  • 141. Data: 2018-03-28 07:25:45
    Temat: Re: Prokuratura i stawiane zarzutów.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-28, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jeszcze raz - chcesz powiedzieć, że policja czy biegli sądowi
    > oszczędzali na jakości dowodów i efektem było prawdopodobieństwo błędu 1/5?

    To chyba oczywiste, że zawsze jest jakiś kompromis pomiędzy ceną a
    jakością. I nie ma w tym nic złego o ile wiadomo co i jak.

    > To nie jest 20% błędów. Nawet nie jest 5% które założyłem.

    To nie ma większego znaczenia. Błąd jest duzy, a przyjmując, ze jednak
    nic nikt nieprzekombinował, to jak widać błąd był wystarczający aby
    trafić. Pomine juz fakt, jak mogła informacje podstawową przetworzyc
    sama Wyborcza.

    > i szczęka też. Czyli nie 0,05^4 a 0,05^6 (trochę mniej, bo szczękę od
    > początku szacowano na 76% chyba). To już wychodzi, że taki błąd nie
    > powinien się statystycznie zdarzyć w historii ludzkości, a zadżył się
    > akurat Polakom. Można wierzyć, że policja, prokuratora i biegli
    > działają bez zarzutu, tylko jesteśmy po prostu pechowi i co i rusz
    > zdarzają im się wpadki. Albo to zostało ustawione.

    No z tym sie akurat nadal zgadzam, coś tu mocno smierdzi. Trudno
    uwierzyć w aż taki zbieg okoliczności.

    --
    Marcin

  • 142. Data: 2018-03-28 08:05:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To chyba oczywiste, że zawsze jest jakiś kompromis pomiędzy ceną a
    > jakością. I nie ma w tym nic złego o ile wiadomo co i jak.

    Jest - bo 20% błędnych wyników w zasadzie dyskwalifikuje dowód. Zresztą
    to 20% jest z palca wyssane.

    > To nie ma większego znaczenia. Błąd jest duzy, a przyjmując, ze jednak
    > nic nikt nieprzekombinował, to jak widać błąd był wystarczający aby
    > trafić.

    Raz tak, cztery razy - nie. Dodatkowo dwa razy wykluczyć własciwego
    sprawcę to już sześć. Matematyka mówi, że to nie miało prawa się
    zdarzyć, natomiast historia mówi, że mataczemie organów się zdarza
    "stosunkowo" czesto. Brzytwa ockhama mówi, że to nie przypadek.

    > No z tym sie akurat nadal zgadzam, coś tu mocno smierdzi. Trudno
    > uwierzyć w aż taki zbieg okoliczności.

    No właśnie. Ja wiem, że jak dać nieskończonej ilości małp maszyny do
    pisania i nieskończony czas, to któraś statystycznie hamleta napisze,
    ale... ;)

    Nie - po prostu ktoś wrobił niewinnego kolesia. Kwestią otwartą jest w
    zasadzie tylko kto i dlaczego. Żeby "uniewinnić" prawdziwego sprawcę,
    czy po prostu dlatego, że prokurator generalny "oczekiwał wyników". W
    sumie ta druga opcja jest bardziej przerażająca.

    Jeśli ktoś uważa, że jest naciągana, to to nalezy zauważyć, że ten sam
    prokurator "oczekiwał wyników" w pewnym samolocie. Najpierw w czasie
    zmiany celu lotu do Tbilisi, a potem już skuteczniej w czasie lotu do
    Smoleńska. Obecnie prokuartor generalny jest również nadzorca sądów.
    Dodaj to wszystko do siebie, dodaj, że policja i prokuratura całkiem bez
    skrępowania robią za organy polityczne i obraz wychodzi bardzo słaby.

