  • 41. Data: 2008-05-09 12:24:29
    Temat: Re: Czy można zawyżać koszty wysyłki towaru?? (Allegro)
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Aman pisze:

    > owszem mam. Prawnika , powiedział mi , że nie można sobie dowolnie
    > zawyżać cen z sufitu. Bo w ten sposób równie dobrze jakiś warszatat

    Komu Ty odpowiadasz? Nie umiesz czytać?
    Tam były TRZY zdania w moim poście i NIC o kosztach przesyłki.
    Trzy zdania z tego dwa proste, każde z jednym czasownikiem. To tak wiele?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 42. Data: 2008-05-09 12:26:26
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On May 9, 2:16 pm, "Aman" <a...@N...gazeta.pl> wrote:

    > owszem mam. Prawnika , powiedział mi , że nie można sobie dowolnie zawyżać cen
    > z sufitu. Bo w ten sposób równie dobrze jakiś warszatat samochodowy mógłby od
    > Ciebie zarządać 5 tyś za wymiane klocków hamulcowych. I co zapłaciłbyś ?

    Maddy pytała o Twój pomysł z koniecznością prowadzenia działalności

  • 43. Data: 2008-05-09 12:28:22
    Od: "Aman" <a...@N...gazeta.pl>

    > Jezeli zostales jasno poinformowany o cenie i sie zgodziles to plac a nie
    > placz.

    o cenie zostałem poinformowany jak i o możliwości odbioru osobistego. Tak wiec
    wplacam 680 zł na konto podane w aukcji i jade po bilet :)
    A może odbiór osobisty to wg Ciebie też przesyłka??

    Pozdrawiam

    Aman

  • 44. Data: 2008-05-09 12:43:05
    Od: "Aman" <a...@N...gazeta.pl>

    > Komu Ty odpowiadasz? Nie umiesz czytać?
    > Tam były TRZY zdania w moim poście i NIC o kosztach przesyłki.
    > Trzy zdania z tego dwa proste, każde z jednym czasownikiem. To tak wiele?

    ale po co ta bulwersacja...

    Pozdrawiam

    Aman

  • 45. Data: 2008-05-09 13:00:13
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Aman pisze:

    > Tak? Allegro wlasnie odpisalo mi zupełnie co innego napisali też , że
    > jeżeli uważam koszty wysyłki za nieuzasadnione mogę odstapić od umowy.

    A od kiedy to Alledrogo jest wykladnia prawa w Polsce? pytanie czy
    zechca to powtorzyc w sadzie (ew.)

    Ja ci powiem ze mozesz isc do sklepu i wziac cokolwiek zechcesz i
    twierdzic ze zaplacisz 1 pln za wzystko. ZAWSZE! A oni musza ci to wydac.

    A teraz marsz do najblizszego sklepu :P

    > Po 2 . Zeby wystawic rachunek musi być działalność gospodarcza i od tego
    > rachunku trzeba też zapłacić podatek .

    Serio? No patrz - a jak ten "prawnik" widzi umowy o dzielo, umowy
    zlecenie? poza tym rachunek wystawic moze osoba fizyczna bez problemu,
    wiec radze dobrze - zmien "prawnika"

    > Po 3 gość odpisał że mogę odebrać osobiście :] a to oznacza że jak
    > pojade osobiście to nie można już pobierać opłaty za wysyłkę.

    > Problem w tym , że będzie musiał udowodnić , że 2500 zł kosztowało
    > przygotowanie . A cen z sufitu też brać sobie nie można.
    Jak to nie mozna brac? Wiedziales wczesniej jaki jest koszt
    przygotowania do odbioru? Sorki - jesli wiedziales to moze sobie chciec
    nawet 20 tys - w koncu ty sie zgodziles. Gdybys nie wiedzial o tym , to
    wtedy moze mialbys racje - tzn musialbys udowodnic (ty - a nie
    sprzedajacy) ze sprzedajacy specjalnie ukrywal przed toba ta wartosc aby
    wyludzic wieksza kwote. A to jest trudne

    > Równie dobrze po Mistrzostwach to ja moge go obciążyć kosztami przelotu
    > do Klagenfurtu - a co kupiłem sobie bilety lotnicze i sie okazało na
    > marne bo biletów nie dostałem....

    Moc to sobie mozesz - ale nie masz zadnych podstaw prawnych do tego.
    Wiec kazdy sad oddali twoje "roszczenia". A on ma umowe.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 46. Data: 2008-05-09 13:02:40
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Aman pisze:

    > owszem mam. Prawnika ,

    juz pisalem - zmien prawnika, poki sie bardziej nie wkopiesz
    powiedział mi , że nie można sobie dowolnie
    > zawyżać cen z sufitu.

    A kto zabroni tak robic? patrz np luksusowe samochody - przeciez
    kosztuja duzo kasy.

    Bo w ten sposób równie dobrze jakiś warszatat
    > samochodowy mógłby od Ciebie zarządać 5 tyś za wymiane klocków
    > hamulcowych.

    Moze zoadac nawet 20 tys - jesli powie taka cene i ty sie na to zgodzisz
    to znaczy ze ja akceptujesz.

    I co zapłaciłbyś ?

    Ja nie - ale skoro ty sie zgodziles to zawarliscie umowe - i wtedy
    musisz zaplacic.

    > Pozdrawiam

    Za glupote trzeba czasem zaplacic - ty juz niedlugo to zrobisz.

  • 47. Data: 2008-05-09 13:47:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Aman wrote:

    > nie wiem czy wiesz ale przy opcji kup teraz do 10 dni od zakupu można
    > zrezygnować z towaru bez podawania przyczyn :]

    jak to sprzedaje firma a nie osoba prywatna, nie mieszaj

  • 48. Data: 2008-05-09 13:49:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Aman wrote:

> [...]
    > przelotu do Klagenfurtu - a co kupiłem sobie bilety lotnicze i sie
    > okazało na marne bo biletów nie dostałem....

    ty naprawdę nie widzisz niczego niestosownego w swoim pieniactwie? bo to że
    facet jest kombinatorem to prawda ale ty nie jesteś wcale od niego lepszy.

  • 49. Data: 2008-05-09 13:52:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Aman wrote:

> [...]
    > zawyżać cen z sufitu. Bo w ten sposób równie dobrze jakiś warszatat
    > samochodowy mógłby od Ciebie zarządać 5 tyś za wymiane klocków

    nie zapłaciłbym bo bym sie na takie warunki nie zgodził, mam wrażenie ze
    twój prawnik zapomina o wolności zawierania umów. Jeśli przychodzisz do
    warsztatu i umawiasz sie że zlecasz wykonanie naprawy hamulców za 5000 zł to
    musisz te 5000 zapłacić. Podobnie jeśli na ścianie w widocznym miejscu wisi
    cennik to też beziesz zobowiazanyu do zapłaty ceny z cennika.

  • 50. Data: 2008-05-09 13:56:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    666 wrote:
    > Nie "uczciwie", tylko spekuluje co podpada pod obowiazujące paragrafy.
    > JaC

    pomijajac śmieszność pokutowania w prawie państwa o gospodarce rynkowej
    przestępstwa "spekulacji", facet napsiał o kosztach.