  • 231. Data: 2024-06-27 03:19:14
    Temat: Re: Lokdałny
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-26, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Na przykład. To może w drugą stronę - jak lokdalny były dobre to byly

    Argumentowałem wiele razy, dlaczego uważam, że nie. teraz Twoja kolej
    aby wykazac, jak mozna zbiór danych pochodzacy z bardzo różnych
    środowisk ekstrapolowac do wartości "zero".

    > naukowe. Jak się zesrały to się okazuje że naukowo nie da się ich
    > zmierzyć. To kiedy się nauka myliła?:P

    Juz zdaje sie kiedyś dyskutowalismy ntt. Media to nie nauka. Sam zresztą
    jesteś sztandarowym przykładem "lost in translation", gdzie naukowiec
    mówi, ze coś jest prawdopdobne, a Ty tłumaczysz, ze jest to faktem.

    A zwróciłeś nb. uwagę jaki jest chocby sam tytuł tej publikacji i jak to
    się w sumie ma do "lockdownu", którym to terminem posługuje sie
    prowadzacy kanał?

    > No dobra - dopuściłem się (nieświadomie) małej manipulacji - to nie
    > facet z UJ, tylko on przytacza artykuł. Ten artykul znajduje się na
    > stronie... science. Źródła są podane w opisie filmu.

    W tym art. nie ma niczego złego. Nie przeczytałem go od deski do deksi,
    ale na tyle ile przeleciałem, to nie mam się do czego przyczepić. Do
    czego się czepiam, to do wniosków wysuwanych na jego podstawie. Są one
    MZ nieuprawnione. Ten art MZ, nie pozwala na wysunięcie takich wniosków.

    > A powinien grup ryzyka. Nie chcemy żeby _one_ się zarażały i blokowały
    > służbę zdrowia - temu służy lokdałn.

    Niekoniecznie powinien, skoro wszycy transmitują.

    > Też był taki przypadek. Któryś twierdził, że jakby nie zamknąć lasów, to
    > ludzie będą łazili do lasów i tłumowali się przy wejściu do lasów i
    > dlatego to była słuszna decyzja.

    Nie da się tego wykluczyć :)

    > Ale skupmy się na przykład na tym że lokdalnowano ludzi spoza grup
    > ryzyka na same grupy ryzyka nie nakładając w zasadzie żadnych
    > ograniczeń. Albo jak już wiadomo było że szczepioenie nie wpływa
    > istotnie na transmisję wirusa, to rozsądnie myślący ludzie byli przeciw
    > odbieraniu praw obywatelskich niezaszczepionym. Albo że jak skuteczność

    A nie wpływało tak w ogóle?

    > szczepienia zanika w 6 miesięcy a ludzi szczepimy przed wakacjami to w
    > sezonie zachorowań jej skuteczność wynosi okrąge zero. Ba - pamiętam że
    > nawet za mówienie, że to przecież choroba sezonowa byłem nazywany szurem:P

    Odnoszę wrazenie, że t wszystko jednak nie było tak czarno-białe jak
    chcesz to widzieć.

    > No powiedź jak to jest że miałem trzy dawki i dość imponującą żóltą
    > książeczkę a kwiat nazywa mnie antyszczepem?:P Poważnie nie zauważyłeś

    Głosisz poglądy będące wodą na młyn antyszczepionkowców :) I coś w tym
    jest, bo to, że Ty powiedzmy ogarniasz problem, to 90%
    antyszczepionkowców nie ogarnia, a Ty ich jeszcze utwierdzasz.

