  • 51. Data: 2018-03-24 12:44:24
    Temat: Re: Prokuratura i stawiane zarzutów.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.03.2018 o 10:19, J.F. pisze:

    > Rzeczywisty, czy z jakiegos szemranego zrodla ?

    Z wiki. Źródłem jest gówniane źródło, bo TVN. Z tym, że to gówniane
    źródło sprawiło, że sprawa wogóle wypłynęła i co ważniejsze nikt z
    policji go nie kwestionował. A z pewnoscią by to zrobili gdyby kłamali.
    Przecież w raporcie albo jest napisane, że łączne działanie trzech
    przyczyn, albo nie. Więc jak nie, to z pewnością by to podnieśli.

    > albo np w sprawie Ewy Tylman.

    Albo wielu innych. A potem się okazuje, że raz za razem wychodzi, że
    policja wraz z prokuraturą tuszują sprawy, albo wrabiają niewinnych ludzi.

    > Ale moze rzeczywiscie dla ich dobra ? Dostana adwokata z urzedu, moga
    > odmowic zeznan, a po roku prokurator moze uznac, ze jednak nie ma
    > wystarczajacych dowodow, albo zaproponowac warunkowe umorzenie.
    > Albo sie zdac na sprawiedliwy sad.

    Oczywiście. Dlatego złośliwie tym policjantom żadnych zarzutów przez
    ponad rok nie postawił - świnia z niego:P

    Shrek.

  • 52. Data: 2018-03-24 13:40:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Mar 2018 12:44:24 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > Przecież w raporcie albo jest napisane, że łączne działanie trzech
    > przyczyn, albo nie. Więc jak nie, to z pewnością by to podnieśli.

    Policja nie moze, bo sprawa objeta tajemnica sledztwa :-)
    Czy zreszta w ogole czytala ten raport ?
    Bo chyba prokurator zlecil sekcje, to prokurator dostal wyniki..

    > Oczywiście. Dlatego złośliwie tym policjantom żadnych zarzutów przez
    > ponad rok nie postawił - świnia z niego:P

    To nie byle kolizja, wiec rok nie czyni roznicy.

    A te rozne ekspertyzy u nas trwaja, nikomu sie sie spieszy.

    J.

  • 53. Data: 2018-03-24 13:45:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Mar 2018 11:34:46 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > W tamtym przypadku.

    > Było powiedziane (o ile dobrze zrozumiałem), że co XY (dwie cyfry)
    > osoba może się załapac, czyli, że w grupie 100 osób dwie mogą dac
    > pozytywa.

    Tez tak przeczytalem, ale zazwyczaj to DNA uwaza sie za dokladne wrecz
    absolutnie. Wiec czemu tu tak malo ?

    > Zakładam, że pies wie co robi :) Jakby to było takie słabe to psy nie
    > byłyby w użyciu i tak i przy tropieniu. Dla psa to chyba prawie jak
    > odcisk palca.

    Ale skad wiesz ze nie tropi np po zapachu kiszonych ogorkow, jesli ten
    sie najbardziej wyroznia ?

    > O ile czegoś nie kręcę, bo czytałem to z tydzień z kawałkiem temu, to
    > powtórzono badania DNA podług współczesnych standardów i tym razem
    > wynik wskazał jednoznacznie na tego I-coś-tam M. a wykluczył Komendę.

    Tak mi sie wydaje, ze w roku 2000 to juz to DNA badano dosc dokladnie.

    > Może ma podstawy.

    Brak innych wyraznych dowodow, a skazac przeciez trzeba :-(

    J.

  • 54. Data: 2018-03-24 15:36:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-24, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tez tak przeczytalem, ale zazwyczaj to DNA uwaza sie za dokladne wrecz
    > absolutnie. Wiec czemu tu tak malo ?

    Może jakaś metoda uproszczona, bo w tamtych czasach badania DNA
    kosztowały niezłe pieniądze.

    > Ale skad wiesz ze nie tropi np po zapachu kiszonych ogorkow, jesli ten
    > sie najbardziej wyroznia ?

    No jakby tak było to by psów nie używano.

    > Brak innych wyraznych dowodow, a skazac przeciez trzeba :-(

    Jest świeży art. w Wyborczej. Są jeszcze zeznania tej baby co go po 2ch
    latach rozpoznała w TV. Sąd dał jej wiarę. Nie dał za to tym 12 osobom,
    bo po 2ch latach mogły nie pamiętać.

    http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,23182682,
    tomasza-komende-wrobila-oszustka-ktorej-nikt-nie-spr
    awdzil.html

    "Tomasza Komendę, który niewinnie przesiedział 18 lat, pogrążyły
    zeznania Doroty P. "Wyborcza" dotarła do świadków i dokumentów
    wskazujących, że kobieta już wcześniej składała fałszywe oskarżenia.
    [..]
    Fakt, że składając zeznania przeciwko Komendzie, Dorota P. od dwóch lat
    nie mieszkała już koło jego babci, według sądu dodawało jej
    wiarygodności, bo ,,zapamiętała go tak, jak wyglądał w dniu morderstwa".

    Jednocześnie sąd podważył zeznania 12 osób, które dawały Tomaszowi
    Komendzie alibi. W ich wypadku sąd uznał, że od feralnego sylwestra
    minęło kilka lat i pamięć świadków mogła ulec zatarciu. W przypadku
    historii Doroty P. takich wątpliwości nie miał."

    Baba twierdziła, że Komenda brał od niej pieniądze aby pojechac na tę
    dyskotekę, i mówił, że jego dziewczyna ma na imię Małgosia.

    --
    Marcin

  • 55. Data: 2018-03-24 16:08:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.03.2018 o 13:40, J.F. pisze:

    > Policja nie moze, bo sprawa objeta tajemnica sledztwa :-)
    > Czy zreszta w ogole czytala ten raport ?
    > Bo chyba prokurator zlecil sekcje, to prokurator dostal wyniki..

    Ponieważ sam minister się w tej sprawie często wypowiadał, to zakładam,
    że jakby mu formację pomawiali, to by już to ogarnął. Tak czy inaczej -
    takie źródło mamy, nie mamy podstaw twierdzić, że było inaczej. Tym
    bardziej, że brzmi legitnie.

    > To nie byle kolizja, wiec rok nie czyni roznicy.

    Tm niemmniej świnia z niego. Zarzuty stawia się dla dobra stawianym,
    więc mógł kolegom pójść na rękę i postawić od ręki, a nie musieli ponad
    rok czekać na błogosławieństwo;)

    BTW - ponoć nie można przesłuchiwać jako świadków kogoś, komu potem
    stawiamy zarzuty (nie to żebym w to wierzył, ale tak spece twierdzą).
    Czy to znaczy, że prok przez rok nie przesłuchał tych sześciu policjantów?

    > A te rozne ekspertyzy u nas trwaja, nikomu sie sie spieszy.

    Akurat sekcję to szybko w miarę robia bo to jest "sprawa nie cierpiąca
    zwłoki";)

    Shrek

  • 56. Data: 2018-03-24 16:39:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Było powiedziane (o ile dobrze zrozumiałem), że co XY (dwie cyfry)
    > osoba może się załapac, czyli, że w grupie 100 osób dwie mogą dac
    > pozytywa.

    Powedzmy, że niepewność każdego dowodu to 2%. Dowody były bodajże 4.
    2%*2%*2%*2%=tyle, że to nawet w promilach nie da się wyrazić. Więc jak
    ktoś wierzy w taki przypadek, to znaczy że jego wiara jest bardzo silna.

    Shre

  • 57. Data: 2018-03-25 00:14:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-03-18 o 22:45, Shrek pisze:

    > Nie rozmawiamy o zabójstwie a nieumyślnym spowodowaniu śmierci. Nie
    > zmieniaj tematu.

    Któremu dokładnie policjantowi - i dlaczego - chciałbyś taki zarzut
    postawić?

    > Normalnie też służu on do obezwładniania a nie tortur do wyczerpania
    > akumulatora.

    Akumulator wystarcza na 42 godziny wg producenta.

    > Tylko nieumyślne spowodowanie śmierci.

    No niekoniecznie.

