  • 31. Data: 2024-05-27 18:25:56
    Temat: Re: znów ten wrocław
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.05.2024 o 17:33, J.F pisze:

    > Ja tam nie wiem, generalnie taser słuzy do "uspokajania", choc ponoć
    > na niektórych dobrze nabuzowanych nie działa.

    No właśnie - jeszcze jakby go "raz na próbę" to może bym zrozumiał (choć
    nie popierał).

    > Wątpię czy z takiego.

    Myślę że z trzech powodów:

    - skuty jest nie groźny,
    - skoro się wcześniej nie uspokoił to taser nie pomoże,
    - jest to po prostu niebezpieczne.

    ogólnie to w zamyśle ma chyba działać na odrót - najpier taser, potem
    kajdanki.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 32. Data: 2024-05-27 18:27:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.05.2024 o 18:17, PD pisze:

    > Czy to znaczy, że kodeks pracy tam nie obowiązuje?

    Tak:

    Na wstępie pragnę wskazać, że stosunek służby stanowi kategorię odrębną
    od stosunku pracy regulowanego przepisami ustawy z dnia 26 czerwca 1974
    r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z późn. zm.).
    Przede wszystkim funkcjonariusze Policji ˝pełnią służbę˝, co należy
    odróżnić od ˝wykonywania pracy˝. Policjant nie jest zatem pracownikiem w
    rozumieniu Kodeksu pracy, ale funkcjonariuszem pełniącym służbę w
    określonej jednostce Policji

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 33. Data: 2024-05-27 18:42:45
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 27.05.2024 o 18:27, Shrek pisze:

> [...]
    > odróżnić od ˝wykonywania pracy˝. Policjant nie jest zatem pracownikiem w
    > rozumieniu Kodeksu pracy, ale funkcjonariuszem pełniącym służbę w

    tnx.

    Zacząłem sobie różne związane rzeczy googlać i się okazuje że na nich
    też jest haczyk z serii - niedostosowanie prędkości do warunków
    panujących na drodze. Czyli:

    41 ust. 2 pkt. 5 ustawy z 6 kwietnia 1990 roku o Policji, policjanta
    można zwolnić "gdy wymaga tego ważny interes służby"

    ;)

    PD

  • 34. Data: 2024-05-27 18:46:54
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 27.05.2024 o 17:13, Shrek pisze:

> [...]
    > wystarczyly żeby go uspokoić. Raczej go tylko wkurwisz bardziej a jak
    > widać rozsądnie nie reaguje. Poza tym to zabronione - i nie bez powodu

    Powinni wysłać jakąś ekipę psychiatryczną a nie policjantów.

  • 35. Data: 2024-05-27 18:57:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.05.2024 o 18:42, PD pisze:

    > 41 ust. 2 pkt. 5 ustawy z 6 kwietnia 1990 roku o Policji, policjanta
    > można zwolnić "gdy wymaga tego ważny interes służby"

    Z ciekawostek - każdego zatrudnionego przez państwo można zwlolnić
    pominęciem obowiązujących przepisów - wystarczy napisać ustawę i jusz:P
    Tylko za każdym razem robią jakiś błąd formalny co powoduje że tych co
    się sprawy ciągną w sądzie pracy przywracają (tych co sprawy poszły
    szybciej i wyroki które się uprawomocniły przed wynalezieniem tego błędu
    przez kogoś nie:()

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 36. Data: 2024-05-27 20:42:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.05.2024 o 18:46, Animka pisze:
    > Powinni wysłać jakąś ekipę psychiatryczną a nie policjantów.

    Ale Policja jest i to za darmo. Tak by musieli trzymać odpowiednią
    ekipę, za którą by płacili.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 37. Data: 2024-05-27 20:55:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale Policja jest i to za darmo. Tak by musieli trzymać odpowiednią
    > ekipę, za którą by płacili.

    Nie za darmo a za gruby szmal. Co najwyżej opłacony z góry. Co ciekawe
    jak ktoś bombę
    podłoży" albo trzeba kogo szukać to wtedy jesteście bardzo drodzy;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 38. Data: 2024-05-27 22:01:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.05.2024 o 20:55, Shrek pisze:
    > Nie za darmo a za gruby szmal. Co najwyżej opłacony z góry. Co ciekawe
    > jak ktoś bombę
    > podłoży" albo trzeba kogo szukać to wtedy jesteście bardzo drodzy;)

    Za darmo dla służby zdrowia. oni za to nie płacą, a za
    wyspecjalizowanych ratowników by musieli.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 39. Data: 2024-05-27 22:32:52
    Od: n...@o...pl

    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Ale ale ... z opisu by wyglądało, ze użycie paralizatora było jakby
    > zasadne.

    Użycie paralizatora wobec skutego jest zasadne?

    Nadajesz się.

  • 40. Data: 2024-05-27 22:34:05
    Od: n...@o...pl

    Animka <a...@t...wp.pl> napisał(-a):

    > Te narzędzia tortur i śmierci powinny zostać wycofane wszędzie gdzie
    > tylko istnieją.

    Powinni od razu strzelać? Czy masz inne chore myśli?