    > Tylko się okazało że wszystko za co mnie nazywano szurem było po prostu
    > faktami. Przecież to co napisałem, że szczepionka na kowid będzie taka
    > jak na grypę praktycznei w każdym aspekcie - skuteczności, sezonowości i
    > tego jak zakonczy pandemię. Przypomnę tylko spór z kviatkiem - po 20
    > tygodniach skuteczność szczepionki zanika (nie ja wymyśliłem - badania
    > angielskiego min zdrowia) a większość ludzi była szczepiono więcej niż
    > 20 tygodni - ergo w ich przypadku szczepionka jest nieszkuteczna.
    > Kwiatek twierdził że skoro zanika to znaczy że działa;)

    Słuchaj, ja aż tak bardzo w tym nie siedzę, i nie do końca mam siły na
    wykopywanie merytorycznych argumentów, ale zawsze w moim odczuciu
    leciałeś co najmniej odrobinę po bandzie, tzn. masz tendencje do
    uogólniania i kategorycznych stwierdzeń :) Ale to może ja jestem po
    prostu ostrozny i jak nie mam w 100% przekonania bo widzę różne opcje,
    to wstrzymuje się z takimi stwierdzeniami.

    > Za cienki w uszach jestem - źródło masz podane - to science.org - dość
    > zacna strona. A ty chcesz powiedzieć że naprawdę nie mamy żadnych
    > narzędzi do oceniania skuteczności lokdalnu. Bo wiesz - jak go
    > wprowadzaliśmy to miał naukowe podstawy. A teraz co - naukowo nie
    > wiadomo czy zadziałał czy nie?

    Nie wiem bo sie na tym nie znam. Ale mam dość mocne przekonanie, że na
    te 180 krajów o często bardzo różnej specyfice gdzie nigdzie nie ma
    przypadku (bo ponownie, być nie może) braku lockdownu vs lockdown, to
    raczej ciężko z tej metanalizy ekstrapolować do zera.

    Jak mamy sytuację, gdzie jest jakieś choróbsko o podwyższonej
    smiertelności i w dodatku jednak dość zaraźliwe, to raczej spodziewam
    się, że brak społecznych ograniczeń transmisji da w momencie
    rozprzestrzeniania się epidemii więcej trupów, niż dowolne, w miarę
    rozsądne ograniczenia.

    Na dalszych etapach, gdy ten wirus już jakoś zmutuje do postaci
    łagodniejszej, to owszem, może i zwykła grypa (tez czy tu jest podoba
    zarazliwość?), może i nie ma sensu lokdałnić.

    Nb. też był zawsze podnoszony argument, że łagodne przechorowanie nie
    oznacza późniejszych efektów ubocznych, więc w zasadzie co i jak i jakie
    grupy ryzyka to też nie do końca chyba same dziadki i babcie.

    --
    Marcin

  • 232. Data: 2024-06-27 06:21:36
    Temat: Re: Tylko wiara w dogmat jedynie słusznego "konsensusu" może nas ocalić [Was: Lokdałny]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.06.2024 o 21:23, Kviat pisze:

    > No więc nauka twierdzi, że ograniczenie kontaktów powoduje ograniczenie
    > rozprzestrzeniania. Więc ograniczono kontakty.

    To dlaczego twierdzisz, że robiono bo coś musiano a nie dlatego że miało
    to mieć wymierne efekty? A skoro wymierne to jakie?

    > Nie. Po prostu wiedziano, że ograniczenie kontaktów powoduje
    > spowolnienie rozprzestrzeniania.
    > Prościej już nie potrafię tego wytłumaczyć.

    Czyli ludzie będą wolniej chorować a to dłużej. Lokdałn nie ma na celu
    mniej chorych. Ma na celu mniej krytycznie chorych w krótkim czasie.
    Czyli seniorów - lokadłnowano seniorów?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 233. Data: 2024-06-27 06:25:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.06.2024 o 21:19, Kviat pisze:

    > No właśnie.
    > Jak nic z tym nie zrobimy, to pierdolnie.

    Czyli umiemy przewidywać klimat czy jesteśmy od tego w chuj daleko?

    > Tak samo jak z pandemią. Mamy 8 mld. ludzi, jak nic nie zrobimy, to
    > pierdolnie.
    > Czego nie rozumiesz?

    > Twierdzisz, że jak nic nie zrobimy (po chuj lokdałn?), to nie
    > pierdolnie. A wręcz przeciwnie, pierdolnie słabiej.
    > Skąd to wiesz? Nie wiadomo.
    > I kogo tu pojebało?

