  • 41. Data: 2024-09-10 15:33:55
    Temat: Re: Szef ABW ma zostać Pierwszym Cenzorem RP3 [Wolność Słusznego Słowa UE podbija RP3]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Sep 2024 00:57:40 +0200, Kviat wrote:

    > Zdecydowana większość wiedziała. A już szczególnie wiedzieli ci, którzy
    > "nie chcieli wiedzieć", bo się w dupie urządzili i im to pasowało. Jak
    > za pisu, tylko to dłużej trwało.
    > Ci co nie wiedzieli, to raczej z powodu niskich kompetencji umysłowych
    > poniżej jakiegoś progu pozwalających połączyć kropki.
    > Nawet ta przysłowiowa sprzątaczka wiedziała, bo nie raz musiała stać po
    > nocach w kolejce po mięso, albo przeciętna pracownica fabryki zapisująca

    Jak stała, to wiedziała. Ale nie zawsze się stało.
    No i jeszcze zależy co tam propaganda akurat mówiła - "pracujmy
    wydajniej, to będziemy mieli więcej do podziału".

    > się do kolejki na meblościankę, bo szczęśliwie dostała M2 po 15 latach
    > oczekiwania, bo wcześniej dostał jej kierownik zapisany do PZPR i jego
    > kuzyn i ciotka.

    Owszem, ale zanim kierownik został kierownikiem, to też się troche
    naczekał.

    A dziś ... bedziesz mieszkanie 40 lat spłacał.
    Jak dobrze pójdzie, bo jak źle, to "brak zdolności kredytowej" :-(

    > Wiedział nawet ten, który za pomarańcze i banany zajumane ze statku w
    > porcie (który akurat przypłynął z bananami i pomarańczami na święta)
    > wymieniał je na bazarze za linkę do sprzęgła do swojej syrenki kupionej
    > za talony.

    Syrenki o ile pamiętam nie były na talony. A może i były, bo krąży
    anekdota o wywróconej barce.
    Ale póżniej były w wolnej sprzedaży, wczesniej też.

    > Teraz byle mundurowy emeryt twierdzi, że nie wiedział, że jest niewinny,
    > że on tylko pilnował kajaków w ośrodku wypoczynkowym SB (że zacytuję

    Ale mogło tak być. A jak np całe działy paszportowe przeniesli do
    "pionu SB".

    Albo twórcom systemu PESEL obcięto emerytury, bo to panie narzędzie do
    prześladowania obywateli było.

    > klasyka). To, że w służbach zatrudniano ludzi, którzy mają problemy z
    > łączeniem kropek, to wiadomo, dowcipy o milicjantach nie wzięły się
    > znikąd... ale żeby aż tak, że nie mieli świadomości w czym uczestniczą?

    Zależy kiedy i gdzie.
    Były szczęsliwe lata 70-te, był stan wojenny.
    I SB wtedy musiała być jakaś inteligentniejsza ...

    Byli tez milicjanci protestujacy w latach 80-tych
    https://encysol.pl/es/encyklopedia/hasla-rzeczowe/14
    856,Zwiazek-Zawodowy-Funkcjonariuszy-Milicji-Obywate
    lskiej.html

    > Nadal pierdololo.
    > Ludzie mieli rodziny za granicą.

    Niezbyt dużo, i o ograniczonym kontakcie. telefony drogie i brak,
    podróże bardzo drogie.

    > I sąsiadów, którzy doskonale wiedzieli
    > kiedy rodzina z zagranicy przysłała im 10 dolców w liście i że
    > szczęśliwie dotarły, a nie zaginęły na poczcie.

    To skąd sąsiedzi wiedzieli?
    Ale owszem - Gierek uchylił granice, można było zobaczyc, ile warta
    jest nasza pensja. Ale też jak drogie jest to życie na zachodzie :-)

    > Większość doskonale zdawała sobie sprawę, że gdzie indziej jest inaczej,
    > że w radiu i tv kocopoły opowiadają, że jest dobrze, a będzie jeszcze
    > lepiej.

    I im bardziej sie propaganda rozjezdzała z życiem codziennym, tym
    bardziej było widać.

    > Jedno co było nie wiadomo, to czy się z tych bzdur śmiać, czy po nich
    > płakać. Więc robiono i jedno i drugie.

    Ale to gdzies za Urbana.

    > Nooo... a ten strajk powszechny wziął się z tego, bo większość nie
    > wiedziała. To logiczne.

    Też proces. Jak się zrobiło modne, to wszyscy strajkowali, ale jakoś
    trzeba było zacząć.

    > Nie dość, że nie walczyła, to nawet specjalnie nie przeszkadzała.

