  • 21. Data: 2008-05-09 09:06:32
    Temat: Re: Czy można zawyżać koszty wysyłki towaru?? (Allegro)
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On May 9, 7:45 am, Maverick <k...@N...pl> wrote:

    > Goscio sam pakowal te bilety, zajelo mu to ok 5 minut, swoj czas wycenia
    > na 500 pln /minute swojej pracy. Oczywsicie z tych pieniedzy rozliczy
    > sie w PIT za 2008 rok.
    >
    > A teraz juz koncz waść, wstydu oszczędź.

    Nie o, bez przesady, to jest oczywisty przykład pozorności umowy,
    gdzie umową ukrytą jest sprzedaż po wyższej cenie. W dodatku umowa
    ukryta w obecnej treści jest sprzeczna z przepisem ustawy, więc
    nieważna. Można wręcz zastanawiać się, czy kupujący nie mógłby
    odpowiadać za pomocnictwo z art. 133, szczególnie, gdyby umowę
    wykonał.

    Co do czynności związanych z wysyłką, miałbym poważne wątpliwości, czy
    można je w ogóle liczyć oddzielnie od umowy sprzedaży, gdyż
    zobowiązania z tej ostatniej obejmują wydanie rzeczy.

  • 22. Data: 2008-05-09 09:14:27
    Od: "GooRe" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Marcisz" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    można je w ogóle liczyć oddzielnie od umowy sprzedaży, gdyż
    zobowiązania z tej ostatniej obejmują wydanie rzeczy.

    I wlasnie przy przegladaniu ofert jest podana cena calkowita (od niedawna).
    Towar + przesylka, co by ci mniej rozgarnieci lub wymyslajacy sobie
    wlasne koszty wysylki byli swiadomi.

    Szkoda, ze to tylko na glownej stronie z ofertami, a nie w samej aukcji.

    Nawet malo rozgarniety wie o tym, by otrzymac rzecz trzeba zaplacic
    za wysylke bo to jedna z czesci umowy.

    Koszta nie sa liczone oddzielnie tylko sa osobno podane.
    To nie swiadczy o kosztach z sufitu w celu wydania rzeczy.

  • 23. Data: 2008-05-09 10:12:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Aman wrote:

    > no ale przecież nie można podbno sprzedawać biletów po zawyżonych
    > cenach. Zresztą bilety wycenil na 680 zl
    > a koszt przesyłki na 2500 zł
    > Tak jak już pisałem załózmy że wpłacam na konto delikwenta 2500 zł za
    > przesyłke a dostaje przesyłka kosztującą 30 zł . Czyli została ode
    > mnie pobrana kwota o 2470 zł wyższa. CZyli jest to wyłudzenie.

    Wkurzają mnie kombinatorzy ale tacy jak ty jeszcze bardziej.

    nikt cie nie zmusza do kupowania u tego człowieka, jak ci się warunki nei
    podobają to nie kupuj, dla mnie to co ty próbujesz robić jest gorsze od tego
    co on, bo on "uczciwie" napisał o kosztach a ty próbujesz go naciągnąć.

  • 24. Data: 2008-05-09 10:13:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Aman wrote:

    > to niby w jaki sposób zatrudnił sekretarkę i jej zapłacił te 2468:)?
    > To widze ,ze jeszcze do Skarbowki moge z tym isc ;)

    > umowy mógł. Ale pieniedzy ustnie się nie wypłaca , jakieś
    > potwierdzenie musi być. A jak nie to znaczy , że na czarno , a
    > wtedy... patrz wyżej :)

    JAK CI SIĘ WARUNKI NIE PODOBAJĄ TO NEI KUPUJ.

    A NIE PRÓBUJ TERAZ GO NACIĄGAĆ.

  • 25. Data: 2008-05-09 10:14:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Aman wrote:
    > ]> coś się tego wyłudzenia czepił.
    >
    > czepiłem się , bo zapłacić tyle za wysylke moge, jak zostanie to
    > udokumentowane że tyle to kosztowało. Bo wiesz tak to sobie każdy
    > może mówić . Zreszta szczerze mówiac to niezauwazylem tych kosztow
    > wysylki licytujac to.

    no to masz problem, bo on ma prawo cie zmusić do zawarcia transakcji na
    umówionych warunkach.

  • 26. Data: 2008-05-09 10:25:43
    Temat: Re: Czy mo?na zawy?a? koszty wysy?ki towaru?? (Allegro)
    Od: "miffy" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Aman" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > bilety są po cenie nominalnej , natomiast przesyłka już nie :)

    Jak już niejednokrotnie pisano, kupując ten przedmiot zgodziłeś się na
    warunki, które postawił sprzedawca. Trzeba było przez zakupem zgłosić sprawę
    do allegro powołując się na
    http://www.allegro.pl/help_item.php?zoom=N&item=1383 (...) Dopuszczalne
    jest zaokrąglenie lub zmniejszenie tych kosztów w celu uproszczenia zasad
    dla Kupujących, ale nie jest dozwolone naliczanie wygórowanych opłat, które
    w rażącym stopniu przewyższają rzeczywisty całościowy koszt obsługi i
    wysłania przedmiotu (...)

  • 27. Data: 2008-05-09 10:37:51
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On May 9, 12:14 pm, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > no to masz problem, bo on ma prawo cie zmusić do zawarcia transakcji na
    > umówionych warunkach.

    Zdecyduj się na coś. Albo umowę już zawarto i wtedy nie może do tego
    zmusić, bo już zawarto, albo jeszcze nie zawarto, a wtedy nie może do
    tego zmusić, bo nie ma podstawy.

    Zresztą, jak piszę gdzieś obok, uważam, że taka umowa jest nieważna.

  • 28. Data: 2008-05-09 10:42:46
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Imho nie ma prawa "zmusić", jesli kupujacy zgłosi się po odbiór rzeczy osobiście.
    Raczej kupujący może zapłacic za [sama] rzecz przelewem z góry, nastepnie pojawić się
    w miejscu zamieszkania
    sprzedającego, zażadać wydania rzeczy i po domowie spokojnie pójśc na najblizszy
    posterunek policji składając
    zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestepstwa.
    JaC

    -----

  • 29. Data: 2008-05-09 10:44:18
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Nie "uczciwie", tylko spekuluje co podpada pod obowiazujące paragrafy.
    JaC

    -----

  • 30. Data: 2008-05-09 10:45:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    666 pisze:
> [...]
    posterunek policji składając
    > zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestepstwa.

    Na czym to przestępstwo miałoby polegać? Kupujący z góry wiedział, że
    nie może odebrać produktu osobiście.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz