  • 121. Data: 2024-09-19 12:56:16
    Temat: Re: Szef ABW ma zostać Pierwszym Cenzorem RP3 [Wolność Słusznego Słowa UE podbija RP3]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Sep 2024 08:39:10 +0200, Cyklista wrote:

    > Nieprawda, dalej wolno mu na 12 miesięcy wypisać. (dlaczego twierdzi
    > inaczej to nie wiem).

    Byc może to moje niezrozumienie, na podstawie informacji z apteki

    https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/roczna-e-recepta

    > Leki mają swój okres przydatności i zazwyczaj to jest 3-5 lat od
    > produkcji, więc problem krótkiego terminu pojawia się bardzo rzadko
    > Są ludzie którzy nie mają ochoty co miesiąc odwiedzać apteki i problemu
    > z wydaniem od razu więcej pieniędzy i chętnie by nie na pół roku ale i
    > na rok wykupili wszystko od razu.

    A tu minister uważa inaczej.

    > Dokładnie tak jest, ten jeden lek musisz w całości wybrać w jednej
    > aptece (i jak ktoś nieświadomie sobie na wakacjach wybierze jedno
    > opakowanie to potem się dziwi po powrocie do domu że jego recepta jest
    > tam tylko do wybrania)

    > To wtedy idzie do lekarza po nową receptę (lekarz widzi w systemie że
    > poprzednia nie była w całości wybrana), tak jak i w przypadku wyżej
    > opisanym wakacyjnym.

    No ale tę starą unieważnia, zostawia, czy nie może wypisać nowej,
    bo już raz lek zapisał ? :-)

    > Jednak odchodziły powoli i jak pisałem uważam że musiał upłynąć jakiś
    > czas na ponowne rozprzestrzenienie się wirusów w populacji.

    28.03.2022 zniesiono.
    To juz ze dwa sezony grypowe powinny być za nami ..

    J.

  • 122. Data: 2024-09-19 13:06:38
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 19-09-2024 o 12:47, J.F napisał:

    > Jak kazda władza - przepisy są dla hołoty, nie dla władzy :-)
    >
    > No ale ona akurat mogła już Covida przejść i była odporna.

    Jeśli w to wierzyła, to czemu nie mogła założyć, że interesant też już
    przeszedł i był odporny?

    --
    http://zrzeda.pl

  • 123. Data: 2024-09-19 13:19:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Sep 2024 13:06:38 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Jeśli w to wierzyła, to czemu nie mogła założyć, że interesant też już
    > przeszedł i był odporny?

    U pielęgniarki w szpitalu to mogła być norma.

    U interesantów z innymi dolegliwościami, to normą było raczej, ze
    jeszcze nie chorowali.

    J.

  • 124. Data: 2024-09-19 13:26:31
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > było jakieś obserwacyjne, chyba nawet Grzesiowski je wyciągnął na jednym
    > szkoleniu jako przykład nieskuteczności masek bawełnianych

    Czyli nie powodują wzrostu zachorowań?

    > naprawdę? Kolejny raz wałkować, że tylko przygłup będzie kichał w maskę
    > w której siedzi?
    > Każdy normalny człowiek zdejmie maskę, wyjmie chusteczkę i kichnie w
    > chusteczkę. Czas na zdjęcie maski spowoduje, że może nie zdążyć... Ups.

    Ale ja nie o tych, którzy kichają w chusteczkę (optymistycznie
    zakładając, że kich nie leci na boki tej chusteczki i na pasażera obok i
    optymistycznie zakładając, że zdąży wyjąć chusteczkę zanim kichnie),
    tylko o tych, którzy nie kichają w chusteczkę i nie mają maski, bo
    uważają, że maski nie działają.
    Wolałbym żeby kichali w swoją maskę, a nie na mnie.