    Czasy były inne, geje sie sami ukrywali, społeczeństwo nie było
    przyzwyczajone, zresztą do dziś się rzadko chwalą.
    A z drugiej strony ... SB pewnie ich lubiła, bo zawsze jakiś punkt
    nacisku.

    > Odwlekła by wkurwienie ludzi w czasie. I tyle.

    Może i tak, bo ten socjalizm był niewygodny.
    Ale o 10% strajku nie zrobisz ..

    > A rozum miała, bo dotarło do nich, że tak się nie da w nieskończoność.
    > Mogli zrobić drugą Koreę Północną, albo spaść na cztery łapy, albo
    > skończyć jak Ceausescu.

    Owszem, ale to też chyba nie wszyscy.
    Ale Korea się trzyma :-(

    -portale-znalezlismy-23-takie-witryny

    > I czego nie zrozumiałeś z tego artykułu?

    np nie znalazłem jak często te portale cytowały rosyjskie źródła.
    Przy czym najbardziej mnie ten nczas.com interesuje.

    I jakoś nie rozumiem, co ma złego informacja o dwóch islamskich
    terrorystach z Moskwy.

    Zaraz ... a te podane tam portale zdają się ciągle działać.
    więc o co chodzi - nie zamknęli ? Czemu nie?

    > Czyli co? Brzmi groźnie...

    Ano też jestem ciekaw co.
    Ale widzisz - można im np stronę www zablokować.
    Albo aresztować na pół roku.

    > Ile razy w kółko można to samo wałkować?
    > Była dyskusja o tym ich "patriotyzmie", z linkami... zapomniałeś
    > przykleić sobie na lodówkę? Ręce opadają.

    Widać Twoje argumenty i/lub linki były mało przekonujące :-P

    > I miejmy nadzieję, że będzie skuteczna.
    > Nareszcie ktoś się za to towarzystwo zabrał... zamiast ochrony i
    > finansowania.

    > Usuwane - blokowane. To nie to samo.
    > Blokowanie na poziomie dns, a nie serwera, trudno nazwać blokowaniem w
    > pełnym znaczeniu tego słowa.

    A serwer hen daleko może być, i ręce Tuska za krótkie.
    Nie skasujesz.
    Ale to przecież ręce Kaczyńskiego były w 2023...

    > Usunąć też trudno, jeśli serwer w dziwnym miejscu, ale... np.
    > "Chichotem historii jest więc fakt, że prostozmostu24.pl działa na
    > niemieckich serwerach i korzysta z niemieckiego dostawcy internetu
    > (Hetzner Online z Bawarii)."

    Czasy takie, że to o niczym nie swiadczy.
    Może tam najtaniej.

    Tylko ... skoro to domena .pl, to można ich z DNS usunąć całkowicie.
    A nie usunęli. Państwo z papieru?

    > Więc część pewnie się uda. Oby jak największą część tego syfu.

    Ja bym nie liczył. Internet pełen śmieci. Tani jest po prostu.

    J.

  • 42. Data: 2024-09-10 17:32:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie ma jak efektywnie MZ żeby tak nie było, ale droga odwoławcza powinna
    > być krótka (24h) i zależeć od sądu. Coś jak w przypadku skarg wyborczych.

    Dla mnie ok.

    > I nie ma drogi odwoławczej?

    Są - staruch osiem miesięcy siedział w areszcie. Ostatecznie uniewiniony.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 43. Data: 2024-09-10 18:10:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.09.2024 o 12:47, Kviat pisze:

    > Bo tu nie chodzi o to, czy jakieś madia są, czy nie są przychylne
    > władzy, tylko o to, czy publikują niebezpieczne treści.

    Ale jesteś za blokowaniem po uważaniu władzy więc dajesz jej blankietowe
    prawo do blokowania.

    > Nawoływanie do nienawiści, szczucie na innych ludzi, zachęcanie (nie
    > wprost) do pogromów opatrzone jakimś zdjęciem kilku imigrantów na
    > przystanku autobusowym, onucka propaganda, ewidentne kłamstwa o
    > szczepionkach żeby zniechęcić ludzi do szczepień (i nie mam tu na myśli
    > kowida), apoteoza rasizmu zakamuflowana jakimiś pseudonaukowymi
    > bredniami... itd. itp.

    Ale podobnie było z nieszczepami - wtedy ci nie przeszkadzało?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 44. Data: 2024-09-10 18:11:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To "zapewne istnieją" jakoś bardzo wątpiące, choć to już pewien postęp
    > :) I niby dlaczego do władzy dobierają się tylko nieuczciwi, bo to chyba
    > miałeś na myśli? Wyjaśnisz mechanizm społeczny?

