  • 21. Data: 2024-06-19 23:22:03
    Temat: Re: WTF
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.06.2024 o 18:48, J.F pisze:
    > Gdzieś pewnie literówka, bo nie rozumiem co się dziennikarzom zakłada,
    > ale przeciez sam pisałeś, ze aby zacząć śledztwo, to trzeba założyć
    > (a nawet wypadałoby mieć uzasadnienie), ze do przestępstwa doszło.
    > Więc się zakłada, przynajmniej na papierze. Tylko jak widać nie
    > morderstwa, a nieumyślnego spowodowania śmierci.

    Wykluczasz, że niechcący ją utopił, a potem w strachu zakopał? Nie mamy
    żadnej wiedzy o tej sprawie.

    > No ale o co chodzi? Przecież policjanci proszą o to śledztwo.
    > A przynajmniej pismak tak twierdzi.

    Chodzi o to, by bzdur nie zakładać, że jak Policja chce wszcząć
    śledztwo, to na pewno ona nie żyje.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 22. Data: 2024-06-20 02:55:59
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Ale równie dobrze teraz mogą mu postawić zarzut fałszywych zeznań, albo
    > ukrywania zabójstwa. nie wiemy, czy są podejrzenia, ze ją zamordował.
    > Jak w czynnościach poszukiwawczych rozpytujesz członka rodziny, to może
    > łgać i nie poniesie zasadniczo odpowiedzialności. Przynajmniej nie wprost.

    Może bolało go, że żona od niego odchodzi i się zemścił. Starszy od niej
    o jakieś 20 lat.

    --
    animka

  • 23. Data: 2024-06-20 02:57:21
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Wykluczasz, że niechcący ją utopił, a potem w strachu zakopał? Nie mamy
    > żadnej wiedzy o tej sprawie.

    > Chodzi o to, by bzdur nie zakładać, że jak Policja chce wszcząć
    > śledztwo, to na pewno ona nie żyje.

    No przecież nie żyje. Znleżli ją zamordowaną.

    --
    animka

  • 24. Data: 2024-06-20 14:07:42
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > oględziny miejsca. Jak znajdziemy za miesiąc zwłoki, to wówczas wiele
    > śladów może być już zatarte. Opinie biegłego. Eksperyment. Zatem, by
    > można na wszelki wypadek takie czynności zrobić, trzeba wszcząć
    > czynności procesowe. Ale dziennikarze się zakłada, ze ktoś tę osobę
    > zamordował. To bzdura. I o ile w odniesieniu do osób postronnych nie ma
    > to znaczenia i czasem tej głupoty nie warto prostować, to postaw się na
    > miejscu rodziny6, która zamiast szukać zaginionego zaczyna przygotowania
    > o pogrzebu - bo Policja na pewno coś wie, tylko im nie chce powiedzieć.

    Ale, że jak dziennikarz zakłada to źle a jak policjant to dobrze? Chyba
    nie kumam o co Ci chodzi w tej twojej wypowiedzi.

    > No i jeszcze są osoby Twojego pokroju, które już budują teorię, jak to
    > Policja chce zrobić więcej, niż jej wolno. Tylko czekać, że pozostałe
    > niebyt mądre osoby dojdą do wniosku, ze pod statystykę to robią, bo w
    > tym roku mają za mało zabójstw. :-)

    Nie no, żadna teoria, on to po prostu powiedział. Pod statystykę to
    raczej mandaty na drodze, wypaczenie kompletne.

  • 25. Data: 2024-06-20 14:15:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Wykluczasz, że niechcący ją utopił, a potem w strachu zakopał? Nie mamy
    > żadnej wiedzy o tej sprawie.

    > Chodzi o to, by bzdur nie zakładać, że jak Policja chce wszcząć
    > śledztwo, to na pewno ona nie żyje.

    I kto to zakłada? Jakiś cytat z oryginalnego artykułu?

  • 26. Data: 2024-06-20 14:19:40
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.06.2024 o 16:55, n...@o...pl pisze:

    > No pewnie. Jeżeli znajduje się trupa z nożem w plecach, to nie wszczyna się
    > śledztwa dopóki nie będzie podejrzanego.

    Był jakiś trup? Się zastanów czy zwykłe zaginięcie jest przesłanką by
    zakładać, że nie żyje.

  • 27. Data: 2024-06-20 15:08:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Jun 2024 14:19:40 +0200, io wrote:
> [...]

    Jakos tak, tylko nie wiadomo - ganić za chęć przekroczenie uprawnien,
    czy chwalić za chęc rzetelnego wyjaśnienia sprawy :-)

    > Był jakiś trup? Się zastanów czy zwykłe zaginięcie jest przesłanką by
    > zakładać, że nie żyje.

    Skoro wystąpili, to nalezy zakładać, że jakies przesłanki były.
    Mozna było ich nie zauważyć i spokojnie mecz oglądać, zamiast biegac
    po lasach.

    A jesli sie nie mylę, to ciało się własnie znalazło.

    A wczesniej w sprawie Tylman, długo śledztwo prowadzili, i areszt
    trwał, bez trupa. Wystarczyl film, ze razem wyszli z klubu.
    No i ze Ewa nie wróciła do domu ...

    J.

  • 28. Data: 2024-06-20 15:14:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Jun 2024 23:22:03 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Wykluczasz, że niechcący ją utopił, a potem w strachu zakopał? Nie mamy
    > żadnej wiedzy o tej sprawie.

    A co - on (ktoś) ją pływać uczył?

    Prywatnie, to chyba jednak policjanci zakładają, że mogło dojść do
    zabójstwa. No ale wolą "mniejszy" zarzut wpisać.
    A przecież zarzut zawsze można zmienić, więc nie wiem czemu tak.
    Z przyzwyczajenia, czy stoją za tym jakies głębsze przemyślenia?

    * - cos podejrzewam, ale moze odpowiesz :-)

    A ktoś tak zakładał?

    J.

  • 29. Data: 2024-06-20 16:13:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Jun 2024 23:18:05 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ale równie dobrze teraz mogą mu postawić zarzut fałszywych zeznań, albo

    A składał jakies zeznania?

    > ukrywania zabójstwa. nie wiemy, czy są podejrzenia, ze ją zamordował.

    W sensie, że kto inny ją zamordował, a on o tym wiedział?

    Bo chyba nie chcesz zarzucic ukrywania zabójstwa, którego dokonał ?

    > Jak w czynnościach poszukiwawczych rozpytujesz członka rodziny, to może
    > łgać i nie poniesie zasadniczo odpowiedzialności. Przynajmniej nie wprost.

    A nie wprost?

    Bo to tylko "rozpytanie" :-)

    J.

    P.S. Przyznał sie - udusił.
    No chyba, ze to takie wymuszone przyznanie :-)

    Zaraz - a jak sie przyznał, to to się liczy? Bo skoro przy oszustwie
    nie ... to dlaczego nie ?

  • 30. Data: 2024-06-20 16:16:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Jun 2024 23:15:51 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Dokładnie.

    > Wiesz, ja mam nadzieję, że autorów tego pomysłu ktoś osądzi.

    Dlaczego, doskonały pomysł, i popieram dalsze stosowanie :-)
    Sie okaże, ze kulson coś złego zrobił 10 lat temu, to po emce :-)

    > Oni mają jakieś wynagrodzenie?

    A jak to się nazywa?

    Za pilnowanie pomnika, willi, pałowanie kobiet, to co się należy -
    wynagrodzenie, czy honorarium ? :-P

    J.