    Shrek

  • 143. Data: 2018-03-28 09:20:04
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-03-28 o 08:05, Shrek pisze:

    > Jest - bo 20% błędnych wyników w zasadzie dyskwalifikuje dowód. Zresztą
    > to 20% jest z palca wyssane.

    to powiedz o alimenciarzom, którzy płacili na nieswoje dzieci, bo metody
    wcześniejsze były jeszcze bardziej zawodne. Tu kwestia była raczej
    badania na ew wykluczenie (podobnie jak ma się przy metodzie ustalania
    ojcostwa sprzed kilkudziesięciu lat).

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 144. Data: 2018-03-28 18:35:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > to powiedz o alimenciarzom, którzy płacili na nieswoje dzieci, bo metody
    > wcześniejsze były jeszcze bardziej zawodne.

    Nie metody były zawodne, a "sądy kierowały się dobrem dziecka".

    > Tu kwestia była raczej
    > badania na ew wykluczenie

    Raczej nie, bo jedyny dowód to zeznana pojedynczej osoby po dwóch
    latach. No i przyznanie się pod impulsem wpierdolu.

    Shrek

  • 145. Data: 2018-03-28 18:41:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-28 o 18:35, Shrek pisze:

    > Nie metody były zawodne, a "sądy kierowały się dobrem dziecka".

    Metody były zawodne, bo nie dawały pewności tak jak DNA. Metoda
    porównywania grup krwi mogła jedynie z pewnością w pewnych przypadkach
    wykluczyć ojcostwo, ale jeśli grupy pasowały, to znaczyło tylko, że nie
    można wykluczyć, że alimenciarz może być ojcem dziecka. Dalej szło
    pewnie już zeznaniami i dowodami na współżycie w czasie zakreślonym.

    --
    Liwiusz

  • 146. Data: 2018-03-28 18:49:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.03.2018 o 18:41, Liwiusz pisze:

> [...]
    > można wykluczyć, że alimenciarz może być ojcem dziecka. Dalej szło
    > pewnie już zeznaniami i dowodami na współżycie w czasie zakreślonym.

    Czyli tak jak piszę - sąd kierował się dobrema dziacka i dobro
    "oskarżonego" miał w d4.

    Shrek

  • 147. Data: 2018-03-28 18:54:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-28 o 18:49, Shrek pisze:

    > Czyli tak jak piszę - sąd kierował się dobrema dziacka i dobro
    > "oskarżonego" miał w d4.

    Jakby kierował się dobrem dziecka, to by zasądzał alimenty od losowego
    mężczyzny. Albo tego, kogo wskaże kobieta.

    Tymczasem po prostu "krawiec tak kroił, jak mu materiału stało". Cudów
    nie ma. Tak samo jak teraz w wypadkach samochodowych się po prostu sięga
    po nagranie, a kiedyś przeprowadzano żmudną analizę zeznań świadków.

    --
    Liwiusz

  • 148. Data: 2018-03-28 18:58:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.03.2018 o 18:54, Liwiusz pisze:

    > Jakby kierował się dobrem dziecka, to by zasądzał alimenty od losowego
    > mężczyzny. Albo tego, kogo wskaże kobieta.

    I tak bywało. Może nie losowego a męża na przykład.

    Shrek.

  • 149. Data: 2018-03-28 18:59:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-28 o 18:58, Shrek pisze:

    > I tak bywało. Może nie losowego a męża na przykład.

    To chyba oczywiste, skoro istnieje domniemanie, że ojcem dziecka jest mąż.

    --
    Liwiusz

  • 150. Data: 2018-03-28 19:59:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.03.2018 o 18:59, Liwiusz pisze:

    > To chyba oczywiste, skoro istnieje domniemanie, że ojcem dziecka jest mąż.

    No więc płacił na podstawie domniemania. Jeśli mnie pamięć nie myli, to
    wcale nie tak rzadką sytuacją jest, kiedy jest jasne, ze mąż nie jest
    ojcem, a mimo to płaci alimenty.

    Więc nie w tym, że dowody z dna były kiepskie jest problem.