  • 11. Data: 2024-06-19 18:06:39
    Temat: Re: WTF
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.06.2024 o 16:06, alojzy nieborak pisze:

    > Domyślam się że chodzi o nerwówkę. Az tak dużo nerwowych akcji było w
    > poprzednich latach?

    Źle się domyślasz. To jest prosta matematyka. Policjant uzyskuje
    maksymalną emeryturę po mniej więcej 28,5 latach służby. Ponieważ
    zwalniano milicjantów i uzupełniano stany etatowe po powołaniu Policji
    (druga połowa 1991 roku), a proces ten trwał mniej więcej do 1995 roku,
    to nie trzeba być szczególnie spostrzegawczym, że odejścia się skumulują
    od 2021 do 2025 roku. Już od dawna o tym wiedziano.

    Próbowano to trochę wyhamować obietnicami podwyżek tego i owego, ale
    podwyżki są takie sobie, zaś ludzie nie wierzą już władzy. Policjanci na
    niższych grupach dostali podwyżki, by nie poumierali z głodu, ale ci na
    wyższych nie. A odchodzą przecież ci z wyższych bardziej, niż z niższych
    - mam nadzieję, że sam rozumiesz czemu. Obiecano podwyżki tzw. dodatków
    służbowych i podwyższono niektórym po 20 zł/m-c. Nie wiem, co robisz w
    życiu i ile zarabiasz, ale ciekawe, czy byś poważnie potraktował
    pracodawcę, jakby Ci po rocznych zapowiedziach podwyżek dał 20 zł.

    Jeszcze za PiS była ustawa zabierająca emerytury milicjantom, więc ci
    nieliczni, którzy jeszcze służyli, to przeczekali powrót do normalności.
    Ale teraz nie za bardzo mają na co czekać, bo z kolei nie wiadomo, jakie
    pomysły przyjdą rządzącym do głowy.

    Policjantom najbardziej opłaca się odejść w lutym~marcu, bo dostajesz
    podwyżki oraz trzynastkę z nowego roku, a później jeszcze Ci waloryzacja
    przysługuje. Ale rząd wymyślił i zrobił podwyżki później z wyrównaniem
    od stycznia. To ostatecznie dobiło zaufanie do rządu. Zresztą słyszałem
    pomysły, że mają ludzie z tym iść do sądu. Bo skoro podwyżka wynika z
    rewaloryzacji i nawet rząd twierdzi, że należała się od stycznia, tylko
    się spóźnili, to tym, którzy odeszli też się należy. Nie podejmuję się
    oceniać tego.

    To wszystko są śmieszne pieniądze i to ludzi najbardziej wkurza. Bo ta
    podwyżka dodatków po 20 zł, to biorąc pod uwagę, że policjant dostaje
    standardowo maksymalnie emeryturę 75%, to oszczędność 15 zł/m-c na
    policjanta i to tak dość na pograniczu prawa. Dziwisz się, że ludzie już
    nie wierzą w obietnice?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 12. Data: 2024-06-19 18:37:45
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

> [...]
    > to nie trzeba być szczególnie spostrzegawczym, że odejścia się skumulują
    > od 2021 do 2025 roku. Już od dawna o tym wiedziano.

    Myślałem że oni tacy wrażliwcy, bo to i rolników trza było ostatnio
    pałować:)

    A tu jednak kasa.

> [...]
    > życiu i ile zarabiasz, ale ciekawe, czy byś poważnie potraktował
    > pracodawcę, jakby Ci po rocznych zapowiedziach podwyżek dał 20 zł.

    W dobrych miejsca pracy masz często podwyżki min. o inflację, a w
    kiepskich miejscach co 2 lata.

    Ale jak wcześniej pisałem, odnotowałem z 5 przypadków czmychnięcia z
    prywaty na państwówkę ze względu na lepszy socjal.

    Na państwówce można więcej się poopierdalać, nikt tak nad głową nie stoi.

  • 13. Data: 2024-06-19 18:39:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jun 2024 23:15:48 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Powiem Ci, że jakoś strasznie zacząłeś bajdurzyć ostatnio.

    "śledczy", jak sama nazwa wskazuje, są od śledzenia :-)
    A nie, przepraszam, od czynności śledczych, dobrze piszę?

    Więc co oni robią w sprawie, skoro żadnego śledztwa nie ma?

    Mam wrażenie, ze przekraczają uprawnienia :-)

    No dobra, mimo nazwy komendant ich pewnie może wysłac do szukania
    zaginionej.

    > Czegoś innego.

    A to OK, bo w przypadku zwłok, brzmiało idiotycznie.

    > Bez wątpienia masz rację. Z tym, że to nie przeszkadza oględzinom
    > jakiegoś miejsca czy przeszukaniu komputera.

    Zdaje się, ze komputer to ... coś tam robicie w przypadku zaginięcia.
    A przecież śledztwa nie ma ...

    > Uczysz się. Widze już spore postępy.

    To zrozumiałem już dawno, zaraz jak podałeś.

