  • 1. Data: 2024-06-18 20:28:55
    Temat: WTF
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    https://wydarzenia.interia.pl/wielkopolskie/news-now
    e-informacje-ws-zaginiecia-39-letniej-natalii-akcja-
    polic,nId,7582522

    "Śledczy zwrócili się do prokuratury o wszczęcie śledztwa ws.
    nieumyślnego doprowadzenia do śmierci.

    - To zwykła procedura pozwalająca nam użyć więcej działań procesowych,
    niż w przypadku zwykłych poszukiwań. Dzięki temu możemy przeprowadzić
    eksperyment, oględziny, czy wystąpić do operatorów komórkowych i banków.
    Na ten moment nie wykluczamy żadnego scenariusza - przekazał Borowiak.
    "

    To nie jest normalne.

  • 2. Data: 2024-06-18 20:50:59
    Temat: Re: WTF
    Od: n...@o...pl

    io <i...@o...pl.invalid> napisał(-a):

> [...]
    > eksperyment, oględziny, czy wystąpić do operatorów komórkowych i banków.
    > Na ten moment nie wykluczamy żadnego scenariusza - przekazał Borowiak.

    Pewnie wiesz więcej od nich to się podziel.

  • 3. Data: 2024-06-18 21:05:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.06.2024 o 20:28, io pisze:
    > To nie jest normalne.

    To jest normalne, o ile rozumiesz, o co chodzi. Poszukiwanie osób jest
    oparte o procedury operacyjne. Nie przewidziano tam przykładowo
    oględzin. Jeśli zaginioną znajdziemy żywą, to oczywiście oględziny będą
    mało przydatne. A jak znajdziemy jej zwłoki za miesiąc? Wówczas będziemy
    robić oględziny?

    To podobne działanie, jak w wypadku samobójstwa, gdzie prowadzi się
    postępowanie w kierunku nakłonienia kogoś do samobójstwa, albo
    nieumyślnego spowodowania śmierci właśnie z tego powodu, by móc na
    wszelki wypadek udokumentować ustalenia, gdyby w przyszłości "ktoś sobie
    coś przypomniał". Nie zrobimy sekcji zwłok, a za dwa lata "pijany wujek"
    wybełkota, że samobójcę sąsiad zabił i powiesił. I będziemy wykopywać
    zwłoki celem zrobienia sekcji zwłok?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 4. Data: 2024-06-18 21:35:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jun 2024 21:05:15 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > To jest normalne, o ile rozumiesz, o co chodzi. Poszukiwanie osób jest
    > oparte o procedury operacyjne.

    Czyli na razie "śledczy z policji" przekraczają uprawnienia?
    Bo jakieś śledztwo chyba prowadzą, a nie mają podstaw, tzn
    przestępstwa :-)

    > Nie przewidziano tam przykładowo oględzin.
    > Jeśli zaginioną znajdziemy żywą, to oczywiście oględziny będą
    > mało przydatne.

    No ale co chcesz oglądać jeśli nie znajdziesz?

    Zaraz ... oględziny zwłok masz na myśli, czy czegoś innego?

    > A jak znajdziemy jej zwłoki za miesiąc?

    Wcześniej trudno byłoby oględziny zwłok zrobić :-)

    > Wówczas będziemy robić oględziny?

    No, na oględziny zwłok to chyba moment doskonały?

> [...]
    > nieumyślnego spowodowania śmierci właśnie z tego powodu, by móc na
    > wszelki wypadek udokumentować ustalenia, gdyby w przyszłości "ktoś sobie

    No jak to tłumaczyłes - śledztwo wymaga określenia przestępstwa, które
    podejrzeamy/cie. Bez zaczętego śledztwa "nic nie można zrobić",
    bo przecież nie podejrzewacie żadnego przestępstwa :-)

    Więc się wpisuje byle co, byle zgrubnie pasowało. Nie ma to wiekszego
    znaczenia.

    Ale tu brzmi dość idiotycznie. Nieumyslne spowodowanie śmierci,
    gdy na zgon nie ma na razie żadnych dowodów.
    No ale w sprawie Ewy Tylman ciała nie było, a śledztwo było.

