  • 111. Data: 2024-10-07 16:57:28
    Temat: Re: Majteczenie po wypadku
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.10.2024 o 10:26, J.F pisze:

    > A nie internautom i pismakom?
    > Jakby nie robili szumu, to by prokurator spokojnie wezwał na
    > przesłuchanie, albo wysłał AT :-P

    Tak, tak - czytałem te narzekania prokuratora, spierdolił sprawę (chyba
    że to jego koledzy kulsony puściły majtczaka zanim przyjechał) i zwalać
    winę na pismaków:P Kogoś mi to przypomina, widać to u nich norma:P

    > Przy czym zauważ ze chodzi o także o prawo ZEA.
    >
    > Przy czym trochę wątpię, aby u nich był tylko 1 rok maks ...

    Odnosiłem się do stwierdzenia przedpiscy że musi być minimum rok.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 112. Data: 2024-10-07 17:21:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Oct 2024 22:30:39 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Zarzut, to zarzut. Z kwalifikacją prawną w chwili wszczęcia ma związek
    > dość luźny.

    No ale pisałeś "najpierw trzeba postawić zarzut".

    > Kwalifikacja prawna w chwili wszczęcia determinuje kilka
    > istotnych aspektów. Przykładowo zależy od niej, czy będzie to śledztwo,
    > czy dochodzenie. Czy konieczny jest wniosek o ściganie, albo czy w ogóle
    > postępowanie jest prowadzone z oskarżenia publicznego, czy z prywatnego.

    Wypadek, ze skutkiem śmiertelnym, to chyba widać od razu.

    Stop, zaraz - a to widzenie, to w ramach jakiego przepisu ? :-)

    > W wypadku tego wypadku, o którym tu piszemy problem jest w zupełnie
    > innym miejscu. Wypadek jest przestępstwem nieumyślnym. Umowa o
    > ekstradycji dotyczy przestępstw umyślnych.

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20230001218
    https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/um
    owa-o-wspolpracy-prawnej-w-sprawach-karnych-abu-dhab
    i-2022-09-22-21847699

    Ja tu nic takiego nie widzę. Aczkolwiek wielu tak pisze.

    P.S. Czy to dobry zwyczaj, żeby w DU były skany innych dokumentów ?

    > Próbowano problem obejść poprzez postawienie zarzutu zabójstwa,

    to chyba wcześniej nastąpiło.
    Pasuje do Ziobry, ale nie potrafię znaleźć jego konferencji.

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/wypadek-na-a1-prokur
    ator-o-dzialaniach-ziobry-to-moze-szkodzic-postepowa
    niu/cepp82m
    "W trakcie piątkowej konferencji Ziobro mówił tak: - Wydałem polecenie
    prokuratorowi rozważenia uzupełnienie kwalifikacji prawnej czynu o
    sprowadzenie bezpośredniego zagrożenia katastrofy w ruchu lądowym."

    Chyba bezpodstawnie ... adwokat, a nie zna podstawowych ustalen :-)

    "Potem zaznaczył jeszcze: - W międzyczasie prosiłem również o
    rozważenie przez prokuratorów, jeśli okoliczności na to by wskazywały,
    możliwość kwalifikacji nawet zabójstwa z zamiarem ewentualnym. Dotyczy
    to sytuacji zupełnie ekstremalnej, gdyby okazało się, że doszło do
    naruszenia elementarnych zasad bezpieczeństwa. Nie chcę przesądzać, że
    takie ustalenia zostaną dokonane. Doszło do drastycznego przekroczenia
    zasad bezpieczeństwa, to wiemy na pewno."

    Inne konferencje, ale bez tego wątku
    https://tvn24.pl/lodz/wypadek-na-a1-zbigniew-ziobro-
    o-ustaleniach-bieglego-bmw-jechalo-co-najmniej-253-k
    mh-st7364271

    > ale zdaje się, że sąd w Emiratach
    > nie tylko nie przystał na taką kwalifikację, ale w dodatku tym zabiegiem
    > dostarczono podejrzanemu argumentu, że w Polsce na uczciwy proces liczyć
    > nie może - bo się w sposób oczywisty tu manewruje zarzutami.

