  • 1. Data: 2024-10-27 12:40:09
    Temat: Koniec alimentów - jak zakończyć?
    Od: Big Jack <a...@b...zz>

    Dożyłem czasu kiedy moja córka stała się samodzielna, jest w stanie
    utrzymać się sama. Do rąk jej matki płaciłem alimenty zasądzone w wyroku
    rozwodowym, o które zresztą sam wnosiłem w pozwie rozwodowym. No i w
    mojej ocenie przyszedł moment, żeby uwolnić się od tego zobowiązania.
    Przestać płacić? Nic prostszego. Ale ponieważ mówiąc delikatnie, moja
    była jest osobą, która bardzo skutecznie wiele lat temu podkopała
    zaufanie do siebie, chciałbym to załatwić oficjalnie, tak żeby nie
    zrobiła mi kiedyś zarzutu, że nie mając formalnych podstaw przestałem
    płacić. I teraz, jak to załatwić w sposób najmniej uciążliwy dla
    którejkolwiek ze stron: córki, matki i mnie? Pozew/wniosek do sądu? Tu
    pewien kłopot, bo nie wiem po pierwsze czy sąd rejonowy, czy okręgowy i
    właściwy dla miejsca zamieszkania kogo? Córka ma "swoje" sądy dosyć
    odległe niż moja była i ja (tu akurat ten sam). Jakieś inne rozwiązania
    najmniej upierdliwe dla kogokolwiek? Z góry dziękuję za pomoc i inne
    cenne uwagi.

    --
    Big Jack