  • 58. Data: 2018-03-25 00:48:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-03-18 o 12:44, Shrek pisze:

    > Albo wielu innych. A potem się okazuje, że raz za razem wychodzi, że
    > policja wraz z prokuraturą tuszują sprawy, albo wrabiają niewinnych ludzi.

    To kwestia mody po prostu. Zauważ, że falami, a to policjanci mordują
    przechodniów. A to księża gwałcą dzieci. A to sędziowie kradną. Sądzisz,
    że w przerwie pomiędzy jedną falą gwałtów dokonanych przez księży a
    drugą powstrzymują się oni od tych haniebnych czynów, by policjanci w
    spokoju mogli mordować, albo sędziowie wkładać za kratki niewinnych?

    Uważam, że jeśli założyć, że w społeczeństwie jest powiedzmy 10 procent
    osób złych, to absolutnie nie ma powodu, by ufać, że owy odsetek nie
    przekłada się na populację policjantów, księży, prokuratorów i sędziów,
    ale również księgowych, fryzjerów i babć klozetowych. Z tym, że jeśli
    ktoś z tej drugiej grupy dopuści się jakiejś niegodziwości, to piszą, że
    Julian O. jechał pijany - i tyle - o ile ktoś w ogóle napisze. Ten sam
    czyn popełniony przez kogoś z pierwszej grupy urasta do rangi zbrodni.

    W roku 2017 policjanci ujawnili 55.089 nietrzeźwych kierujących. Czy
    jesteś w stanie znaleźć gdzieś w necie, ilu spośród nich było
    fryzjerami? No normalnie można sądzić, że fryzjerzy, to jakieś
    kryształowo czyste istoty. A tacy dostawcy pizzy? Babcie klozetowe? Jak
    się śledzi materiał prasowy, to wychodzi na to, że tylko księża
    policjanci i sędziowie oraz prokuratorzy jeżdżą pijani. Czasem się jakiś
    sportowiec znajdzie albo polityk. Tak więc ja po prostu w te statysty
    nie za bardzo wierzę - zwłaszcza, gdy artykuł jest w formie sensacji.

    Proces rekrutacji do grup zaufania publicznego ma na celu wyłowienie i
    eliminację osób niegodziwych. 20 lat temu na jeden etat w Policji było
    10 chętnych. No to skoro wybieraliśmy 10 procent najlepszych kandydatów
    (załóżmy, ze tak było), to siłą rzeczy odsetek niegodziwych był
    mniejszy. Nie łudźmy się, odsetek, bo stu procentowej pewności nikt nie
    da. Nie zajmuję się rekrutacją, ale jeśli ufać publikacjom prasowym w
    wielu regionach kraju obecnie bierzemy każdego chętnego. Ale to tylko
    jeden z oczywistych powodów zwiększenia problemów. Jest ich jeszcze kilka.

  • 59. Data: 2018-03-25 00:56:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-03-18 o 16:08, Shrek pisze:

> [...]
    > że jakby mu formację pomawiali, to by już to ogarnął. Tak czy inaczej -
    > takie źródło mamy, nie mamy podstaw twierdzić, że było inaczej. Tym

    Błądzisz moim zdaniem. Popatrz. Ja spróbowałem sprzeciwić się Twojej
    tezie o bezprawności działania policjantów, to miesiąc mnie piłujesz. A
    taki minister? On nie jest policjantem. Ba, jak milcząco przyzna rację,
    to wielu wyborców uzna, że taki praworządny. Tak naprawdę wątpię, by
    minister sam osobiście się z opinią sądowo-lekarską zapoznawał. Być może
    ktoś z jego doradców mu zreferował. Poco miałby narażać się na zarzuty.
    Jakkolwiek by nie próbował do tego rzetelnie podchodzić, to zawsze się
    znajdzie oszołom, który to będzie podważał. Jak nic nie powie, to nie ma
    co podważać.

> [...]
    > stawiamy zarzuty (nie to żebym w to wierzył, ale tak spece twierdzą).
    > Czy to znaczy, że prok przez rok nie przesłuchał tych sześciu policjantów?

    Wcale bym się nie zdziwił.

    > Akurat sekcję to szybko w miarę robia bo to jest "sprawa nie cierpiąca
    > zwłoki";)

    Sekcję tak. Ale sekcja,to nie opinia. Normalnie po sekcji zwłok wydaje
    się, ciało rodzinie celem pochowania, ale badania nadal trwają. Pobiera
    się wycinki do badań. Podobno minimalny czas badań toksykologicznych, to
    miesiąc i wynika z przyjętych metod. Piszę podobno, bo się na tym nie
    znam. Potem jeszcze trzeba przeanalizować wyniki.

  • 60. Data: 2018-03-25 01:33:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-03-18 o 22:34, cef pisze:

    > A ja cenię tych, którzy po nieudanej akcji mają odwagę powiedzieć:
    > Popełnilismy błędy, w wyniku których zginął człowiek
    > a nie mówią publicznie, że wszystko było OK,
    > a policjant zginął bo "meteoryt spadł"

    Nawet, gdy błędów nie popełniono? Tak dla zasady? Tzn. po części masz
    rację, choć chyba nie do końca o tym wiesz :-) i chyba nie o to Ci
    chodzi. Akcja powinna zostać przeprowadzona tak, by nikt nie został
    nawet ranny. Jeśli już ktoś, to ewentualnie napastnik, a i to nie
    bardzo, bo zaraz się okaże, że nadużyto środków przymusu bezpośredniego.
    Jeśli zginął policjant to jest z całą pewnością jest niepowodzenie - ale
    czy błąd?

    Słowo błąd ma wiele wymiarów. Dowodzący akcją dysponuje jakimiś tam
    danymi oraz siłami i środkami. W oparciu o te dane podejmuje decyzje
    taktyczne. W jakimś tam zakresie jest ograniczony obowiązującym prawem
    no i dochodzi jego własne doświadczenie.

    Biorąc pod uwagę bezpieczeństwo policjantów najprościej było ów bankomat
    ostrzelać z zewnątrz po kilka magazynków na głowę. Gdyby wiadomo było z
    góry, że napastnik i tak zginie, a dodatkowo zginie policjant, a dwóch
    innych zostanie rannych, to oczywiście błędem było niezastrzelenie
    napastnika. Ale czy Ty na jego miejscu podjął byś taką decyzję? Może od
    razu go wysadzić?

    Nie ma dwóch takich samych akcji. Ba, nawet ten sam dowódca w
    analogicznej sytuacji taktycznej czasem podjąłby różne decyzje. Czemu?
    Bo nie zawsze wszystko jest proste i oczywiste. Gdyby w pracy policjanta
    było wszystko proste i oczywiste, to nie trzeba by było w ogóle
    dowódców. Ty wiesz, ile ja razy się zastanawiałem, jak bardzo lepiej by
    to wyszło, gdybym pobiegł w lewo, a nie w prawo? Ale w dwóch kierunkach
    pobiec nie sposób, a żaden nie jest szczególnie bardziej właściwy.

    Po każdej porażce policji, wojska czy innych służb zawsze znajduje się
    wielu "ekspertów", którzy zrobiliby to o wiele lepiej. Czy to znaczy, że
    dowódcy są nieporadni i popełniają błędy? Nie zawsze to, co wydaje się
    oczywiste po akcji, jest tak samo oczywiste przed.

    Dodatkowo - co w wypadku bankomatu nawet tu pisałem - dziennikarze nie
    mając dostępu do prawdziwych informacji zaczynają konfabulować licząc na
    to, że ktoś mający wiedzę chcąc ich kretynizmy obalić "wysypie się" i
    powie, jak i czemu tak było. Często w ogóle nie zdają sobie sprawy z
    jakiś aspektów, albo nie ogarniają, że mogą mieć znaczenie.

    Czasem powody niepowodzenia są zupełnie prozaiczne. Bywa, że są skutkiem
    okoliczności trudnych do przewidzenia. W Magdalence śmierć policjantów
    nastąpiła na skutek detonacji improwizowanego ładunku. Nigdy wcześniej w
    taki sposób w Polsce chyba nie zabezpieczano siedzib grup przestępczych.
    Ten sposób jest podobno częsty w Ameryce Południowej. Czy
    nieprzewidzenie takiego scenariusza było błędem? Pewnie było, tylko czy
    zawinionym? Ilu dowodzących realizacjami? Na każde przeszukanie czołgiem
    jeździć?