-
1. Data: 2003-12-01 21:54:29
Temat: zle opisany towar
Od: "Bejo" <b...@N...net>
Witam,
Dokladnie 5 dni temu kupilem monitor LCD, problem mam taki, ze w sklepie
obok monitora na ulotce napisano iz laczny czas reakcji martycy wynosi 25ms
(dla nie wtajemniczonych dodam ze jest to parameter dosc istotny w tych
uzadzeniach i im ta wartosc mniejsza tym lepiej), specyfikacje te
potwierdzil takze zapytany przez mnie sprzedawca. Jako ze monitor mi
odpowiadal zdecydowalem sie na zakup, niestety okazalo sie wlasnie, ze
wedlug instrukcji producenta (dolaczonej do monitora) jego laczny czas
reakcji matrycy wynosi 30ms!
Szczerze mowiac czuje sie w tej chwili oszukany i chcialbym zapytac czy w
takim przypadku moge zarzadac zwrotu pieniedzy, badz tez wymiany monitora na
zgodny z tym co napisano w sklepowym opisie?
Prosze takze napisac mi na jakie przepisy prawa powinienem sie ewentualnie
powolac rzadajac zwrotu pieniedzy.
Z góry dziekuje za wszekla pomoc i pozdrawiam!
--
Bejo
www.ebrzozow.net
Wytnij z adresu: N05P4M
-
2. Data: 2003-12-01 22:13:42
Temat: Re: zle opisany towar
Od: kam <X...@X...onet.plX>
Bejo wrote:
> Szczerze mowiac czuje sie w tej chwili oszukany i chcialbym zapytac czy w
> takim przypadku moge zarzadac zwrotu pieniedzy, badz tez wymiany monitora na
> zgodny z tym co napisano w sklepowym opisie?
> Prosze takze napisac mi na jakie przepisy prawa powinienem sie ewentualnie
> powolac rzadajac zwrotu pieniedzy.
art.8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (jeśli nie
kupiłeś na firmę), w pierwszej kolejności przysługuje Ci wymiana lub
naprawa, ale wydaje mi się, że są one niemożliwe. Pozostaje więc
odstąpienie od umowy i zwrot pieniędzy (art.8 ust.4)
Zadbaj tylko o możliwość udowodnienia, że umawiałeś się na monitor o
innych parametrach.
KG
-
3. Data: 2003-12-01 22:26:30
Temat: Re: zle opisany towar
Od: "Bejo" <b...@N...net>
> > Szczerze mowiac czuje sie w tej chwili oszukany i chcialbym zapytac czy
w
> > takim przypadku moge zarzadac zwrotu pieniedzy, badz tez wymiany
monitora na
> > zgodny z tym co napisano w sklepowym opisie?
> > Prosze takze napisac mi na jakie przepisy prawa powinienem sie
ewentualnie
> > powolac rzadajac zwrotu pieniedzy.
>
> art.8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (jeśli nie
> kupiłeś na firmę), w pierwszej kolejności przysługuje Ci wymiana lub
> naprawa, ale wydaje mi się, że są one niemożliwe. Pozostaje więc
> odstąpienie od umowy i zwrot pieniędzy (art.8 ust.4)
> Zadbaj tylko o możliwość udowodnienia, że umawiałeś się na monitor o
> innych parametrach.
dziekuje za odpowiedz!
coz z udowdnieniem moze byc ciezko, jesli sami nie przyznaja sie do blednego
opisu, poniewaz rozmowy ze sprzedawca nie nagrywalem ani nie zabralem
wystawowej tabliczki z parametrami...
byc moze maja kolejny taki sam monitor (takze zle opisany), w to jednak
watpie, poniewaz nie jest to za duzy sklep
czy w takim przypadku jestem na przegranej pozycji, jesli sklep nie zechce
'dobrowolnie' odstapic od umowy?
--
Bejo
www.ebrzozow.net
Wytnij z adresu: N05P4M
-
4. Data: 2003-12-01 22:33:52
Temat: Re: zle opisany towar
Od: "Bejo" <b...@N...net>
> > czy w takim przypadku jestem na przegranej pozycji, jesli sklep nie
zechce
> > 'dobrowolnie' odstapic od umowy?