    >Nie zrobimy sekcji zwłok, a za dwa lata "pijany wujek"
    > wybełkota, że samobójcę sąsiad zabił i powiesił. I będziemy wykopywać
    > zwłoki celem zrobienia sekcji zwłok?

    Ale że Was to nie męczy? W sumie kłamanie i to w poważnej sprawie.

    No dobra, żadne zmęczenie, prokurator wpisuje rutynowo, nikt go nie
    kontroluje czy miał uzasadnione powody, wszyscy wiedzą, że się kłamie
    :-)

    Ale nie możecie zaapelować do rządzących, żeby przepisy zmienili,
    i dało się "czynności sprawdzające" zrobić przy zwłokach?

    Co prawda tu mamy przypadek, ze zwłok nie ma ...

    "Dzięki temu możemy przeprowadzić eksperyment, oględziny, czy wystąpić
    do operatorów komórkowych i banków."

    Zwykłe "poszukiwania" na to nie pozwalają?

    "Czwarty dzień z rzędu prowadzimy poszukiwania terenowe. Równolegle
    działają nasi kryminalni, którzy sprawdzają zapisy z monitoringu.
    Sprawdzany jest też komputer i kontakty z osobami, z którymi
    rozmawiała w ostatnim czasie"

    A to można robić?

    Ale ale ... co was tknęło, zeby szukac, przecież wiadomo, ze na 99%
    sie sama znajdzie, a na 0.9% to i tak już za późno na pomoc.

    Suweren kota pogonił ministrowi, minister komendantowi, to teraz
    trzeba chodzic i szukać ? :-)

    J.

  • 5. Data: 2024-06-18 22:27:56
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 18.06.2024 o 20:50, n...@o...pl pisze:

    e-informacje-ws-zaginiecia-39-letniej-natalii-akcja-
    polic,nId,7582522

    > Pewnie wiesz więcej od nich to się podziel.

    Na cztery czy na pięć?

  • 6. Data: 2024-06-18 23:15:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.06.2024 o 21:35, J.F pisze:

    > Czyli na razie "śledczy z policji" przekraczają uprawnienia? Bo
    > jakieś śledztwo chyba prowadzą, a nie mają podstaw, tzn przestępstwa
    > :-)

    Powiem Ci, że jakoś strasznie zacząłeś bajdurzyć ostatnio.

    > No ale co chcesz oglądać jeśli nie znajdziesz?
    > Zaraz ... oględziny zwłok masz na myśli, czy czegoś innego?

    Czegoś innego.

    > Wcześniej trudno byłoby oględziny zwłok zrobić :-)

    Bez wątpienia masz rację. Z tym, że to nie przeszkadza oględzinom
    jakiegoś miejsca czy przeszukaniu komputera.

> [...]
    > które podejrzeamy/cie. Bez zaczętego śledztwa "nic nie można
    > zrobić", bo przecież nie podejrzewacie żadnego przestępstwa :-)

    Uczysz się. Widze już spore postępy.

    > Więc się wpisuje byle co, byle zgrubnie pasowało. Nie ma to
    > wiekszego znaczenia.

    O widzisz. Bo - jak już to kilka razy podkreślałem - nie ma to jakiegoś
    szczególnego znaczenia na tym etapie.

    > Ale tu brzmi dość idiotycznie. Nieumyslne spowodowanie śmierci, gdy
    > na zgon nie ma na razie żadnych dowodów. No ale w sprawie Ewy Tylman
    > ciała nie było, a śledztwo było.

    Widzisz. Może i głupie, ale działa.

    > Ale że Was to nie męczy? W sumie kłamanie i to w poważnej sprawie.

    Nie, bo rozumiemy, co robimy.

    > No dobra, żadne zmęczenie, prokurator wpisuje rutynowo, nikt go nie
    > kontroluje czy miał uzasadnione powody, wszyscy wiedzą, że się
    > kłamie :-)

    wiesz, że nie prokurator?

