  • 21. Data: 2024-07-18 13:13:43
    Temat: Re: Najmłodsza dziennikarka w Sejmie
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 18.07.2024 o 10:54, J.F pisze:

    > Dziennikarstwo obywatelkie ... owszem, ale jak dostaje pieniądze z
    > kanału na YT, to powinien zarejestrować działalność gospodarczą i znów
    > płacic składki.

    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-dzialalnosc-bez-r
    ejestracji-jak-wyglada-w-praktyce

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 22. Data: 2024-07-18 13:26:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jul 2024 13:13:43 +0200, Kviat wrote:

    > https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-dzialalnosc-bez-r
    ejestracji-jak-wyglada-w-praktyce

    Limit nieduży.

    Raczej się z tego nie wyżyje, chyba, ze ktoś bogaty z domu, albo ma
    inne zajęcie płatne zajęcie.

    Albo jakis młody, "na etapie rozwoju".

    J.

  • 23. Data: 2024-07-18 13:28:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jul 2024 12:10:21 +0200, io wrote:

    > Dzisiaj podszycie się pod kogoś wcale nie musi być proste. Są
    > praktykowane proste mechanizmy weryfikowania pochodzenia, które nie
    > bardzo da się przeskoczyć. Właściciel domeny wpisuje np które serwery są
    > odpowiedzialne za emaile i z innych nie zostanie przyjęte.

    Niekoniecznie odbiorca ma je zaimplementowane, można też na fałszywą
    domenę, czy cała masa technik znanych chocby z wyłudzeń bankowych.

    J.

  • 24. Data: 2024-07-18 14:20:53
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 18.07.2024 o 13:28, J.F pisze:

    > Niekoniecznie odbiorca ma je zaimplementowane,

    Nie ma czego implementować, serwery tak działają same z siebie. Prędzej
    nadawca nie podał serwerów.

    > można też na fałszywą
    > domenę, czy cała masa technik znanych chocby z wyłudzeń bankowych.

    To to jest zarzut do emaila a nie jego fałszywości.

  • 25. Data: 2024-07-18 17:54:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.07.2024 o 12:06, J.F pisze:

    > Za to jest internet.

    Sugerował bym więcej przepisów, a mniej internetu.

    > A co, jesli "redakcja" to on? Jednoosobowe medium.

    Sam sobie - moim zdaniem - dokumentu wystawić nie może. Pozostaje mu
    zaświadczenie z sądu, że periodyk zgłoszono, a on jest redaktorem
    naczelnym. To jest w zaświadczeniu z sądu.

    > No, szerokie domniemanie.

    Ale w praktyce działa.

    > Tylko jaki. Umowa o pracę? Pisemne upoważnienie powinno być.
    > Notarialnie potwierdzone ?

    Może być i notarialnie, choć moim zdaniem nie ma takiego wymogu.

    > Czy to "legitymacje prasowe"? No może i można tak nazwać, nawet jesli
    > to inny rodzaj dokumentu.

    Różnie to wygląda.

    > Akredytacja?

    Dokładnie.

    > Proszą o legitymację ? :-)

    Wiesz, nie wejdziesz bez okazania biletu, albo akredytacji.

    > A o DO proszą? Bo może mozna przyjsc wczesniej i powiedzieć, że sie
    > jest Kowalski z Wyborczej ...

    Na akredytacjach często są wydrukowane zdjęcia. Ale spotkałem się z tym,
    że ważna z legitymacją prasową przykładowo.

    > Ten z Gdańska nie był taki cwany.

    A z Lwowa?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 26. Data: 2024-07-18 18:01:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.07.2024 o 14:20, io pisze:
    > To to jest zarzut do emaila a nie jego fałszywości.
    Komplikujecie. W praktyce są takie periodyki, co to mają 2~3 osoby w
    redakcji. No i kolega kolegi się z nimi dogaduje, ze on mu wystawia
    legitymację albo wyślą wniosek o akredytację, a on im wyśle zdjęcia z
    imprezy. On ma darmową wejściówkę, a oni darmowe materiały. Skutek jest
    taki, że przy poważniejszych imprezach nie każda redakcja dostaje
    akredytację. Zwłąszcza, gdy impreza jest zamknięta. Albo są różne
    akredytacje, i jedne uprawniają do wejścia na trybuny (tę łatwiej
    dostać), a drugie "za kulisy".
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 27. Data: 2024-07-18 18:21:12
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > akredytację. Zwłąszcza, gdy impreza jest zamknięta. Albo są różne
    > akredytacje, i jedne uprawniają do wejścia na trybuny (tę łatwiej

    Dobra, byłem na imprezie koło 1000 ludzi, gdzie ochroniarzy było 2. To
    jakie znaczenie ma czy dziennikarze są prawdziwi?

  • 28. Data: 2024-07-18 18:23:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jul 2024 18:21:12 +0200, io wrote:

    > Dobra, byłem na imprezie koło 1000 ludzi, gdzie ochroniarzy było 2. To
    > jakie znaczenie ma czy dziennikarze są prawdziwi?

    No ale może tylko jeden uczestnik był groźny.
    To mają przewage.

    J.

  • 29. Data: 2024-07-18 18:38:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jul 2024 18:01:55 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Komplikujecie. W praktyce są takie periodyki, co to mają 2~3 osoby w
    > redakcji. No i kolega kolegi się z nimi dogaduje, ze on mu wystawia

    Ale po co 2-3 osoby?

    1) prasa oznacza publikacje periodyczne, które nie tworzą zamkniętej,
    jednorodnej całości, ukazujące się nie rzadziej niż raz do roku,
    opatrzone stałym tytułem albo nazwą, numerem bieżącym i datą, a w
    szczególności: dzienniki i czasopisma, serwisy agencyjne, stałe
    przekazy teleksowe, biuletyny, programy radiowe i telewizyjne oraz
    kroniki filmowe;

    prasą są także wszelkie istniejące i powstające w wyniku postępu
    technicznego środki masowego przekazywania, w tym także rozgłośnie
    oraz tele- i radiowęzły zakładowe, upowszechniające publikacje
    periodyczne za pomocą druku, wizji, fonii lub innej techniki
    rozpowszechniania [...]

    https://www.youtube.com/watch?v=brawvc1Yhgk

    Ukazuje sie częsciej? Jest opatrzone stałą nazwą?
    Jest numer?

    Zglaszasz "czasopismo" i jesteś wydawcą prasy pełną gębą.
    A także dziennikarzem, redaktorem, i redaktorem naczelnym.

    Może być też strona www.

    Tylko tak trochę głupio samemu sobie wystawic legitymację ...
    no ale kto wystawia np prezesowi Orlenu ?
    Albo KGP ?

> [...]
    > akredytację. Zwłąszcza, gdy impreza jest zamknięta. Albo są różne
    > akredytacje, i jedne uprawniają do wejścia na trybuny (tę łatwiej

    Są tez rózne media, bardziej ważne i mniej ważne, przyjazne i
    nieprzyjazne ...

    J.

  • 30. Data: 2024-07-18 18:41:51
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 18.07.2024 o 18:23, J.F pisze:

    > No ale może tylko jeden uczestnik był groźny.
    > To mają przewage.

    Tak tak, wokalista chodził po miejscach dla publiczności z butelką i
    dawał pić. Biletów nie było i akredytacji dla uczestników.