  • 11. Data: 2005-07-27 21:40:02
    Temat: Re: zwroty zakupionych towarów
    Od: "Grzegorz W." <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Poczciwy ... dziadzio zamówił u mnie 3 paski klinowe, nietypowe, których
    > nie
    > mieliśmy (oczywiście podał rozmiar). Sprowadziliśmy, zabrał, zapłacił,
    > dostał fakture. Wrócił, oddał i powiedział że nie pasują. Ojciec zgodził
    > się
    > zrobić korekte do faktury. Zamówił mu wedle życzenia jeszcze raz 3 tylko o
    > 5cm dłuższe. Odebrał je i za 2 godziny przywiózł z tekstem "jeszcze za
    > małe". Nie muszę chyba mówić o swoim stanie emocjonalnym w tym danym
    > momencie ;> . Dziadek nam w dodatku groził federacją konsumentów :>

    Witam
    Z tego co piszesz to Dziadek biorąc fakturę VAT podał dane jakiegoś podniotu
    gospodarczego. Tym samym więc nie jest on konsumentem w rozumieniu kodeksu
    cywilnego, a co za tym idzie ustawa o "szczególnych warunkach sprzedaży" nie
    ma w tym momencie zastosowania. W Waszym przypadku ma zastosowanie kodeks
    cywilny Dział dotyczący sprzedaży. Jednakże Dziadek prowadząc działalność
    gospodarczą powinien wykazać się profesjonalizmem i powinien wiedzieć co
    kupuje. Powiem jedno -> możecie odesłac go z kwitkiem. Nic Wam nie zrobi.
    Jeśli chce iść do federacji konsumentów-> to proszę bardzo. Możecie się tym
    nie przejmować.
    To co wyżej napisałem nie ma prawa bytu w sytuacji gdyby wziąl FV VAT na
    osobę fizyczną. Pytanie tylko po co mu aż 3 paski klinowe.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 12. Data: 2005-07-28 12:54:46
    Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>

    Grzegorz W. napisal(a):

> [...]
    > ma w tym momencie zastosowania. W Waszym przypadku ma zastosowanie kodeks

    Zgadza się, prowadzi spółkę cywilną. Ale czy w tej kwesti, tzn. zwrotów
    towarów sprzedanych prawidłowo itd. zachodzą jakieś zmiany. Czy osoba
    prowadząca działalność gospodarczą ma inne prawa w tej kwesti niż konsument
    jako osoba fizyczna ?

    > Jednakże Dziadek prowadząc działalność
    > gospodarczą powinien wykazać się profesjonalizmem i powinien wiedzieć co
    > kupuje.

    Oczywista sprawa, tak powinien postępować każdy konsument.

    > Powiem jedno -> możecie odesłac go z kwitkiem. Nic Wam nie zrobi.

    Wiem. Ogolnie sprawa była dość zabawna gdy umotywowaliśmy swoją niechęć co
    do zwrotu tym że hurtownik nam tych pasów z powrotem nie przyjmie, to on
    zaczął się drzeć "dajcie mi do nich numer telefonu, ja z nimi porozmawiam i
    odrazu przyjmą, co nie przyjmą ! Oni muszą przyjmować... Na to są przepisy"

    ;>

> [...]
    > nie przejmować.
    > To co wyżej napisałem nie ma prawa bytu w sytuacji gdyby wziąl FV VAT na

    A co w sytuacji opisanej przezemnie ?

    > Pytanie tylko po co mu aż 3 paski klinowe.

    W niektórych maszynach przychodzi w niektórych miejscach po kilka takich
    samych pasków klinowych. Np. gdy jest koło pasowe potrójne. On chciał je do
    jakiegoś kombajna zborzowego.

  • 13. Data: 2005-07-28 13:04:45
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Daniel Jakubowski napisał:

    Czy osoba
    > prowadząca działalność gospodarczą ma inne prawa w tej kwesti niż konsument
    > jako osoba fizyczna ?

    Tak. Konsument ma wiele praw nie przysługujących DG

    M.

  • 14. Data: 2005-07-28 13:44:17
    Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>

    Maciej Bebenek napisal(a):

    > Tak. Konsument ma wiele praw nie przysługujących DG

    Mozesz powołać się na jakies zrodla lub tylko powiedziec jakie to są prawa,
    które ma konsument/nie ma DG ?

  • 15. Data: 2005-07-28 13:49:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Daniel Jakubowski napisał(a):

    > Mozesz powołać się na jakies zrodla lub tylko powiedziec jakie to są prawa,
    > które ma konsument/nie ma DG ?

    Parlament, zwany u nas Sejmem ;P

    j.

