  • 111. Data: 2024-09-16 20:37:49
    Temat: Re: Dla Kfiata Olina
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Sep 2024 18:59:58 +0200, Shrek wrote:

    > No i w akcji wisła to oni już u nas byli.

    Ale zostali rozproszeni, żeby nie stanowić zagrożenia.

    > A my rozawiamy o tym czy
    > chcemy przyjmować migrantów ekonomicznych ( znacznej mierze celujących
    > po prostu w socjal) - bo przecież zasadniczo obowiązku nie ma - prawda?

    Ale piszesz też o innych zagrożeniach.
    I słusznie - są. Trzeba rozpraszać :-)

    > A Niemcy to bogaty kraj. U nas nawet jakbyś chciał ich zintegrować to
    > niby jak - mieszkania porozdawać, kiedy większości młodych Polaków na
    > nich nie stać?

    No i to jest kolejny problem.
    Trzeba mieszkań, mieszkań niby nie ma, ale jak popatrzeć w ogłoszeia,
    to są, ale bardzo drogie.

    Takiemu uchodźcy powinnismy jednak pomóc na początek, i jakies
    zakwaterowanie załatwić. Jedno łóżko w ośrodku dla uchodźców?

    No i PiS załatwiał, tylko ich tam trzymał jak więzieniu ... co też
    jest strategią, może sami poproszą o deportację :-)

    > No ale właśnie chodzi o to żeby ich po biednych nie rozmieszczać, bo się
    > getto robi:P

    W drogiej mieszkania drogie ... Ja tam widzę, ze po prostu nie może
    ich być zbyt dużo.
    Ale to trzeba zatrzymać na granicach.

    > Miałem na myśli że miejscowi wezmą widły i pogonią towarzystwo jak się
    > okaże że ich na mieszkania nie stać i muszą się zakredytować na pół
    > życia i pracować na spłatę a "murzyni i ciapaci" dostają mieszkania za
    > free i pracować nie muszą, bo przecież nie można ich w biedę spychać
    > tylko dlatego że nierobotni, bo inaczej się zradykalizują i to będzie
    > wina gospodarzy że im łby obcinają:P

    Może tak być, ale raczej miałem na myśli doświadczenia francuskie.

    Jak dojdzie do jakiegos nieporozumienia międzyrasowego, to się zaraz
    znajdzie kilku Arabów i wyciągają noże. I biali się w popłochu
    wycofują.
    A tu niestety - na fali lewactwa już nawet w Texasie i RPA nie można
    zastrzelić Murzyna :-)

    > To może inaczej - gdzie w Europie ten multikulti się udał?

    W Londynie się chyba udał, tylko czemu za Brexitem zagłosowali ? :-)

    J.

  • 112. Data: 2024-09-16 20:58:12
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-09-16 o 20:37, J.F pisze:

    > W Londynie się chyba udał, tylko czemu za Brexitem zagłosowali ? :-)
    >
    > J.

    Bo ktoś żołnierzowi na ulicy łeb maczetą obciął i nastroje się skiepściły.

    Czy multikulturalizm się udał? Zależy.

    cyt.
    biała ludność brytyjska w Londynie stanowi tylko ok. 37% mieszkańców
    stolicy (według danych Urzędu Statystycznego Wielkiej Brytanii; dane z
    2021 roku), co odpowiada 4,5 milionom osób. Reszta stolicy jest
    ,,różnorodna etnicznie".

    I tu wchodzą teorie spiskowe o wielkiej podmianie.
    https://en.metapedia.org/wiki/Great_Replacement

  • 113. Data: 2024-09-16 21:25:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.09.2024 o 20:37, J.F pisze:

    > Ale zostali rozproszeni, żeby nie stanowić zagrożenia.

    Ale bylo ich stosunkowo mało, już byli więc nie można ich było po prostu
    nie przyjąć, to były inne czasy a obecnie nie można tak po prostu kogoś
    przypiać do wioski no i przesiedlili ich głównie chyba na ziemie
    odzyskane gdzie nie musieli im budować mieszkań. Więc jakby w tylu
    miejscach odmienne zagadnienie że w sumie mało podobne. Ale my tu
    rozmawiamy przede wszyskim jak być mądrym _przed_ szkodą.