    > Ale nie możecie zaapelować do rządzących, żeby przepisy zmienili, i
    > dało się "czynności sprawdzające" zrobić przy zwłokach?

    Z pierwszego wystarczyłoby umożliwić oględziny w ramach czynności
    sprawdzających, co by załatwiło sporo takich problemów. Tu akurat nie.

    > Co prawda tu mamy przypadek, ze zwłok nie ma ...
    > "Dzięki temu możemy przeprowadzić eksperyment, oględziny, czy
    > wystąpić do operatorów komórkowych i banków."
    > Zwykłe "poszukiwania" na to nie pozwalają?

    No popatrz się!? >
> [...]
    > działają nasi kryminalni, którzy sprawdzają zapisy z monitoringu.
    > Sprawdzany jest też komputer i kontakty z osobami, z którymi

    A jak sądzisz?

    > Ale ale ... co was tknęło, zeby szukac, przecież wiadomo, ze na 99%
    > sie sama znajdzie, a na 0.9% to i tak już za późno na pomoc.

    Nie wiem. nie znam okoliczności.

    > Suweren kota pogonił ministrowi, minister komendantowi, to teraz
    > trzeba chodzic i szukać ? :-)

    Pozwolisz, ze tej bzdury nie będę komentował, by Cię nie obrazić?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 7. Data: 2024-06-19 12:50:19
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > coś przypomniał". Nie zrobimy sekcji zwłok, a za dwa lata "pijany wujek"
    > wybełkota, że samobójcę sąsiad zabił i powiesił. I będziemy wykopywać

    Ale co to ma do rzeczy?

[...]

    Z tego wnioskuję, że nikt nie jest podejrzany o 'nieumyślne
    doprowadzenie do śmierci" i tylko 'chcecie robić więcej niż możecie'.

  • 8. Data: 2024-06-19 14:06:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.06.2024 o 12:50, io pisze:
    > Z tego wnioskuję, że nikt nie jest podejrzany o 'nieumyślne
    > doprowadzenie do śmierci" i tylko 'chcecie robić więcej niż możecie'.

    Ja z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że nie wiesz, o co chodzi.

    Poszukiwania, to poszukiwania. Nie są to czynności procesowe. Są takie
    rzeczy, w wypadku których kluczowe znaczenie ma czas. Przykładowo
    oględziny miejsca. Jak znajdziemy za miesiąc zwłoki, to wówczas wiele
    śladów może być już zatarte. Opinie biegłego. Eksperyment. Zatem, by
    można na wszelki wypadek takie czynności zrobić, trzeba wszcząć
    czynności procesowe. Ale dziennikarze się zakłada, ze ktoś tę osobę
    zamordował. To bzdura. I o ile w odniesieniu do osób postronnych nie ma
    to znaczenia i czasem tej głupoty nie warto prostować, to postaw się na
    miejscu rodziny6, która zamiast szukać zaginionego zaczyna przygotowania
    o pogrzebu - bo Policja na pewno coś wie, tylko im nie chce powiedzieć.

    No i jeszcze są osoby Twojego pokroju, które już budują teorię, jak to
    Policja chce zrobić więcej, niż jej wolno. Tylko czekać, że pozostałe
    niebyt mądre osoby dojdą do wniosku, ze pod statystykę to robią, bo w
    tym roku mają za mało zabójstw. :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 9. Data: 2024-06-19 16:06:09
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    Rzuciło mi się w oczy przed chwilą.
    Jakieś koszmarne liczby odejść z policji w 2023/24r.

    Więcej odeszło niż przyjęli. Domyślam się że chodzi o nerwówkę.
    Az tak dużo nerwowych akcji było w poprzednich latach?

  • 10. Data: 2024-06-19 16:55:30
    Od: n...@o...pl

    io <i...@o...pl.invalid> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Z tego wnioskuję, że nikt nie jest podejrzany o 'nieumyślne
    > doprowadzenie do śmierci" i tylko 'chcecie robić więcej niż możecie'.

    No pewnie. Jeżeli znajduje się trupa z nożem w plecach, to nie wszczyna się
    śledztwa dopóki nie będzie podejrzanego.