    To jak? Kichanie w masce zwiększa zaraźliwość, zmniejsza, nie ma różnicy?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 125. Data: 2024-09-19 14:22:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 19-09-2024 o 13:26, Kviat napisał:

    > Czyli nie powodują wzrostu zachorowań?

    opisywał mechanizm, ze w zasadzie mogą się przyczyniać do wzrostu
> [...]

    > optymistycznie zakładając, że zdąży wyjąć chusteczkę zanim kichnie),
    > tylko o tych, którzy nie kichają w chusteczkę i nie mają maski, bo

    czyli wg Ciebie, ponieważ zdarzają się ludzie niekulturalni, to chcesz
    nakazać wszystkim chodzić w maskach?

    > Wolałbym żeby kichali w swoją maskę, a nie na mnie.
    >
    > To jak? Kichanie w masce zwiększa zaraźliwość, zmniejsza, nie ma różnicy?

    jak napisałem, nikt normalny nie kicha w maskę, nawet jak ją ma. To jest
    niehigieniczne.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 126. Data: 2024-09-19 20:07:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.09.2024 o 08:39, Cyklista pisze:
    > W dniu 18.09.2024 o 13:34, J.F pisze:
    >>

    > Leki mają swój okres przydatności i zazwyczaj to jest 3-5 lat od
    > produkcji, więc problem krótkiego terminu pojawia się bardzo rzadko

    Coś się nie zgadza. Nie dostaję w aptekach tak długo ważnych leków :-)

  • 127. Data: 2024-09-19 21:22:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Sep 2024 20:07:10 +0200, io wrote:

    > Coś się nie zgadza. Nie dostaję w aptekach tak długo ważnych leków :-)

    To może troche krótsze, ale jednak w latach liczone.

    Chyba, ze ty bierzesz jakies krótsze leki.

    J.

  • 128. Data: 2024-09-20 16:09:32
    Temat: Re: Kviat: Szczepienia za WIRUSOWE zakażenia górnych dróg oddechowych od 1796 roku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Sep 2024 18:13:15 +0200, Kviat wrote:

    > Ba! Kiedyś lekarze tańczyli dookoła chorego, grzechotali grzechotkami,
    > zalecali trzy zdrowaśki w piecu... czasem za darmo, a czasem też za
    > pieniądze...
    >
    > https://www.medonet.pl/zdrowie/zdrowie-dla-kazdego,s
    mierc-w-sklepie-z-butami--dorosli-zaczeli-wystawiac-
    dzieci-na-zabojcze-promienie,artykul,71220697.html

    > "W USA powstał Foot-O-Scope, stworzony przez pochodzącego z Bostonu
    > lekarza Jacoba J. Lowe'a. Była to drewniana skrzynka ze szczeliną u
    > podstawy, w którą klienci umieszczali stopy w przymierzanych butach."

    Coś tu chyba mylą. Bo piszą "aż do lat 50-tych", a jednoczenie podają
    inne, wcześniejsze daty. Choćby
    "Wytyczne mające chronić pracowników naukowych i medycznych przed
    nadmiernym promieniowaniem zostały wprowadzone w 1915 r. w Wielkiej
    Brytanii, a w USA w 1922 r. Czyli pięć lat przed tym, jak pierwsze
    fluoroskopy trafiły do sklepów"

    Ogólnie wiadomo, że swiat ogarnęła euforia po odkryciu promieniowania
    w różnych wersjach, choćby te kremy radowe.
    Z drugiej strony - szkodliwość zaczęła wychodzić na jaw, i podejmowano
    stosowne środki zaradcze.
    Z trzeciej - pojęcie BHP sie dopiero rozwijało, więc patrz np "Radium
    Girls".
    Albo np kwestia azbestu.

    > Wszystko fajnie, tylko jak wytłumaczysz to, że niektóre choroby dzięki
    > szczepionkom udało się prawie całkowicie zlikwidować?

    Szczepionki mają piękną kartę w historii, i dziwią mnie ci
    antyszczepionkowcy, szczególnie, że pewnie sami szczepieni za młodu.