    > Ale piszesz też o innych zagrożeniach.
    > I słusznie - są. Trzeba rozpraszać :-)

    Albo po prostu nie wpuszczać w ilościach na tyle znaczących że
    istotnych. Jeśli traktujemy to w kategoriach problemu do rozwiazania, to
    może w ogóle nie dopuścić do problemu? Cały czas podprogowo usiłuje się
    nam wmówić że mamy obowiązek przyjmować mograntów, bo jak nie to jesteś
    prawak, rasista i bóg wie co jeszcze. A może wcale żadengo obowiązku nie
    mamy chcieć ich przyjmować. Ok - Ukraincy to osobna sprawa - ale
    migranci ekonomiczni z Afryki czy Azji?

    > No i to jest kolejny problem.
    > Trzeba mieszkań, mieszkań niby nie ma, ale jak popatrzeć w ogłoszeia,
    > to są, ale bardzo drogie.

    To rzeczywiście odzielny temat - betonowe złoto to efekt tego że
    nieruchy stały się dobrem inwestycyjnym, co w połączeniu z ochroną
    lokatorów (która defecto obejmuje głównie ochronę niepłacących) powoduje
    że w sumie lepiej żeby stało i nabierało wartości. No ale mamy jak mamy
    - nie ma możliwości rozdawania mieszkań migrantom w celu ich rozproszenia.

    > Takiemu uchodźcy powinnismy jednak pomóc na początek, i jakies
    > zakwaterowanie załatwić. Jedno łóżko w ośrodku dla uchodźców?

    To nieludzkie!

    > W drogiej mieszkania drogie ... Ja tam widzę, ze po prostu nie może
    > ich być zbyt dużo.
    > Ale to trzeba zatrzymać na granicach.

    Prawak i rasista:P

    > Może tak być, ale raczej miałem na myśli doświadczenia francuskie.

    Inni już wiedzą jak to się kończy. BTW - we Francji też przestępczość
    zmalala dzięki migrantom?

    > Jak dojdzie do jakiegos nieporozumienia międzyrasowego, to się zaraz
    > znajdzie kilku Arabów i wyciągają noże. I biali się w popłochu
    > wycofują.

    W sumie racja - tym bardziej że broni palnej prawie nie ma a jak się
    będziesz bronił to takiego rasistę u nas przykładnie skażą...

    > W Londynie się chyba udał, tylko czemu za Brexitem zagłosowali ? :-)

    No jak migrancki burmistrz mówi że zamachy są po prostu częścią życia w
    dużym mieście, to mam wątpliwości;) A bretix to chyba głównie przeciw
    migracji, więc jacyś przesadnie zadowoleni nie byli.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 114. Data: 2024-09-16 21:53:49
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-09-16 o 20:58, alojzy nieborak pisze:
> [...]
    > ,,różnorodna etnicznie".
    >

    > I tu wchodzą teorie spiskowe o wielkiej podmianie.

    https://www.hoplofobia.info/teoria-wielkiej-podmiany
    /
    +
    Dla Łolina przypomnienie:
    https://x.com/prospero_ausvic/status/180944475869715
    2743

  • 115. Data: 2024-09-16 22:01:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.09.2024 o 18:13, J.F pisze:

    > Przyjmujemy uchodzców, to powinnismy honorować ichnie papiery. Tak,
    > ten pan ma 5 żon, i to też honorujemy. I tu się zaczną kłopoty, bo
    > nasz system przyzwyczajony tylko do jednej, ale prawnie nie powinno
    > być problemu.

    Bo nasz system prawny jest zrobiony w oparciu o nasze wartości kulturowe.

    > Tak powinno być. Aczkolwiek - jeśli honorujemy ich religię, to może
    > powinniśmy więcej żon już w Polsce dopuścic ? :-)

    To z religią nie ma nic wspólnego, albo ma związek podobny do tego, co u
    nas. W naszym kręgu kulturowym małżeństwo ma jakiś nierozłączny związek
    z uprawianiem seksu i nie potrafimy ogarnąć, ze nie wszędzie tak jest.

