  • 71. Data: 2024-06-21 00:21:49
    Temat: Re: Lokdałny
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-20, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No właśnie porówano wszystkie kraje i wyszło że im silniejszy lokdałn
    > tym gorzej a im lżejszy ty lepiej.

    Tego nie sposób porównać, bo nie ma i nie będzie prostej informacji jak
    rozwinęłaby się sytuacja w danym kraju bez lockdownu. Również
    nieprawdziwe jest stwierdzenie, że gdzie lockdown by większy, tym gorzej
    czego przykładem jest choćby Singapur z jedną z najmniejszych liczb
    nadmiarowych zgonów na jednostkę populacji Zawsze śmieszyły mnie
    narzekania ludzi w Polsce jaki mają tam zajebisty lockdown. Nie macie
    pojęcia co to jest lockdown i ograniczenia covidowe.

    Panowie w art. na który powołuje się prowadzący, twierdzą, że
    przeanalizowali dane z blisko 200 krajow. To powiedz mi teraz jak to
    możliwe. Jesteś w stanie prawidłowo oszacować efekt lockdownu choćby
    tylko dla Polski? Nic poza spekulacje nie wchodzi tu w grę, więc i teza,
    że nie pomógł jest nieuprawniona. Co więcej, to Ty idziesz o krok dalej:
    mówisz, że nie pomógł. Co ja wnioskuję z tego art., to, że nie ma
    dowodów, że pomógł. Może to być prawda ale nie musi. Równie prawidłowe
    stwierdzenie jest, że nie ma dowodów na to, że nie pomógł. Podstawowa
    wąpliwość ponownie wynika z faktu, że nie ma jak rzetelnie oszacować
    lini bazowej. Szacowanie po nadmiarowych zgonach jest jak stwierdzenie,
    że spuszczenie wody nie działa bo przed zrobieniem kupy śmierdziało
    mniej.

    --
    Marcin

  • 72. Data: 2024-06-21 02:24:51
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W trakcie chemioterapii i jakiś czas po trzeba siedzieć w domu i być
    odizolowanym od ludzi przez jakiś czas.
    Kora dlatego przytulała pieska, bo nie wolno jej było zbliżać się do
    rodziny, przytulić wnuczka, żeby nie narażać ich na napromieniowanie.
    Może na psa promieniowanie nie działało.

    Fitnest zamknięto bo młodzi robili za wektor choroby. Kościołów
    > nie zamknięto, bo PIS trzymał sztamę z Kościołem.

    Ale za to cmentarze pozamykali. Tylko Kaczyńskiemu wolno było wjeżdzać
    limuzyną na cmentarz. Cały cmentarz był jego.

    --
    animka

  • 73. Data: 2024-06-21 02:30:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-20, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Pubmed może być?
    >
    > Na razie jak rozumiem stawiasz swoje zdanie poparte przekonaniem że tak
    > musi być, nad jeden z lepszych kanałów o nauce w Polsce, prowadzonym
    > przez Uniwersytet Jagieloński.

    Wydaje mi się, że nadinterpretowujesz co tam ntt. zostało powiedziane.
    Jako, że to Ty oglądasz ten kanał, proponuję zapytaj prowadzacego, czy
    na podstawie tej publikacji na która się powołuje można stwierdzić:

    a) że lockdowny nie działają (nie zmniejszają ilości zgonów w
    porównaniu z sytuacją bez lockdownu w tych samych warunkach
    socjo-polityczno-geograficzno-klimatycznych-etc.)

    b) ze nie ma dowodu (naukowego potwierdzenia), że działają.

    podziel się tu odpowiedzią :)

    --
    Marcin

  • 74. Data: 2024-06-21 06:05:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.06.2024 o 21:12, _Master_ pisze:

    > Nie ja wymyśliłem taką liczbę.
    >
    > W mediach przez lata się pojawiała jako grupa szczególnie narażona.

    Rozumiem, ale pytam kwiatka daczego lokdałn pracujących jest ok a
    emerytów to obóz koncentracyjny.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 75. Data: 2024-06-21 06:06:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Głupiś? Fitnest zamknięto bo młodzi robili za wektor choroby.

    I co z tego, skoro od tego nie umierali ani nawet ciężko nie chorowali.

    > Kościołów
    > nie zamknięto, bo PIS trzymał sztamę z Kościołem.

    No właśnie - to nie miało prawa zadziałać, bo lokdałnowano niewłaściwą
    grupę osób.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 76. Data: 2024-06-21 06:14:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wydaje mi się, że nadinterpretowujesz co tam ntt. zostało powiedziane.

    Jeśli już to nie ja a prowadzący.

> [...]
    > porównaniu z sytuacją bez lockdownu w tych samych warunkach
    > socjo-polityczno-geograficzno-klimatycznych-etc.)