    Tak jest.

    > No i niestety w tym wypadku podejrzany - w mojej ocenie - ma rację.
    > Przekroczenie prędkości, to wykroczenie. Tak rażące oczywiście obciąża
    > kierującego i powinno to mieć odzwierciedlenie w wymiarze kary. Ale
    > próba wykazania, ze miał zamiar zabić tych ludzi poprzez najechanie na
    > ich pojazd jest niedorzeczne.

    "Zamiarem ewentualnym jest sytuacja, w której sprawca przewiduje
    możliwość popełnienia czynu zabronionego i się na to godzi. Przy
    zamiarze ewentualnym sprawca nie ma pewności, że wypełni znamiona
    przestępstwa. Sprawca nie chce popełnić przestępstwa, ale ma
    świadomość że może takie popełnić i się na to godzi. "

    No i IMHO - w miare pasuje.

    problem tylko w tym, że w zasadzie pasuje też np do 55/50, czy 40/30

    No ale 300km/h, z drogą hamowania rzedu 400m ... pasuje bardzo ?

    J.

  • 113. Data: 2024-10-07 17:24:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Oct 2024 06:22:01 +0200, Shrek wrote:

    > Zaraz - ty podnosisz że załoga jadąca do wypadku w nocy nie miała
    > latarki i to ją usprawiedliwia?

    Miała latarki jakie miała, i widziała co widziała :-)

    A akt nie znam, żeby wiedzieć co i kiedy zauważyli.
    Czy od razu, czy na drugi dzien się odbyły oględziny szczegółowe.

    > To wtedy mamy niedopełnienie obowiązków, bo dowody mają obowiązek
    > zabezpieczyć.

    O ile widzieli.

    > To znów mielibyśmy doczynienia z majtaczeniem przez policję.

    Oj tam, płyty pękają, zdarza się :-)

    J.

  • 114. Data: 2024-10-07 17:26:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 06 Oct 2024 23:17:53 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Robert, nie wiem skąd czerpiesz te informacje, w szczególności
    > powtarzasz po raz kolejny o watpliwościach emirackiego sądu...

    Tak "wszyscy piszą"

> [...]
    > umyslnych? W samej umowie jest tyle:
    >
    > "Wydanie następuje w związku z przestępstwem popełnionym na terytorium
    > Strony wzywającej, które stanowi także przestępstwo zgodnie z prawem
    > Strony wezwanej albo które stanowiłoby przestępstwo, gdyby zostało
    > popełnione na jej terytorium, zagrożone według prawa każdej ze Stron
    > karą pozbawienia wolności o maksymalnym wymiarze co najmniej roku albo
    > karą surowszą." (Art. 27.1)
    >
    > Szukam i nie mogę nigdzie znaleźć ogólniejszych przepisów warunkujących
    > ekstradycje umyślnością czynów. Zdziwiłbym się prawdę mówiąc gdyby takie

    Mogą być - wszak chodzi o poważniejsze przestępstwa, a nie o
    wszystkie.

    Tylko że też nie znalazłem.

    J.

  • 115. Data: 2024-10-07 17:27:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Oct 2024 06:26:01 +0200, Shrek wrote:

    > Tym co wpisali w system że to kiana spowodowała wypadek i majtczaka puścili.

    Nie "spowodowała" tylko "typowany".
    Ale jeśli to było o 6:45, to Majtczak był już dawno zwolniony.

    J.

  • 116. Data: 2024-10-07 17:28:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.10.2024 o 17:21, J.F pisze:

    > problem tylko w tym, że w zasadzie pasuje też np do 55/50, czy 40/30
    >
    > No ale 300km/h, z drogą hamowania rzedu 400m ... pasuje bardzo ?

    Na razie chyba nie pasuje:( 136 w zabudowanym to chyba nawet badziej
    zamiar ewentualny niż 300 na autostradzie, a jednak krystkowi nie udało
    się przypisać zamiaru ewentualnego:(

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!