    No tak wychodzi w ogólnym rozrachunku. Link do artykułu na stronie
    science.org w opisie tytułowego filmu. Co nagle ci się naukowcy
    przestali podobać?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 234. Data: 2024-06-27 06:29:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.06.2024 o 20:58, Kviat pisze:

    > Nie. Te twoje są z drugiej ręki.

    A nawet trzeciej - science - kopernikus, soc.prawo;) :P I co - science
    już jest passe?

    > I po co się tak kompromitujesz?

    Ja - to ja powiązałem tęczowych z pandemią?

    > Wystarczy, że ci koło chuja lata, żeby rasiści i uprzedzeni do tego
    > całego towarzystwa tworzyli po swojemu to "normalnie funkcjonujące
    > społeczeństwo".
    > Nic więcej nie musisz robić.

    Masz rację - dlatego w dyskusji o artykule o lokdałnach trzeba
    koniecznie wspomnieć o murzynach i gejach... Ty się leczyć powinieneś,
    bo ci się coś w mózgu poprzestawiało.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 235. Data: 2024-06-27 06:34:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.06.2024 o 20:45, Kviat pisze:

    > Czyli jednak statystyka.

    Oczywiście że kurwa statytyka. Tak się zarządza epidemią - statystyką a
    nie pierdoleniem kwiatka o jego wyjątkowym społeczeństwie gdzie emeryci
    stanowią większość na siłowni a dresiarze w kościele.

    > Pokaż, że ty nie masz najebane pod kopułą i wytłumacz, jak chcesz
    > izolować tych wrażliwych staruszków, a reszty nie.

    Tak samo jak izolowano młodzież szkolną. Z tym że ja wcale ich izolować
    nie chcę tylko im wydać takie zalecenia.

    > Wszystkich. Nie tylko wszystkich emerytów.

    NIe jest ok - tak jak mimo całego pierdolenia o genderach w ramach
    profilaktyki raka piersi na mamografie dyskktyminujemy tych z kutasami i
    ich nie wysyłami. Na szczęście jeszcze nie doszli do władzy mądrzy co
    wysyłaliby wszystkich.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 236. Data: 2024-06-27 08:21:22
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 26-06-2024 o 18:59, Shrek napisał:

    > Bez przesady - kulawo i krótko ale jednak działają.

    Na podstawie czego tak twierdzisz? Jedyne badania skuteczności zostały
    przerwane w styczniu 2021r i one miały duże zaburzenia statystyczne, a
    wyniki szczątkowe dawały różnice dużo poniżej błędu statystycznego.

    Ja powołuję się na zdanie osób rozumiejących pewne mechanizmy działania
    wirusów ect ze względu na wykonywaną pracę. Przypomnę, że słynna
    deklaracja naukowców z jesieni 2020r również wskazywała jako jeden z
    punktów wielką wątpliwość w JAKĄKOLWIEK skuteczność tego preparatu.

    Jedyne wnioski, że powinno to działać, to produkowanie przeciwciał, ale
    przeciwciała produkowane są w miejscu, gdzie wirus nie dociera, więc
    taka linia Maginota...

    --
    https://kaczus.ppa.pl

  • 237. Data: 2024-06-27 08:23:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 26-06-2024 o 20:03, Kviat napisał:

    > ...że należy coś zrobić.

    w tym wypadku zacytuję klasyka: "Nic nierobienie jest najbardziej
    finezyjną formą ruchu"

    --
    http://zrzeda.pl

  • 238. Data: 2024-06-27 09:25:31
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.06.2024 o 06:29, Shrek pisze:

    > Ja - to ja powiązałem tęczowych z pandemią?

    Powiązałem z "normalnie funkcjonującą społecznością".
    Czego nie rozumiesz?

    > Masz rację - dlatego w dyskusji o artykule o lokdałnach trzeba
    > koniecznie wspomnieć o murzynach i gejach... Ty się leczyć powinieneś,
    > bo ci się coś w mózgu poprzestawiało.