    --
    WEGE-Koszulka dla każdego normalnego: http://tinyurl.com/5ojz6

  • 16. Data: 2005-07-28 13:56:36
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    > Mozesz powołać się na jakies zrodla lub tylko powiedziec jakie to są prawa,
    > które ma konsument/nie ma DG ?

    Chociażby ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o
    zmianie Kodeksu cywilnego, ustawa o cenach, fragmenty prawa
    telekomunikacyjnego

    M.

  • 17. Data: 2005-07-28 21:41:52
    Od: "Grzegorz W." <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Daniel Jakubowski" <d...@S...pl> napisał w
    wiadomości news:111fysr8mjjhn.dlg@boncki.wolin.pl...

> [...]
    > towarów sprzedanych prawidłowo itd. zachodzą jakieś zmiany. Czy osoba
    > prowadząca działalność gospodarczą ma inne prawa w tej kwesti niż

    Dokładnie tak. Konsument ma zdecydowanie więcej praw i możlwosci -> ktoś
    przytoczył. Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą jest
    przedsiębiorcą i jako taki (orzeczenie Sąsdu Najwyższego) winien wykazać sie
    profesjonalizmem. Dlatego podmitom gospodarczym wystarczyć musi zwykły
    kodeks cywilny. :)

    > Oczywista sprawa, tak powinien postępować każdy konsument.

    Konsument a podmiot gospdarczy (nawet jednoosobowy) to są dwa różne
    podmioty. Profesjonalizmu od konsumentów się nie wymaga.

> [...]
    > zaczął się drzeć "dajcie mi do nich numer telefonu, ja z nimi porozmawiam
    > odrazu przyjmą, co nie przyjmą ! Oni muszą przyjmować... Na to są

    Niech sobie krzyczy ile wlezie... może zachrypnie :)

    > ;>

    > A co w sytuacji opisanej przezemnie ?

    Dziadek NIE jest konsumentem! Więc tym samym Federacja konsumentów odprawi
    go z kwitkiem.

    > W niektórych maszynach przychodzi w niektórych miejscach po kilka takich
    > samych pasków klinowych. Np. gdy jest koło pasowe potrójne. On chciał je
    > do
    > jakiegoś kombajna zborzowego.
    To było pytanie retoryczne.

  • 18. Data: 2005-07-29 00:14:02
    Od: "Elektronik" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz W." <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    sie
    > profesjonalizmem. Dlatego podmitom gospodarczym wystarczyć musi zwykły

    No to mam mętlik w głowie...
    Prowadzę maleńką działalność gospodarczą (karta podatkowa) i jakiś czas temu
    kupiłem przez Internet (ale nie była to aukcja na Allegro) od kolesia
    prowadzącego sklep Internetowy nowy monitor LCD który po rozpakowaniu w domu
    okazał się popsuty .
    Normalne, że chciałem wymiany na nowy lub zwrotu gotówki
    Koleś najpierw wprowadził mnie w błąd każąc wysłać monitor do serwisu gdzie
    mi go wymienią - nie wymienili tylko naprawili, potem zgodził się zabrać
    monitor i zwrócić kasę lecz od kilku !!! miesięcy unika mnie, nie odpowiada
    na maile, telefony.
    Kasy nie zwrócił, monitora nie zabrał.
    Sprawę teraz bada Powiatowy Rzecznik Konsumentów, ale pewnie skończy się to
    w sądzie.
    Zwłaszcza, że pisma od Rzecznika też ten koleś olewa.

    Monitor kupowałem na siebie jako osobę prywatną a nie na zakład.
    Jednakże wobec tego co kol. Grzegorz napisał mam wątpliwości czy przysługują
    mi szczególne uprawnienia konsumenckie czy też z racji że 8 godzin na dobę
    prowadzę działalność gospodarczą nie obejmuje mnie ta ustawa także przez
    pozostałe 16 godzin doby.

    To może jeszcze raz:
    prowadzę DG, lecz monitor zakupiłem na siebie jako osobę prywatną -
    przysługują mi te szczególne uprawnienia konsumenckie?

    Elektronik.

  • 19. Data: 2005-07-29 07:10:48
    Od: "Grzegorz W." <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > prowadzę DG, lecz monitor zakupiłem na siebie jako osobę prywatną -
    > przysługują mi te szczególne uprawnienia konsumenckie?

    Monitor kupiłeś jako konsument (nie na podmiot gospodarczy) więc przysługują
    Ci prawa konsumenta. Masz większe prawa. W tym przypadku nie ma znaczenia,
    że prowadzisz działalnosć gospodarcza -> to jest w tym przypadku sposób
    zarabiania, nic więcej.
    Więc jak to określiłeś: Przysługują mi Ci szczególne uprawnienia
    konsumenckie.
    Pozdrawiam
    Grzegorz