  • 1. Data: 2024-10-26 20:14:00
    Temat: No dobra "prawnicy" jest ZAGADNIENIE ;-)
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Jako że pisowcy podobno nie mają dobrego kandydata na prezydenta...

    Co będzie jak wystawią 3-4 kandydatów o nazwisku Rafał Trzaskowski?

    Oczywiście zrobią to zgodnie z procedurami, zbiorą podpisy, powołają
    komitety wyborcze...

    Wtedy cholera wie kto przejdzie do drugiej tury. Mentzen? ;-)

    Istnieje jakiś przepis prawny zabraniający kandydowania ludziom o takim
    samym imieniu i nazwisku a może nawet drugim imieniu?

    Do roboty boty ;-)

    PS. Oczywiście zakładamy że Tusk mówi prawdę o swoim kandydowaniu.

    A wiemy jak to jest z jego pierdoleniem głupot ;-)

  • 2. Data: 2024-10-26 20:36:35
    Temat: Re: No dobra "prawnicy" jest ZAGADNIENIE ;-)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.10.2024 o 20:14, _Master_ pisze:
    > Istnieje jakiś przepis prawny zabraniający kandydowania ludziom o takim
    > samym imieniu i nazwisku a może nawet drugim imieniu?

    O ile wiem, to nie ma takiego zakazu. Oczywiście byłby lekki problem.
    Choćby z kartami do głosowania, bo jak tu stwierdzić, na kogo głos
    oddany. Pewnie by ich jakoś trzeba było odróżnić. Może rokiem urodzenia.
    Ostatecznie zrobić losowanie i ponumerować.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2024-10-26 20:54:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > oddany. Pewnie by ich jakoś trzeba było odróżnić. Może rokiem urodzenia.
    > Ostatecznie zrobić losowanie i ponumerować.

    Od zawsze jest drugie imię. Zawsze można dodać pesel.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2024-10-26 21:32:47
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2024-10-26 o 20:54, Shrek pisze:

    > Od zawsze jest drugie imię. Zawsze można dodać pesel.

    Rafał Kazimierz Trzaskowski? Państwowa Komisja Wyborcza coś by wymyśliła
    np. na karcie do głosowania wydrukowaliby zdjęcie.
    W innych krajach jest to standard, nie wiem czemu w PL się to nie
    przyjęło. Wyborcy oddając głos kojarzyliby twarz z kampanii wyborczej
    czy z plakatów.

    W rejestrze PESEL mężczyzn o nazwisku TRZASKOWSKI jest 1658osób (stan na
    2023-01-30), a o imieniu Rafał 276139osób.
    Zawsze można zmienić nazwisko, musi być powód [USTAWA
    z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska] ale jakoś
    można by tego dokonać.

  • 5. Data: 2024-10-27 00:05:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.10.2024 o 21:40, A. Filip pisze:
    > Jak rozumiem_wszyscy_ kandydaci na karcie do głosowania są (lub mogą być)
    > ponumerowani. Czyli jeśli dodanie kolejnych imion nie rozwiąże sprawy to:
    >
    > 1. Nowak, Andrzej
    > 2. Kowalski, Jan
    > 3. Kowalski, Jan

    Nie o to mi akurat chodziło. Chodziło mi o Kowalski, Jan II.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 6. Data: 2024-10-27 09:52:50
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Ostatecznie zrobić losowanie i ponumerować.

    Oczywiście zakładam jakieś odróżnienie ale nazwisko i dwa imiona
    IDENTYCZNE ;-)

    Poparcie komitetu? "komitet poparcia Rafała Trzaskowskiego" '=_

    A da się zarejestrować podobny komitet?

  • 7. Data: 2024-10-27 10:01:23
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Nie o to mi akurat chodziło. Chodziło mi o Kowalski, Jan II.

    Wszystko jedno. Jakieś rozróżnienie musi być ale jak pokazały wybory z
    książeczką "ZETESELU"
    i tak whooooooj ludzi skreśli błędnie i będzie to o co chodzi ;-)

    czyli oryginalnemu Trzaskowskiemu spadną procenty ;-)

    i wtedy .... Do gry wchodzi Mentzen w drugiej turze i ma PEWNĄ WYGRANĄ
    i z PO i PiSowskim kandydatem ;-)

    Nie możliwe? pamiętacie jeszcze Tymińskiego?
    Że to były inne czasy?
    Tak teraz są inne czasy. Internetami można dodatkowo TAK NAMIESZAĆ W
    PROCENTACH.... ;-)

    Powiecie że taki manewr jest może i zgodny z prawem ale NIEETYCZNY?

    OCZYWIŚCIE. Ale gra się w grę narzuconą przez przeciwnika ;-)

  • 8. Data: 2024-10-27 11:54:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.10.2024 o 09:52, _Master_ pisze:
    > Oczywiście zakładam jakieś odróżnienie ale nazwisko i dwa imiona
    > IDENTYCZNE ? Poparcie komitetu? "komitet poparcia Rafała
    > Trzaskowskiego" '=_ A da się zarejestrować podobny komitet?

    Nie mam zielonego pojęcia, ale znalezienie osoby o podobnych
    personaliach pewnie jest możliwe. U mnie w mieście kilka lat temu, jak
    generalnie PiS miał ogromne poparcie kilku lokalnych polityków - radnych
    wpadł ona pomysł rejestracji takiego komitetu bodajże "Prawi i
    Sprawiedliwi". Skrót identyczny. nie spotkało się to jednak z uznaniem
    wyborców i nie weszli do Rady Miasta. Generalnie powątpiewam, by ktoś
    się pomylił, a raczej, że nawet wierni wyborcy dostrzega w takiej akcji
    po prostu drwiny z nich.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 9. Data: 2024-10-27 12:05:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > wyborców i nie weszli do Rady Miasta. Generalnie powątpiewam, by ktoś
    > się pomylił, a raczej, że nawet wierni wyborcy dostrzega w takiej akcji

    Bo to pewnie była drwina:P Zupełnie jak bezpartyjni samorządowcy z pis:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2024-10-28 07:51:24
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 26-10-2024 o 20:14, _Master_ napisał:
> [...]
    >
    > Istnieje jakiś przepis prawny zabraniający kandydowania ludziom o takim
    > samym imieniu i nazwisku a może nawet drugim imieniu?

    Nie ma takiego przepisu. Swojego czasu w miasteczku obok opozycja na
    jednej z list do rady wystawiła gościa, o takim samym imieniu i nazwisku
    jak burmistrz, który zgarniał swoje w pierwszej turze i było wszystko
    zgodne z przepisami i z tego co wiem trochę osób zagłosowało na niego
    myśląc, że jest to kto inny.

    --
    http://zrzeda.pl