? **jowe
    > standardy nastały, zupełnie jak w nie w Polsce.

    spoko spoko - ktoś będzie musiał pałować.

    > Trochę się boję o policjamajstra, policja może już nie spełniać jego wymagań :)

    Ale ale ... z opisu by wyglądało, ze użycie paralizatora było jakby
    zasadne.

    J.

  • 20. Data: 2024-05-27 11:56:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 May 2024 08:29:02 +0200, PD wrote:

    > A w policji jest jakoś inaczej niż np. w jakimś korpo, w sensie że
    > obowiązuje coś innego niż kodeks pracy?

    Inaczej, to służba a nie praca :-)

    > Serio pytam. Bo w takich korpo
    > zwalnia się ludzi raczej bez procesu ;) Proces (znaczy sprawa sądzie) to
    > jest jak się delikwent odwoła.

    Ale zwolnienie bez powodów wygląda na dyskryminację, a dyscyplinarnie
    to trzeba miec uzasadniony powód.

    Tak jest.
    Gorzej, jak wygrają :-)

    J.