  • 101. Data: 2024-09-16 21:35:03
    Temat: Re: Kviat: Szczepienia za WIRUSOWE zakażenia górnych dróg oddechowych od 1796 roku
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.09.2024 o 18:13, Kviat pisze:

    > Wszystko fajnie, tylko jak wytłumaczysz to, że niektóre choroby dzięki
    > szczepionkom udało się prawie całkowicie zlikwidować?
    > Zbieg okoliczności? Akurat wtedy, kiedy wynaleziono niedziałające i
    > szkodliwe szczepionki?

    Jest pewna doza manipulacji żeby stawiać znak równości między
    szczepionami które doprowadziły do eradykacji bądź praktycznej
    likwidacji niektórych chorób, a szczepionką na grypę lub covid, których
    skuteczność jest "taka se".

    BTW - na którymś kanale popularnonaukowym jest jak mało wygodne badania
    nad szkodliwością azbestu zostały po prostu schowane i dlatego w stanach
    dopiero w XXI wieku uznano że azbest jest jednak szkodliwy a i teraz tak
    średnio się to bierze pod uwagę. Także wpływu biznesu na takie badania
    bym nie pomijał. W skrócie - co chcą zlecający to i tak wyjdzie - jak
    jest popyta na wyniki to znajdzie się i podaż - kwestia kto trzyma kasę.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 102. Data: 2024-09-17 07:44:22
    Temat: Re: Szef ABW ma zostać Pierwszym Cenzorem RP3 [Wolność Słusznego Słowa UE podbija RP3]
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 16-09-2024 o 16:02, A. Filip napisał:

    > Bawełniana maseczka nie daje żadnej ochrony przed zakażeniem droga
    > kropelkową? A że to może być tylko "statystyczne spowolnienie" tempa
    > rozprzestrzeniania się zakażeń to całkiem możliwe.

    A siatka ogrodowa spowolni przybywanie komarów... To ten sam problem.
    Co ciekawsze, maska bawełniana może spowodować zwiększenie
    rozprzestrzeniania się wirusa, bo krople by wydostać się dzielą się na
    mniejsze, a te łatwiej utrzymują się w powietrzu, a to te będące w
    powietrzu są niebezpieczne.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 103. Data: 2024-09-17 07:49:00
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 16-09-2024 o 17:12, Kviat napisał:

    > Ależ ja rozumiem, że piszesz nonsensy.
    > Tylko jeszcze nie wiem dlaczego.

    > Ale antyszczepionkowcy nie twierdzą, że złe są szczepionki, których
    > jeszcze nie wymyślono, lecz złe, nieskuteczne, a wręcz szkodliwe są te,
    > które wymyślono.
    >
    > Namawiają do nieszczepienia się szczepionkami istniejącymi, a nie
    > szczepionkami, których jeszcze nie wymyślono.

    Nie wiem co mówią mityczni antyszczepionkowcy (może są teraz z Tobą w
    pokoju?). Mówię co mówili i mówią naukowcy, ale Ty wolisz "wierzyć w
    naukę", zamiast słuchać. Nie wskazałeś nonsensu, na który się
    powołujesz, dałeś linka z czapy i odnosisz się do swoich wyobrażeń a nie
    do tego co napisałem... No ale może to ci mityczni antyszczepinkowcy,
    których głosy słyszysz zakłócają ci odbiór...

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 104. Data: 2024-09-17 08:21:47
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 17-09-2024 o 08:01, A. Filip napisał:

    > Być może coś w tym jest tyle że na widzisz ludzi noszących maseczki to
    > trudniej "zapomnieć na chwilę" że epidemia szaleje i ludzie
    > "statystycznie" raczej staja się ostrożniejsi.

    z drugiej strony wielu jest wystraszonych, a strach zmniejsza odporność
    (były badania na ten temat) - taki efekt nocebo.