    > Taa, a teraz przyjezdza taki obcokrajowiec z żoną, jedną, a ona ma
    > 14 lat. I co tu teraz ważniejsze - że żona, czy że małoletnia? :-)

    No widzisz. To wcale nie jest takie proste.

    > Ba, a jak się z pierwszą żoną rozwiedzie? To może poślubić u nas
    > kolejną, bo reszty nie uznajemy ?

    To też fajny kazus. Ale co z dziedziczeniem? Umrze taki i majątek mają
    dostać wszystkie żony po części, czy jedna i czemu akurat ta?

    > A 14 latka to dorosła? Bo u siebie w kraju może tak ...

    A jeśli nawet nie, to czy można poważnie jej sprzeciw tu w Polsce
    traktować, skoro zgodnie z prawem innego kraju związek zawarto?

    > Taa, ciekawe ...

    Tylko pytanie, czy zmiana polityki zwiększyła zagrożenie, czy zmiana
    podejścia do zagrożenia zwiększyła ujawność takich czynów.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 116. Data: 2024-09-16 22:48:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Sep 2024 21:25:39 +0200, Shrek wrote:

    > Ale bylo ich stosunkowo mało, już byli więc nie można ich było po prostu
    > nie przyjąć, to były inne czasy a obecnie nie można tak po prostu kogoś

    Tak znów całkiem mało to nie, ale wsi mamy dużo, oni rolnicy ...

    > przypiać do wioski no i przesiedlili ich głównie chyba na ziemie
    > odzyskane gdzie nie musieli im budować mieszkań.

    Ano podwójny, czy potrójny zysk.
    Gotowe gospodarstwa czekają, nawet lepsze niż mieli, zasiedlić trzeba,
    a rozproszyć też warto.

    > Więc jakby w tylu
    > miejscach odmienne zagadnienie że w sumie mało podobne. Ale my tu
    > rozmawiamy przede wszyskim jak być mądrym _przed_ szkodą.

    Pod jednym względem takie same - rozproszenie istotne.
    Tylko jak to dziś zrealizować?
    Oni chyba nie chcą na wieś, wolnych pól tam nie ma, więc trzeba
    rozpraszać gdzieś po miastach.

    > Albo po prostu nie wpuszczać w ilościach na tyle znaczących że
    > istotnych. Jeśli traktujemy to w kategoriach problemu do rozwiazania, to
    > może w ogóle nie dopuścić do problemu?

    Tylko co Kviatek na to ? :-)

> [...]
    > prawak, rasista i bóg wie co jeszcze. A może wcale żadengo obowiązku nie
    > mamy chcieć ich przyjmować. Ok - Ukraincy to osobna sprawa - ale

    Właściwie ta sama - nie ma obowiązku.

    > migranci ekonomiczni z Afryki czy Azji?

    U nich jednak też ostatnio często strzelają ... i wtedy w zasadzie
    obowiązek powstaje ...

> [...]
    > lokatorów (która defecto obejmuje głównie ochronę niepłacących) powoduje
    > że w sumie lepiej żeby stało i nabierało wartości.

    Ale ono nie chce stać, skoro jest oferowane do wynajmu czy sprzedaży.

    > No ale mamy jak mamy
    > - nie ma możliwości rozdawania mieszkań migrantom w celu ich rozproszenia.

    Ktoś musiałby za to zapłacic.

    No chyba, ze wzorem Hiszpanii - niech sobie sami zajmą, a potem -
    ochrona lokatora :-(

    > To nieludzkie!

    Na tyle nas stać ... na początek :-)

    > Prawak i rasista:P

    Jakoś tak.

    > No jak migrancki burmistrz mówi że zamachy są po prostu częścią życia w
    > dużym mieście, to mam wątpliwości;) A bretix to chyba głównie przeciw
    > migracji, więc jacyś przesadnie zadowoleni nie byli.

    Ale ta migracja ma tam długą tradycje, poza tym ciapaty burmistrz,
    ciapaty premier ... wychodzi mi, że to myśmy sobie nagrabili :-)

    A przecież nie ma większych różnic kulturowych :-)

    J.

