  • 1. Data: 2008-05-09 18:36:43
    Temat: Re: urlop macierzyński a nagroda roczna
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Fri, 09 May 2008 20:26:30 +0200, nutelka napisał(a):

    > Moje pytanie brzmi--czy pracodawca nie popełnia błędu wprowadzając zapis
    > pozbawiający prawa do nagrody kobiety przebywające na urlopie
    > macierzyńskim, czy też korzystające z urlopu wychowawczego?

    Nie popelnia. To pracodawca ustala na jakich zasadach przyznaje premie

    --
    KRZYZAK

  • 2. Data: 2008-05-09 18:49:00
    Od: nutelka <n...@p...onet.pl>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Nie popelnia. To pracodawca ustala na jakich zasadach przyznaje premie

    W takim razie jak mam rozumieć taka interpretację KP:

    "Jednocześnie należy podkreślić, że przyznawanie nagród na zasadzie uznania
    nie oznacza całkowitej dowolności w tym zakresie. Pracodawca ma bowiem
    obowiązek stosowania obiektywnych i sprawiedliwych kryteriów oceny
    pracowników oraz wyników ich pracy (art. 94 pkt 9 KP). Nagradzanie
    pracowników, którzy na to nie zasłużyli, a pomijanie tych, którzy zasłużyli
    może być uznawane za naruszenie ww. obowiązku pracodawcy. Przyznawanie
    nagród nie może przede wszystkim prowadzić do dyskryminowania
    poszczególnych pracowników lub ich grup. Pracownicy mają prawo do
    jednakowego wynagrodzenia za jednakową pracę lub za pracę o jednakowej
    wartości (art. 18 3c KP). Wynagrodzenie to obejmuje także nagrodę, zarówno
    pieniężną, jak i niepieniężną."

    Czy to nie jest dyskryminacja grupy kobiet korzystających z urlopu
    macierzyńskiego?
    Anna

  • 3. Data: 2008-05-09 18:52:22
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Czy to nie jest dyskryminacja grupy kobiet korzystających z urlopu
    > macierzyńskiego?

    cos Ci nie pasuje to zmien prace. Przez takiie jak Ty inne kobiety maja
    problem. Jak pracodawca chce dac premie to moze dac premie. Rozumiem, ze
    przeszkadza Ci, ze ktos dostaje ?

    Icek

  • 4. Data: 2008-05-09 18:58:44
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Fri, 09 May 2008 20:49:00 +0200, nutelka napisał(a):

    > Czy to nie jest dyskryminacja grupy kobiet korzystających z urlopu
    > macierzyńskiego?

    A jakie mialy wyniki w pracy?

    --
    KRZYZAK

  • 5. Data: 2008-05-09 19:01:11
    Od: nutelka <n...@p...onet.pl>

    Icek wrote:

    > cos Ci nie pasuje to zmien prace. Przez takiie jak Ty inne kobiety maja
    > problem. Jak pracodawca chce dac premie to moze dac premie. Rozumiem, ze
    > przeszkadza Ci, ze ktos dostaje ?
    >

    > Icek

    Przeszkadza mi częste wykorzystywanie niewiedzy prawnej pracowników, a w tym
    konkretnym przypadku przeszkadza mi, że właśnie inni nie dostają...
    Anna

  • 6. Data: 2008-05-09 19:15:13
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Fri, 09 May 2008 20:49:00 +0200, nutelka napisał(a):

    > Pracodawca ma bowiem
    > obowiązek stosowania obiektywnych i sprawiedliwych kryteriów oceny
    > pracowników oraz wyników ich pracy (art. 94 pkt 9 KP).

    No wiec o co ci chodzi? Nie bylo cie, nie pracowalas, nie dostajesz
    nagrody. Za co niby mialabys ja dostac?
    --
    marcin

  • 7. Data: 2008-05-09 19:24:59
    Od: nutelka <n...@p...onet.pl>

    zly wrote:

    > No wiec o co ci chodzi? Nie bylo cie, nie pracowalas, nie dostajesz
    > nagrody. Za co niby mialabys ja dostac?

    A co jeśli owe zasady zostały utworzone aby przeciwdziałać nagminnemu
    korzystaniu ze zwolnienia chorobowego?
    Czy kobiety korzystające z urlopu macierzyńskiego, którego charakter jest
    zupełnie inny niż kupionego L4 mają ponosić konsekwencje osób
    nadużywających "lewych" zwolnień?
    Anna

  • 8. Data: 2008-05-09 19:36:31
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Fri, 09 May 2008 21:24:59 +0200, nutelka napisał(a):

    > Czy kobiety korzystające z urlopu macierzyńskiego, którego charakter jest
    > zupełnie inny niż kupionego L4 mają ponosić konsekwencje osób

    To jest troche inaczej. Taka premia jest przyznawana za wklad w zyski
    firmy. Jesli ktos nie mial wkladu, to nie ma podstaw do placenia ekstra
    kasy.

    --
    KRZYZAK

  • 9. Data: 2008-05-10 10:18:08
    Od: "andreas" <v...@g...pl>

    Użytkownik "nutelka" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W takim razie jak mam rozumieć taka interpretację KP:

    Kodeks Pracy to jest taka bajka dla blondynek obojga płci.
    Poważni ludzie nie zajmuja się zarówno czytaniem takiej lieratury jak
    również jej interpretowaniem.

    --
    andreas

  • 10. Data: 2008-05-10 13:48:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    andreas pisze:

    > Kodeks Pracy to jest taka bajka dla blondynek obojga płci.
    > Poważni ludzie nie zajmuja się zarówno czytaniem takiej lieratury jak
    > również jej interpretowaniem.

    A może powiedz czym się zajmują "poważni" ludzie (domniemywam że sie do
    nich zaliczasz)? To ciekawe.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."