    > Wiec to sprowadza się do różnicy między skutecznością jako metody
    > rutynowej "na każdy sezon grypowy" a środkiem do stosowania jak jest
    > nowy szczep zabójczy za bardzo żeby "ignorować" i zabójczy za mało że
    > wprowadzać "lockdown na okrągło". Poza tym jest efekt
    > polityczny pokazywania że nasza droga władza "coś" robi.

    zrobili wszystko na przeciw wypracowanym przez lata przez naukowców
    wskazówką i spełniło się większość niepożądanych rzeczy przed którymi
    ostrzegano.
    Jedno z wielu opracowań:
    https://web.archive.org/web/20200607084305/https://c
    iteseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.552
    .1109&rep=rep1&type=pdf

    > To że maseczki nie wyeliminowały grypy (nie są na "coroczną" stosowane)
    > raczej sugeruje że coś+ jest w tym co piszesz a już co najmniej że
    > skuteczność maseczek jest "ograniczona".

    skuteczność maseczek jest żadna, bo nie mają prawa działać, co
    potwierdziło wiele badań randomizowanych, a dokładniej nie udowodniono
    ich skuteczności. Co więcej - źle noszona maska może wręcz zwiększyć
    p-stwo zarażenia się, a nie da się nosić prawidłowo przez większość dnia
    wykonując normalne czynności.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 105. Data: 2024-09-17 11:18:02
    Od: Cyklista <c...@g...com>

> [...]
    > ich skuteczności. Co więcej - źle noszona maska może wręcz zwiększyć
    > p-stwo zarażenia się, a nie da się nosić prawidłowo przez większość dnia

    Jakie konkretnie badania. Bo z życia to dokładnie widać było w aptekach,
    przez 2 lata covidowe nie było fali zachorować na różne grypopodobne
    choroby i zwiększonej sprzedaży fervexów i gripexów na jesieni i
    wiośnie. Teraz w tym roku ta fala zachorowań powróciła i jak tylko
    dzieci poszły do szkoły to się zaczęła jedna a teraz wzbiera druga bo
    się zimniej zrobiło. Jak apteki cię nie przekonują to idź do dowolnej
    przychodni i zobacz ile kaszlących tam codziennie teraz siedzi czekając
    na wizytę.

    Pewnie powodów jest wiele, brak masek, zbiorowiska ludzi kaszlących na
    siebie, itd.

    Brak skuteczności maseczek potwierdzają przecież wszyscy lekarze przy
    operacjach a noszą je tylko dla maskowania żeby pacjent nie widział twarzy.
    Każdy kto twierdzi że maski nie maja prawa działać i nie działają niech
    podpisuje odpowiednie oświadczenie i w razie operacji cały personel
    będzie bez masek zgodnie z jego życzeniem a potem w razie jakiegoś
    zakażenia sam będzie płacił za jego leczenie tym spowodowane.

  • 106. Data: 2024-09-17 12:25:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Sep 2024 11:18:02 +0200, Cyklista wrote:

> [...]
    > przez 2 lata covidowe nie było fali zachorować na różne grypopodobne
    > choroby i zwiększonej sprzedaży fervexów i gripexów na jesieni i

    Hm, ciekawe, czy można z tego wnioski wysuwać.
    Bo z kolei dostęp do lekarzy był utrudniony.

    > Teraz w tym roku ta fala zachorowań powróciła i jak tylko
    > dzieci poszły do szkoły to się zaczęła jedna a teraz wzbiera druga bo
    > się zimniej zrobiło.

    I mówisz, ze ten spadek to był przez maseczki, czy przez szkołę w
    domu?

    > Jak apteki cię nie przekonują to idź do dowolnej
    > przychodni i zobacz ile kaszlących tam codziennie teraz siedzi czekając
    > na wizytę.

    Tyle co w przed pandemią?

    Na epidemię grypy chyba trochę za wcześnie - czyżby obniżona
    odporność?
    A może właśnie Covid - bo ponoc kolejna faza leci, na szczęscie teraz
    mało groźny ...

    J.

  • 107. Data: 2024-09-17 13:00:55
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 17-09-2024 o 11:18, Cyklista napisał:

> [...]
    > się zimniej zrobiło. Jak apteki cię nie przekonują to idź do dowolnej
    > przychodni i zobacz ile kaszlących tam codziennie teraz siedzi czekając

    no patrz, nawet tu masz spojrzenie spaczone, bo zamiast grypą nazywano w
    tym czasie covidem i zmieniono leczenie (choć powinno leczyć się jak
    wszystkie inne grypopodobne)

> [...]
    > będzie bez masek zgodnie z jego życzeniem a potem w razie jakiegoś
    > zakażenia sam będzie płacił za jego leczenie tym spowodowane.

    były tez badania, czy maski mają wpływ na podczas operacji na powikłania
    pooperacyjne, okazało się że nie, natomiast zachowanie chigieny jak
    najbardziej. Maski podczas operacji jak i w wielu innych przypadkach
    używa się w celach chigienicznych. A jak nie wierzysz, poleć osobom
    zajmującym się prawdziwymi wirusami, by do laboratorium ubrali takie
    śmieszne maski miast specjalistycznych.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 108. Data: 2024-09-17 13:13:44
    Od: Cyklista <c...@g...com>

    W dniu 17.09.2024 o 12:25, J.F pisze:

    > Hm, ciekawe, czy można z tego wnioski wysuwać.
    > Bo z kolei dostęp do lekarzy był utrudniony.