    Po czym poznać polityka? ;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 45. Data: 2024-09-10 18:33:17
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 09.09.2024 o 17:28, Kviat pisze:

    > Zapytam inaczej: błędnie zdecydował?
    > Przecież dokładnie wiadomo co jest/było publikowane na tych portalach.

    Jak jest blokowane to skąd niby ogół miałby się dowiedzieć o tym co tam
    jest?

  • 46. Data: 2024-09-10 19:58:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Sep 2024 18:11:52 +0200, Shrek napisał(a):

    > Po czym poznać polityka? ;)

    A odniesiesz się najpierw do tego co powiedziałem?
    Przepychanki-przekomarzanki uprawiaj z innymi na swoim poziomie. Dla
    mnie masz się wysilić. Albo od...
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 47. Data: 2024-09-10 21:39:02
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 09.09.2024 o 13:14, Kviat pisze:

    > Taaak... w ogóle nie widać pomiędzy nimi różnicy.
    >
    > Państwa/rządy reżimowe blokują sobie co chcą i kiedy chcą i nie
    > potrzebują usprawiedliwienia "a bo poprzednicy też blokowali".
    > Powtarzam się...
    >
    > Jest zasadnicza różnica pomiędzy blokowaniem dezinformacji, bezczelnych
    > kłamstw, onuckiej propagandy, fejków i nawoływania do nienawiści - która
    > właśnie głównie ma na celu doprowadzenie do rządów malarzy, a
    > blokowaniem i prześladowaniem demokratycznej opozycji przez tych malarzy.
    > Stawianie znaku równości pomiędzy tymi "prawdami" to symetryzm na
> [...]

    Ludzie mają prawo wybierać kogo bądź.

  • 48. Data: 2024-09-11 01:36:17
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 10.09.2024 o 18:10, Shrek pisze:

    > Ale jesteś za blokowaniem po uważaniu władzy więc dajesz jej blankietowe
    > prawo do blokowania.

    Nie.
    Po uważaniu, czy są to niebezpieczne treści.
    To jest przeciwieństwo blankietowego prawa.

    Serio trzeba to cztery razy powtarzać?

    > Ale podobnie było z nieszczepami - wtedy ci nie przeszkadzało?

    Co było podobnie?
    Co mi nie przeszkadzało?

    Jak najbardziej popierałem wycinanie bredni antyszczepionkowych przez
    portale społecznościowe. Szkoda, że spóźnione i tak mało efektywne.
    Szkoda, że państwo/a nie było w stanie tego wymóc na tych portalach.
    Nawet nie wiem czy próbowało, a powinno. Zaniedbania państwa w tym
    zakresie ciągną się od lat 90tych.

    https://www.mp.pl/szczepienia/aktualnosci/202357,ruc
    hy-antyszczepionkowe-jednym-z-najwiekszych-zagrozen-
    dla-zdrowia

    "Spośród wielu zagrożeń dla zdrowia ujętych w tym dokumencie, WHO
    wybrała 10, które stanowią największe zagrożenie dla zdrowia ludzkości w
    2019 roku.
    Nie powinien dziwić fakt, że w tym niechlubnym rankingu znalazły się
    postawy i ruchy antyszczepionkowe."

    Już dawno państwo powinno zrobić z tym porządek. Ich kłamstwa, brednie
    nie z tej ziemi i bezczelne zaprzeczanie faktom jest zagrożeniem dla
    zdrowia obywateli.
    To nie zabawa jak z płaską Ziemią.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 49. Data: 2024-09-11 01:43:11
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 10.09.2024 o 18:33, io pisze:

    > Jak jest blokowane to skąd niby ogół miałby się dowiedzieć o tym co tam
    > jest?

    Przed zablokowaniem nie było zablokowane. Wiadomo co tam jest/było.
    Nie zostało zablokowane za coś, czego tam nie było.
    I zostało zablokowane właśnie po to, żeby ogół się nie dowiedział co tam
    jest.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 50. Data: 2024-09-11 01:47:09
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 10.09.2024 o 21:39, io pisze:

    > Ludzie mają prawo wybierać kogo bądź.

    Nieprawda.

    Konstytucja
    Art. 13.
    "Zakazane jest istnienie partii politycznych i innych organizacji
    odwołujących się w swoich programach do totalitarnych metod i praktyk
    działania nazizmu, faszyzmu i komunizmu, a także tych, których program
    lub działalność zakłada lub dopuszcza nienawiść rasową i narodowościową,
    stosowanie przemocy w celu zdobycia władzy lub wpływu na politykę
    państwa albo przewiduje utajnienie struktur lub członkostwa."

    Pozdrawiam
    Piotr