    Tylko ciągle nie bardo wiem w jaki sposób męża pytacie,
    bo przeciez wypadałoby postawić zarzuty i dopiero wtedy przesłuchać
    jako podejrzanego :-)

    > O widzisz. Bo - jak już to kilka razy podkreślałem - nie ma to jakiegoś
    > szczególnego znaczenia na tym etapie.

    Dla Ciebie nie ma, dla prokuratora nie ma, dla innych - w zasadzie nie
    ma, a dla matki ma.

    > Widzisz. Może i głupie, ale działa.

    Zaraz zaraz ... a w sprawie Tylman to jaki był zarzut?

    Bo tam podejrzan długo siedział w areszcie, to i zarzut powinien być
    poważny.
    A dowody kiepskie :-)

    > Nie, bo rozumiemy, co robimy.

    Rozumiecie, ze to dla dobra sprawy.
    Moze nie całkiem zgodne z prawem, ale dla dobra ...

    > wiesz, że nie prokurator?

    W sprawie nieumyślnego spowodowania śmierci, to już chyba prokurator?

    > Z pierwszego wystarczyłoby umożliwić oględziny w ramach czynności
    > sprawdzających, co by załatwiło sporo takich problemów. Tu akurat nie.

    Czynności sprawdzające to nie w ramach śledztwa już ?

    > No popatrz się!? >

    Może się mylę, ale przy poszukiwaniu zaginionej osoby to coś tam od
    operatorów chcecie.
    A i wydaje się, ze sprawdzenie w bankach może pomóc.

    A bankach nie wolno?

    > A jak sądzisz?

    No nie wiem. "sprawdzanie komputera", "sprawdzanie" okolicznych
    monitoringów ... brzmi, jak czynności śledcze, a śledztwa nie ma :-)

    > Nie wiem. nie znam okoliczności.

    > Pozwolisz, ze tej bzdury nie będę komentował, by Cię nie obrazić?

    Ale czemu bzdura?
    Wielokrotnie olewaliście, trafiło się jednak parę głośnych przypadków,
    gdy zaginiony zmarł, i co - sumienie Was ruszyło, czy nacisk z "góry"?

    No chyba, ze BSW i/lub prokurator was ruszył :-)

    J.

  • 14. Data: 2024-06-19 18:46:23
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Ale dziennikarze się zakłada, ze ktoś tę osobę
    > zamordował. To bzdura. I o ile w odniesieniu do osób postronnych nie ma
    > to znaczenia i czasem tej głupoty nie warto prostować, to postaw się na
    > miejscu rodziny6, która zamiast szukać zaginionego zaczyna przygotowania
    > o pogrzebu - bo Policja na pewno coś wie, tylko im nie chce powiedzieć.

    Kiedy właśnie się okazuje, że na 99% właśnie tak było:

    "W środę policja zatrzymała 60-letniego męża zaginionej, z zawodu
    informatyka. - Podejrzewamy, że ma wiedzę o zaginięciu żony i jej
    śmierci. Wcześniej nie był z nami szczery, dlatego teraz będzie
    pozostawał do dyspozycji prokuratury"

    MJ

  • 15. Data: 2024-06-19 18:48:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Jun 2024 14:06:28 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ja z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że nie wiesz, o co chodzi.
    >
    > Poszukiwania, to poszukiwania. Nie są to czynności procesowe. Są takie
    > rzeczy, w wypadku których kluczowe znaczenie ma czas. Przykładowo
    > oględziny miejsca. Jak znajdziemy za miesiąc zwłoki, to wówczas wiele
    > śladów może być już zatarte. Opinie biegłego. Eksperyment. Zatem, by
    > można na wszelki wypadek takie czynności zrobić, trzeba wszcząć
    > czynności procesowe. Ale dziennikarze się zakłada, ze ktoś tę osobę
    > zamordował. To bzdura.

    Gdzieś pewnie literówka, bo nie rozumiem co się dziennikarzom zakłada,
    ale przeciez sam pisałeś, ze aby zacząć śledztwo, to trzeba założyć
    (a nawet wypadałoby mieć uzasadnienie), ze do przestępstwa doszło.
    Więc się zakłada, przynajmniej na papierze. Tylko jak widać nie
    morderstwa, a nieumyślnego spowodowania śmierci.

> [...]
    > miejscu rodziny6, która zamiast szukać zaginionego zaczyna przygotowania
    > o pogrzebu - bo Policja na pewno coś wie, tylko im nie chce powiedzieć.

    No ale o co chodzi? Przecież policjanci proszą o to śledztwo.
    A przynajmniej pismak tak twierdzi.

    > No i jeszcze są osoby Twojego pokroju, które już budują teorię, jak to
    > Policja chce zrobić więcej, niż jej wolno. Tylko czekać, że pozostałe
    > niebyt mądre osoby dojdą do wniosku, ze pod statystykę to robią, bo w
    > tym roku mają za mało zabójstw. :-)

    Wątpie, to jak statystykę robić, to lepiej ze spraw, które można
    rozwiąć.

    Ale ale - będzie śledztwo, to będzie można np wszystkim sąsiadom
    domy, komputery i telefony przeszukać, nieprawdaż?