    I ten utrudniony dostęp było doskonale widać, bo lekarze zaczęli
    wypisywać recepty na rok a nie jak wcześniej wszystkim na miesiąc czy
    dwa. Jednak sprawa sprzedaży rzeczy bez receptowych na wszelkie
    przeziębienia to inna obserwacja i inna działka.

    > I mówisz, ze ten spadek to był przez maseczki, czy przez szkołę w
    > domu?

    Myślę że przez wszystko razem. Mniejsze zagęszczenie ludzi wszędzie to
    raz i brak masowych spędów. Maseczki w miejscach publicznych więc brak
    kaszlenia na innych bezpośrednio (wcześniej to po prostu się zasłaniało
    usta przy kaszleniu jak ktoś był dobrze wychowany). Ja nie potrafię
    określić w ilu procentach który czynnik zadziałał,

> [...]
    > odporność?
    > A może właśnie Covid - bo ponoc kolejna faza leci, na szczęscie teraz

    Epidemii jeszcze nie ma, ale widać wzrost pytań "coś na gardło", "coś na
    przeziębienie". Na razie to jest wzrost z 1 do 3 dziennie, przy epidemii
    to będzie 30 dziennie.

    W okresie zakazów i nakazów ten wzrost zatrzymywał się na 5 dziennie
    przez cały okres.

    Najgorsze że teraz ludzie przez 2 lata nie byli narażani i odporność
    spadła więć będą ciężej przechodzić te niby zwykłe przeziebienia.

  • 109. Data: 2024-09-17 13:22:26
    Od: Cyklista <c...@g...com>

    > no patrz, nawet tu masz spojrzenie spaczone, bo zamiast grypą nazywano w
    > tym czasie covidem i zmieniono leczenie (choć powinno leczyć się jak
    > wszystkie inne grypopodobne)

    Powinno, ja nigdy nie twierdziłem że postępowanie w czasie covida było
    poprawne. Wprost przeciwnie zawsze twierdziłem że to jest pandemia
    polityczna a nie medyczna bo postępowanie w niej nie było takie jak przy
    innych epidemiach do tej pory występujących i w sposób medyczny
    ograniczanych.

> [...]
    > używa się w celach chigienicznych. A jak nie wierzysz, poleć osobom
    > zajmującym się prawdziwymi wirusami, by do laboratorium ubrali takie

    Więc ponownie proszę o to samo. Jakie konkretnie badania, wskaż jedno
    konkretne opublikowane w dowolnych czasopiśmie naukowym, a nie na jakiś
    samonapędzających się stronach wzajemnej adoracji powtarzających kilka
    magicznych zdań w kółko i powołujących się na samych siebie.

    Wirusologom pracującym z zjadliwymi wirusami na pewno nie będę polecał
    samych maseczek bo jak dla ludzi wystarczy że się nawet o 50% ograniczy
    zarażanie i będzie dobrze tak dla naukowca musi to być 100% pewności
    więc i normy i sprzęt inny do takich zastosowań jest stosowany.

  • 110. Data: 2024-09-17 13:52:56
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 17-09-2024 o 13:22, Cyklista pisze:

> [...]
    > samonapędzających się stronach wzajemnej adoracji powtarzających kilka
    > magicznych zdań w kółko i powołujących się na samych siebie.

    po prostu nie chciało mi sie po raz kolejny ich szukać, był czas, że
    miałem pod ręką linki, ale myślałem, że już niepotrzebne i czyściłem. No
    to ponieważ nie chce mi się szukać, to taki artykuł zestawiający:
    https://www.cambridge.org/core/journals/epidemiology
    -and-infection/article/face-masks-to-prevent-transmi
    ssion-of-influenza-virus-a-systematic-review/64D3684
    96EBDE0AFCC6639CCC9D8BC05

    Opisane tam są przykładowe różne badania w temacie. I powtarzane to co
    powtarzam i ja, że nieszczelności tych masek powodują, ze i tak aerozol
    z wirusem się wydostaje. Stąd problem.

    --
    http://zrzeda.pl