-
1. Data: 2003-10-16 11:41:17
Temat: zwrot towaru
Od: "Yenefer" <y...@N...wp.pl>
Witam, mam pytanie czy istnieje jeszcze cos takiego jak prawo zwrotu towaru
w ciagu X dni od zakupu. Jesli tak to ilu dni?
Sytuacja nastepujaca: kupilam telefon bezprzewodowy, ale okazuje sie iz po
podlaczeniu go, w sluchawce slychac straszne szumy podczas rozmowy (nawet
blisko bazy). Czy moge ten telefon zwrocic do sklepu i uzyskac zwrot
gotowki? Jesli nie to co mam zrobic?
Pzdr. Yenefer
-
2. Data: 2003-10-16 12:09:03
Temat: Re: zwrot towaru
Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
Użytkownik "Yenefer" <y...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
news:bmm04s$526$1@news.onet.pl...
> Witam, mam pytanie czy istnieje jeszcze cos takiego jak prawo zwrotu
towaru
> w ciagu X dni od zakupu. Jesli tak to ilu dni?
Tylko jesli kupiłas poza lokalem przesiębiorstwa.
> Sytuacja nastepujaca: kupilam telefon bezprzewodowy, ale okazuje sie iz po
> podlaczeniu go, w sluchawce slychac straszne szumy podczas rozmowy (nawet
> blisko bazy). Czy moge ten telefon zwrocic do sklepu i uzyskac zwrot
> gotowki? Jesli nie to co mam zrobic?
Iść i poprosić o towar zgodny z umową, czyli taki, który działa jak trzeba.
Pozdrawiam
--
Depi.
-
3. Data: 2003-10-16 12:35:33
Temat: Re: zwrot towaru
Od: "Yenefer" <y...@N...wp.pl>
> Tylko jesli kupiłas poza lokalem przesiębiorstwa.
Niestety kupilam na terenie sklepu.
> Iść i poprosić o towar zgodny z umową, czyli taki, który działa jak
trzeba.
A czy sklep ma mi obowiazek wymienic taki towar? Czy moze np. oddac do
naprawy. Wzielam ostatni egzemplarz z tego co wiem...
Pzdr
Yenefer
-
4. Data: 2003-10-16 15:41:18
Temat: Re: zwrot towaru
Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
Użytkownik "Yenefer" <y...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
news:bmm3ak$ef3$1@news.onet.pl...
> > Tylko jesli kupiłas poza lokalem przesiębiorstwa.
>
> Niestety kupilam na terenie sklepu.
>
No to lipa.
> > Iść i poprosić o towar zgodny z umową, czyli taki, który działa jak
> trzeba.
>
> A czy sklep ma mi obowiazek wymienic taki towar? Czy moze np. oddac do
> naprawy. Wzielam ostatni egzemplarz z tego co wiem...
To jest, o ile pamiętam, a nie chce mi się teraz szukać, art. 8 ustawy o
szczegółnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zm. kc. Możesz żądac
naprawy lub wymiany na nowy - według mnie to jest to uprawnienie
alternatywne po stronie konsumenta, ale jak mówie - nie pamiętam. Popatrz w
tę ustawę : z lipca zeszłego roku.
Pozdrawiam
--
Depi.
-
5. Data: 2003-10-16 18:30:17
Temat: Re: zwrot towaru
Od: "Yenefer" <y...@N...wp.pl>
Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomośc
i> To jest, o ile pamiętam, a nie chce mi się teraz szukać, art. 8 ustawy o
> szczegółnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zm. kc. Możesz żądac
> naprawy lub wymiany na nowy - według mnie to jest to uprawnienie
> alternatywne po stronie konsumenta, ale jak mówie - nie pamiętam. Popatrz
w
> tę ustawę : z lipca zeszłego roku.
Dzieki ogromne
Pozdrawiam
Yenefer
-
6. Data: 2003-10-16 23:03:16
Temat: Re: zwrot towaru
Od: "" <g...@W...onet.pl>
witam
Art. 8.
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają
nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość
towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a
także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny
sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca
ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w
szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz
ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1,
nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je
za uzasadnione.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo
odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
i poczytaj także w poniższym linku:
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
name=News&new_topic=9
pozdrawiam
Gosia
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
7. Data: 2003-10-17 13:27:22
Temat: Re: zwrot towaru
Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
Użytkownik <g...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
news:7815.00001fca.3f8f23b4@newsgate.onet.pl...
> witam
> Art. 8.
>
O właśnie ten!
(jej - jeszcze mi pamięć jako tako służy :-))
Pozdrawiam
--
Depi.