    I wystarczy wam o tego jedna zaginiona osoba, i troche fantazji ...

    J.

  • 16. Data: 2024-06-19 18:55:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Jun 2024 18:06:39 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Źle się domyślasz. To jest prosta matematyka. Policjant uzyskuje
    > maksymalną emeryturę po mniej więcej 28,5 latach służby. Ponieważ

    W sensie, ze dalsza praca już nie podwyzszy emerytury?

> [...]
    > to nie trzeba być szczególnie spostrzegawczym, że odejścia się skumulują
    > od 2021 do 2025 roku. Już od dawna o tym wiedziano.

    [...]
> [...]
    > nieliczni, którzy jeszcze służyli, to przeczekali powrót do normalności.
    > Ale teraz nie za bardzo mają na co czekać, bo z kolei nie wiadomo, jakie

    Przecież jak widać można zabrać i wstecznie :-)

> [...]
    > rewaloryzacji i nawet rząd twierdzi, że należała się od stycznia, tylko
    > się spóźnili, to tym, którzy odeszli też się należy. Nie podejmuję się

    Sie wpisze w przepis, ze należy się tylko tym, którzy jeszcze słuzą, i
    reszcie się nie należy :-P

    > To wszystko są śmieszne pieniądze i to ludzi najbardziej wkurza. Bo ta
    > podwyżka dodatków po 20 zł, to biorąc pod uwagę, że policjant dostaje
    > standardowo maksymalnie emeryturę 75%, to oszczędność 15 zł/m-c na

    A ta maksymalna emerytura to 75% ostatniego wynagrodzenia?

    To faktycznie się nie dziwię, ze sie kulsonom nie chce więcej tyrać za
    25% :)

    J.

  • 17. Data: 2024-06-19 21:54:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.06.2024 o 18:55, J.F pisze:
    > W sensie, ze dalsza praca już nie podwyzszy emerytury?

    Dokładnie tak.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 18. Data: 2024-06-19 23:13:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.06.2024 o 18:39, J.F pisze:

    > "śledczy", jak sama nazwa wskazuje, są od śledzenia :-) A nie,
    > przepraszam, od czynności śledczych, dobrze piszę?

    Źle.

    > Więc co oni robią w sprawie, skoro żadnego śledztwa nie ma?

    Pewnie szukają.

    > Mam wrażenie, ze przekraczają uprawnienia :-)

    Oczywiście.

    > No dobra, mimo nazwy komendant ich pewnie może wysłac do szukania
    > zaginionej.

    Po spirali od Rynku.

    > Tylko ciągle nie bardo wiem w jaki sposób męża pytacie, bo przeciez
    > wypadałoby postawić zarzuty i dopiero wtedy przesłuchać jako
    > podejrzanego :-)

    Dokładnie chyba to chcą zrobić.

    > Zaraz zaraz ... a w sprawie Tylman to jaki był zarzut? Bo tam
    > podejrzan długo siedział w areszcie, to i zarzut powinien być
    > poważny. A dowody kiepskie :-)

    Skąd wiesz? Bo dziennikarzom nie powiedziano, jakie są?

    > Rozumiecie, ze to dla dobra sprawy. Moze nie całkiem zgodne z prawem,
    > ale dla dobra ...

    Docelowo zgodnie z prawem.

    > Czynności sprawdzające to nie w ramach śledztwa już ?

    Nie.

    > Może się mylę, ale przy poszukiwaniu zaginionej osoby to coś tam od
    > operatorów chcecie. A i wydaje się, ze sprawdzenie w bankach może
    > pomóc.
    > A bankach nie wolno?

    Zależy co. Ale generalnie zgoda sądu jest konieczna, choć w takiej
    sprawie to formalność.

    > No nie wiem. "sprawdzanie komputera", "sprawdzanie" okolicznych
    > monitoringów ... brzmi, jak czynności śledcze, a śledztwa nie ma :-)

    Ksiądz z tyłu też wygląda na kobietę, bo ma sukienkę.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 19. Data: 2024-06-19 23:15:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > W sensie, ze dalsza praca już nie podwyzszy emerytury?

    Dokładnie.

    > Przecież jak widać można zabrać i wstecznie ?

    Wiesz, ja mam nadzieję, że autorów tego pomysłu ktoś osądzi.

    Oni mają jakieś wynagrodzenie?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 20. Data: 2024-06-19 23:18:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.06.2024 o 18:46, Michał Jankowski pisze:

> [...]
    > informatyka. - Podejrzewamy, że ma wiedzę o zaginięciu żony i jej
    > śmierci. Wcześniej nie był z nami szczery, dlatego teraz będzie

    Ale równie dobrze teraz mogą mu postawić zarzut fałszywych zeznań, albo
    ukrywania zabójstwa. nie wiemy, czy są podejrzenia, ze ją zamordował.
    Jak w czynnościach poszukiwawczych rozpytujesz członka rodziny, to może
    łgać i nie poniesie zasadniczo odpowiedzialności. Przynajmniej nie wprost.
    --
    (~) Robert Tomasik