  • 117. Data: 2024-09-16 22:56:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Sep 2024 20:31:25 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > W UK czerwony zaciupał dzieci, dostało się żółtym:
    > https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a8/
    World-iq-map-lynn-2002.svg

    IQ? Podejrzana sprawa - czyż z definicji średnia nie powinna wynosić
    100?

    A tu obszary >100 jakieś znikome ...

    P.S
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wrodzony_zesp%C3%B3%C5
    %82_niedoboru_jodu

    Czy nie dotyka Afryki?
    Dawniej ponoć dotykał naszych górali ... czy nie stąd "polish jokes" w
    USA?

    J.

  • 118. Data: 2024-09-16 23:24:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Sep 2024 22:01:02 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Bo nasz system prawny jest zrobiony w oparciu o nasze wartości kulturowe.

    No ale nasze wartości kultorowe zasadniczo nie są sprzeczne z kilkoma
    żonami, tylko niuanse mogą decydować, że np na jedną żonę jest
    rubryka, a na więcej nie ma :-)

    > To z religią nie ma nic wspólnego, albo ma związek podobny do tego, co u
    > nas.

    No ale to islam przewiduje kilka żon.

    > W naszym kręgu kulturowym małżeństwo ma jakiś nierozłączny związek
    > z uprawianiem seksu i nie potrafimy ogarnąć, ze nie wszędzie tak jest.

    Ale w islamie jest akurat bardzo podobnie :-)

    > No widzisz. To wcale nie jest takie proste.

    > To też fajny kazus. Ale co z dziedziczeniem? Umrze taki i majątek mają
    > dostać wszystkie żony po części, czy jedna i czemu akurat ta?

    Ogólnie uważam, że Polska się nie wywróci, jak mu te żony uznamy,
    więc i mogą dziedzić.

    Ale ... i co - po smierci każda ma dostać rentę po mężu, czy do
    podziału? A co z rentą wdowią w/g Tuska ? :-)

    > A jeśli nawet nie, to czy można poważnie jej sprzeciw tu w Polsce
    > traktować, skoro zgodnie z prawem innego kraju związek zawarto?

    Ale u nas cenimy wolność, to jej sprzeciw powinien wystarczyć do
    rozwodu.

    Ale ... ona niepełnoletnia jest, nie ma prawa głosu.
    Więc kto za nią decyduje? Rodzice, czy mąż ? :-)

    Ale akurat małżeństwa niepelnoletniej są u nas znane, tylko ... od 16
    lat.

    > Tylko pytanie, czy zmiana polityki zwiększyła zagrożenie,

    troche dziwne by to było.

    > czy zmiana podejścia do zagrożenia zwiększyła ujawność takich czynów.

    A wcześniej było tolerowane?

    Czy tylko policjantom się ścigać nie chciało, jak wielu innych ?

    Mowa o takich ponizej 15 lat, czy 15-18 ?

    J.

  • 119. Data: 2024-09-16 23:42:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.09.2024 o 23:24, J.F pisze:

    > No ale nasze wartości kultorowe zasadniczo nie są sprzeczne z kilkoma
    > żonami, tylko niuanse mogą decydować, że np na jedną żonę jest
    > rubryka, a na więcej nie ma :-)

    To się dorobi. To akurat nie problem.

    > Ale w islamie jest akurat bardzo podobnie :-)

    No właśnie, o ile się orientuję, dokładnie inaczej.

> [...]
    > Więc kto za nią decyduje? Rodzice, czy mąż ? :-)
    > Ale akurat małżeństwa niepelnoletniej są u nas znane, tylko ... od 16

    No i z automatu ta nieletnia staje się pełnoletnia.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 120. Data: 2024-09-16 23:49:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Sep 2024 23:42:20 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > To się dorobi. To akurat nie problem.

    Uuu, rubryki, w zatwierdzonym rozporządzeniem formularz ... no niby
    łatwoo dorobić.

    Ale dalej pewnie programy komputerowe trzeba zmieniac ...

    > No właśnie, o ile się orientuję, dokładnie inaczej.

    Bez ślubu u nich nie wolno.
    Znaczy się po ślubie wolno.

    No i tu kolejna róznica, bo u nas, prawnie, bez ślubu wolno.
    A oni by chcieli prawo szariatu wprowadzać :-)

    J.