    Dziecko drogie, ty zarządzanie pandemią rozumiesz jako liczenie
    statystyk i liczenie monet.
    W prawdziwym świecie trzeba jednak brać pod uwagę też inne czynniki,
    takie jak bezpieczeństwo w przypadku np. skończenia się miejsc w
    szpitalach, a kolejka pod szpitalami długa.
    W normalnie funkcjonującym społeczeństwie odcień skóry stojących w
    kolejce do przepełnionego szpitala nie powinien mieć znaczenia, lecz w
    naszym (i nie tylko naszym) "normalnie funkcjonującym społeczeństwie"
    tak nie jest. I przewidzenie co by się stało w razie "w" nie jest jakimś
    specjalnym wyczynem intelektualnym.
    Puszczenie takich spraw na żywioł, "niech się dzieje wola nieba", to
    proszenie się o kłopoty i objaw kompletnego braku wyobraźni.
    Na szczęście o lokdałnach nie decydują randomy z grup dyskusyjnych.

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 239. Data: 2024-06-27 09:48:25
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.06.2024 o 06:34, Shrek pisze:

    > Oczywiście że kurwa statytyka.

    No to się wyjaśniło.

    > Tak się zarządza epidemią - statystyką a
    > nie pierdoleniem kwiatka o jego wyjątkowym społeczeństwie gdzie emeryci
    > stanowią większość na siłowni a dresiarze w kościele.

    Odleciałeś.
    I to bardzo.
    Ty to napisałeś, nie ja. Specjalnie nie wyciąłem cytatu wyżej.

    Robisz dokładnie to samo co w poprzednich dyskusjach. Sam się nazywasz
    szurem, a potem płaczesz, że wyzywam cię od szurów.
    Piszesz (ja wiem, że ironicznie), że w fitnesach roi się od dziarskich
    emerytów, a potem dzielnie walczysz z "moim pierdoleniem" o emwerytach
    stanowiących większość na siłowni.

    Ogarnij się. Chłopie.

    > Tak samo jak izolowano młodzież szkolną.

    Czyli jak?
    Wojsko zabierało rodzicom dzieci? Tak było?
    Bo nadal nie wiem do czego zmierzasz.

    > Z tym że ja wcale ich izolować
    > nie chcę tylko im wydać takie zalecenia.

    Jasne.
    Problem w tym, że to wymaga spełnienia warunku zaufania do wydających
    zalecenia.
    I co ciekawe, nawet w państwach, gdzie to zaufanie jest sporo większe
    niż u nas, to jednak zdecydowano się na radykalniejsze kroki, niż
    "zalecenia".
    Może dlatego, że ludzie to nie tylko statystyka?

    I po drugie, wydasz zalecenie hmmm... np. nieopuszczania domów przez
    staruszków, no to będziesz musiał też wydać zalecenie młodym, żeby tych
    staruszków nie odwiedzali...
    Ale że jak to tak? Po chuj wydawać jakieś zalecenia młodym, skoro oni
    nie umierają?
    A jak twoje zalecenia będą mieli w dupie, bo cię nie lubią, to tak jakby
    ich w ogóle nie było. I tyle by było z twojej izlolacji wrażliwych
    staruszków.

    > NIe jest ok -

    A izolowanie zdrowych struszków jest OK?
    Skoro tak, to jak, żeby zadziałało?

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 240. Data: 2024-06-27 11:00:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jedyne wnioski, że powinno to działać, to produkowanie przeciwciał, ale
    > przeciwciała produkowane są w miejscu, gdzie wirus nie dociera, więc
    > taka linia Maginota...

    Bo to taki mechanizm, jak z gaśnicami samochodowymi. Wszyscy wiedzą, że
    one nie są skuteczne, ale jakbyś chciał uchylić zapis o obowiązku
    posiadania, to zaraz ktoś wyskoczyć, że nie można wykluczyć, ze choć
    jedno życie uratowały, a życie jest bezcenne.
    --
    (~) Robert Tomasik