    Ale karta kartą, a szczepionka na Covid w początkowym okresie była
    "słabo sprawdzona". Więc i obawy słuszne.

    Teraz, po miliardach dawek, wiemy więcej.
    Ale czy wszystko?

    A przy okazji, dla dociekliwych wychodzą kolejne kruczki.

    J.

  • 129. Data: 2024-09-20 18:32:58
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-09-20 o 16:09, J.F pisze:
    > A przy okazji, dla dociekliwych wychodzą kolejne kruczki.

    Kiedyś dumali nad szczepionkami z potrzeby ochrony życia/dla idei, a
    dziś dla kasy i tak było z kowidem.

    Zresztą widać z kilometra, próbowali wszystko zrzucić na kitajca, a
    przeca to ich pomysł z podkręceniem kowida coby później móc go lepij
    badać i zaoferować na niego szczepionkę.
    Standardowa wklejka:
    12-16 minuta.
    https://www.cda.pl/video/172880724d

  • 130. Data: 2024-09-21 12:16:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.09.2024 o 16:09, J.F pisze:

    > Szczepionki mają piękną kartę w historii, i dziwią mnie ci
    > antyszczepionkowcy, szczególnie, że pewnie sami szczepieni za młodu.

    Bo są szczepionki i szczepionki. Szczepionka na polio zakończyła w
    zasadzie temat. Szczepionka na grypę... No cóż... NIe stawianie między
    nimi nie znaku równości nie jest "antyszczepionkowstwem" jak się to
    usiłuje przedstawiać.

    > Ale karta kartą, a szczepionka na Covid w początkowym okresie była
    > "słabo sprawdzona". Więc i obawy słuszne.
    >
    > Teraz, po miliardach dawek, wiemy więcej.
    > Ale czy wszystko?

    Wiemy że jej skuteczność znacząco odbiega od początkowych deklaracji. A
    kwestionowanie tych deklaracji na podstawie realnych i oficjalnych
    danych statystycznych kończyło się przypinanem łatki antyszczepionkowca.

    BTW- kiedyś sam podawałem linka do kanału gdzie koleś na podstawie
    oficjalnych danych polskiego ministerstwa (sam zajmował się zawodowo
    statystyką) przedstwił korelację zgonów ze szczepieniami i... wyszła mu
    ujemna. Ktoś tam wyzywał mnie od szurów, ktoś tam znalazł na tym kanale
    jakieś "antyukrainskie" treści, zastanawialiśmy się co tam się odwaliło
    i był generalnie podział na "dziwne, powinno wyjść inaczej" i "szury",
    bo nie było logicznego wytłumaczenia. Potem oglądałem jakoś podkast i
    jednak wyjaśnienie było proste. W pierwszej kolejności szczepionki
    dostawali ludzie z grup ryzyka i umierali oni częściej mimo szczepionek,
    niż dwudziestolatki dalej czekający na szczepienia;)

    > A przy okazji, dla dociekliwych wychodzą kolejne kruczki.

    A to inna sprawa, że oczywistym było że jakieś niespodziewane skutki,
    których wtedy nie znaliśmy wyjdą. Zawsze wychodzą - każdy preparat
    medyczny ma skutki uboczne, dlatego zwykle bada się je latami. Tu się
    spieszyliśmy więc nic dziwnego że wyszły po fakcie.

    Szczepienia na pewno pomogły (zresztą nie było alternatywy). Błędy były
    w komunikacji. A już najdziwniejsze w tym wszystkim było że Polska miała
    i ma mechanizm obowiązkowych szczepień ale z jakiegoś powodu go nie
    wykorzystano, tylko robiono propagandę i pozaprawne sztuczki a kowida
    nawet nie wpisano na listę chorób zakaźnych. Próbuję znaleźć jakieś mało
    szurskie wytłumaczenie tego faktu, ale nic mi do głowy nie przychodzi,
    poza tym że wtedy odpowiedzialność za skuteczność i bezpieczeństwo
    preparatu spada na państwo.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!