  • 1. Data: 2003-04-17 20:59:36
    Temat: znowu i PZU, AC, naprawa i odszkodowanie...
    Od: "DjAvX" <n...@W...pl>

    Witam ponownie :)
    dzis bylem w PZU pan inspektor ogladal moj wyczyn :) w zgloszeniu
    zaznaczylem wariant "wycena" tzn wyplata w kasie PZU i mam
    pytanie czy da sie to cofnac np jak bym zmienil zdanie i chcial
    naprawiac bezgotowkowo?

    Pytanie drugie: czy przy naprawianiu bezgotowkowym musial bym
    doplacac cos na rzecz amortyzacji czesci ? moj samochod ma
    rocznikiem 6 lat i eksploatacja wynosi 20% wg tabeli z OWU

    Pytanie trzecie: czy jesli naprawiam bezgotowkowo to czy
    wszystkie czesci wymieniane musza byc autoryzowane? tzn czy jak
    np wymieniam zderzak to czy moge sobie zazyczyc zeby mi wsadzili
    zderzak jakiejs firmy tuningowej (albo moj zderzak ktory
    kupilem)? zazwyczaj takie zderzaki sa tansze niz orginalne...

    Pytanie czwarte :) :
    § 22. 2. Jeżeli w umowie ubezpieczenia przyjęto wariant
    "Wycena" - ustalenie odszkodowania następuje na podstawie wyceny
    sporządzonej przez PZU SA według zasad zawartych w systemie
    Audatex lub Eurotax bez podatku VAT , tzn. według:(...)
    A co z Uchwala z dnia 15 listopada 2001 roku ??? nie dotyczy
    tego?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi na moje pytania :)
    DjAvX

  • 2. Data: 2003-04-18 08:34:54
    Temat: Re: znowu i PZU, AC, naprawa i odszkodowanie...
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > zaznaczylem wariant "wycena" tzn wyplata w kasie PZU i mam
    > pytanie czy da sie to cofnac np jak bym zmienil zdanie i chcial

    To zależy od tego w jakim wariancie zawarłeś umowę ubezpieczenia AC - czy w
    droższym wariancie WARSZTAT czy w tańszym WYCENA.
    Jeśli zawarłeś umowę w wariancie WARSZTAT - to możesz zmienić zdanie i zażądać
    rozliczenia według tych zasad - tylko zrób to jak najszybciej.

    > Pytanie drugie: czy przy naprawianiu bezgotowkowym musial bym
    > doplacac cos na rzecz amortyzacji czesci ? moj samochod ma
    > rocznikiem 6 lat i eksploatacja wynosi 20% wg tabeli z OWU

    To zależy od umowy między Tobą a zakładem, który będzie naprawiał samochód.
    Zasadniczo powinienieś pokryć koszty amortyzacji - jednak zadaża się, że zakład
    naprawczy - chcąc pozyskać dobrego (bo wypłacalnego) klienta - decyduje się
    np. zawyżyć na fakturze (oczywiście w granivcach rozswądku) koszty np.
    robocizny - tak, żeby po potrąceniu amortyzacji klient nie musiał dopłacać
    kwoty "urwanej" przez PZU a oni żeby wyszli na swoje. Praktyka może nie do
    końca legalna - ale stosowana ;-)

> [...]
    > zderzak jakiejs firmy tuningowej (albo moj zderzak ktory
    > kupilem)? zazwyczaj takie zderzaki sa tansze niz orginalne...

    Zgodnie z moją wiedzą - nie ma potrzeby, by wszystkie części były autoryzowane.
    Przy czym licz się z tym, że od tych nieatoryzowanych i tak odejmą ci
    amortyzację :-(

> [...]
    > Audatex lub Eurotax bez podatku VAT , tzn. według:(...)
    > A co z Uchwala z dnia 15 listopada 2001 roku ??? nie dotyczy

    Zawierając umowę ubezpieczenia AC zaakceptowałeś jej warunki wyrazone w OWU.
    Tym samym - zgodziłeś się w razie rozliczenia w wariancie WYCENA na wypłatę
    odszkodowania bez VATU.

    > --
    > Pozdrawiam
    > DjAvX
    Także pozdrawiam - Monika

  • 3. Data: 2003-04-18 09:12:55
    Od: "DjAvX" <n...@W...pl>

> [...]
    zdanie i zażądać
    > rozliczenia według tych zasad - tylko zrób to jak najszybciej.
    Uh :> Dzwonilem przed chwila do nich pod ten numer w razie
    naglego wypadku i koles mi powiedzial ze mozna to zmienic
    WYCENA -> WARSZTAT dopoki nie wyplaca mi pieniedzy ale niewiem
    czy mozna tym typom wierzyc :) mowil cos jeszcze o jakims
    wariancie pokazywania rachunku i dopiero wyplaceniu pieniedzy...
    jest takie cos?

> [...]
    wyrazone w OWU.
    > Tym samym - zgodziłeś się w razie rozliczenia w wariancie
    ehh... ja juz niemam pojecia co bedzie najlepszym rozwiazaniem
    (najmniej stratnym) WYCENA czy WARSZTAT... kalkulowal ktos to
    sobie juz kiedys? jak lepiej sie wyjdzie? niemam ochoty doplacac
    do naprawy samochodu :/
    DjAvX