    Na podstawie tej publikacji można stwierdzić że nie ma wyraźnego związku
    między "mocnością" lokadłanu z celami jakie miał osiągnąć. Wystarczy.

    > b) ze nie ma dowodu (naukowego potwierdzenia), że działają.

    IMHO to powinno akurat działać na odwrót. To zwolennicy lokdałnów
    powinni dostarczyć dowód że działają.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 77. Data: 2024-06-21 06:18:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.06.2024 o 20:59, Kviat pisze:

    > Coś ty sobie wyobrażał, że puszczą na żywioł i będą patrzeć co się
    > stanie? Kto ma pecha, ten niech umiera?

    Czyli zrobiono coś co twoim zdaniem nie miało szansy zadziałać i
    twierdzisz że to działało? To może lepiej się po prostu pomodlić?

    > A ty tego nie ogarnąłeś. I to do dzisiaj.

    A skąd - zawsze pisałem, że finalnie przechorują wszyscy.

    > Powaga.
    > Dlatego zrobiono lokdałny.

    Przecież sam napisałeś że bez sensu, bo niepełny lokdałn się nie uda:P

    > Udowodnij, że gdyby nie było lokdałnów, to by się do tego szpitala dostali.

    Kurwa - ty na poważnie - zamykamy dostęp do szpitala i udowodnij że to
    nie wpływa na śmietrelność?

    > Czytaj ze zrozumieniem: nie pytam o liczenie zgonów, pytam o doliczenie
    > tych, którzy nie umarli dzięki izolacji.

    NIe ma _żadnego_ znaczenia z jakich powodów umierali. Liczy się efekt.
    Celem było żeby ludzie nie umierali. Skoro umarło ich tyle samo albo i
    więcej to znaczy że cel nie został osiągnięty.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 78. Data: 2024-06-21 06:26:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tego nie sposób porównać, bo nie ma i nie będzie prostej informacji jak
    > rozwinęłaby się sytuacja w danym kraju bez lockdownu.

    Owszem. Natomiast w tym konkretnym przypadku tej epidemii na tej
    konkretnej planecie wychodzi że im bardziej naciskasz przycisk lokdaln
    tym bardziej nie działa. Wystarczy do stwierdzenia że przycisk jest
    popsuty:P

> [...]
    > czego przykładem jest choćby Singapur z jedną z najmniejszych liczb
    > nadmiarowych zgonów na jednostkę populacji

    Ale mniejszy niż na przykład Australia, która miała chyba silniejszy?

    > Zawsze śmieszyły mnie
    > narzekania ludzi w Polsce jaki mają tam zajebisty lockdown. Nie macie
    > pojęcia co to jest lockdown i ograniczenia covidowe.

    To akurat prawda.

> [...]
    > lini bazowej. Szacowanie po nadmiarowych zgonach jest jak stwierdzenie,
    > że spuszczenie wody nie działa bo przed zrobieniem kupy śmierdziało

    Szacowanie po nadmiarowych zgonach jest jak najbardziej ok, bo wlaśnie
    uniknięcie nadmiarowych zgonów było celem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 79. Data: 2024-06-21 07:38:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 Jun 2024 06:06:29 +0200, Shrek napisał(a):

    > I co z tego, skoro od tego nie umierali ani nawet ciężko nie chorowali.

    > No właśnie - to nie miało prawa zadziałać, bo lokdałnowano niewłaściwą
    > grupę osób.

    Pytasz co z tego jak jakiś dureń. Ano, wektor to taki gość co przynosi z
    fitnesu do domu kowida i zaraża dziadków. Sam nie umrze ale dziadki co
    kwarantannę już mają z natury, bo z domu nie wychodzą z uwagi na
    starość, owszem umrą. To co, postulujesz że było zwieźć dziadków do
    koncentracyjniaka, bo w domu wnuczek ich uśmierci a na fitnes musi
    koniecznie chodzić?
    Ty masz rozum przenicowany na lewą stronę. Albo szczepionki nieskuteczne
    albo kwarantanna nie działa. Zapewne nie chodzisz do lekarza bo nic nie
    umieją a poza tym lekarstwa to oszustwo koncernów. Politycy to świnie i
    złodzieje a policjanci to bandyci. Sędziowie to mafia. Nie ma sensu ci
    czegokolwiek tłumaczyć bo jesteś nieuleczalnym hejterem. Powiesz każdą
    głupotę byle się odezwać i zaistnieć.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 80. Data: 2024-06-21 07:54:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.06.2024 o 06:18, Shrek pisze:

    > Kurwa - ty na poważnie - zamykamy dostęp do szpitala i udowodnij że to
    > nie wpływa na śmietrelność?

    Każdy, kto nie został przyjęty do szpitala umarł?
    Nie.
    Są jakieś statystyki w tym kierunku?

    Robert