>
> Bedziesz musiał udowodnić, że umawiałeś się na coś innego. Jeśli Ci się
> nie uda - przegrywasz.
no tak, rozumiem
niestety nie mam zadnych dowodow, moge chyba tylko liczyc na uczciwosc
sprzedawcy... :(
--
Bejo
www.ebrzozow.net
Wytnij z adresu: N05P4M
-
5. Data: 2003-12-01 22:34:31
Temat: Re: zle opisany towar
Od: kam <X...@X...onet.plX>
Bejo wrote:
> czy w takim przypadku jestem na przegranej pozycji, jesli sklep nie zechce
> 'dobrowolnie' odstapic od umowy?
Bedziesz musiał udowodnić, że umawiałeś się na coś innego. Jeśli Ci się
nie uda - przegrywasz.
KG
-
6. Data: 2003-12-01 23:13:45
Temat: Re: zle opisany towar
Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>
Bejo wrote:
> niestety nie mam zadnych dowodow, moge chyba tylko liczyc na uczciwosc
> sprzedawcy... :(
A zapewnienie sprzedawcy i twoje twierdzenie że tak było?
A tabliczka? Może ciągle jeszcze tam stoi? Może ktoś jeszcze ją widział?
Sprawdź. I pamiętaj że wszystkie oświadczenia (w tym, jeżeli się
zdecydujesz, oświadczenie o odstąpieniu od umowy) powinieneś składać na
piśmie i potwierdzać odbiór u sprzedawcy albo wysyłać listem poleconym.
Pozdrawiam,
Marysia
-
7. Data: 2003-12-01 23:15:49
Temat: Re: zle opisany towar
Od: "Bejo" <b...@N...net>
> > niestety nie mam zadnych dowodow, moge chyba tylko liczyc na uczciwosc
> > sprzedawcy... :(
>
> A zapewnienie sprzedawcy i twoje twierdzenie że tak było?
> A tabliczka? Może ciągle jeszcze tam stoi? Może ktoś jeszcze ją widział?
> Sprawdź.
Zgadza sie, potrafie jednak wyobrazic sobie sytuacje, w ktorej sprzedawca
zaprzeczy, iz udzielil mi takiej informacji lub poprostu stwierdzi ze
rozmowy nie pamieta... Jutro sie przekonam jak sprawa sie potoczy, mam
nadzieje ze sprzedawca nie bedzie robil problemow.
> I pamiętaj że wszystkie oświadczenia (w tym, jeżeli się
> zdecydujesz, oświadczenie o odstąpieniu od umowy) powinieneś składać na
> piśmie i potwierdzać odbiór u sprzedawcy albo wysyłać listem poleconym.
Byc moze to glupie pytanie, ale jesli uda sie sprawe zalatwic tak ze oddam
monitor i dostane pieniazki z powrotem to w jakim celu powinienem sie
domagac oswiadczenia o odstapieniu od umowy na pismie (nie widze
zastosowania, ze sie tak wyraze).
--
Bejo
www.ebrzozow.net
Wytnij z adresu: N05P4M
-
8. Data: 2003-12-01 23:17:32
Temat: Re: zle opisany towar
Od: "Krzys" <x...@p...pl>
Użytkownik "Bejo" <b...@N...net> napisał w wiadomości
news:bqgddk$f6u$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam,
> Dokladnie 5 dni temu kupilem monitor LCD, problem mam taki, ze w sklepie
> obok monitora na ulotce napisano iz laczny czas reakcji martycy wynosi
25ms
> (dla nie wtajemniczonych dodam ze jest to parameter dosc istotny w tych
> uzadzeniach i im ta wartosc mniejsza tym lepiej), specyfikacje te
> potwierdzil takze zapytany przez mnie sprzedawca. Jako ze monitor mi
> odpowiadal zdecydowalem sie na zakup, niestety okazalo sie wlasnie, ze
> wedlug instrukcji producenta (dolaczonej do monitora) jego laczny czas
> reakcji matrycy wynosi 30ms!
> Szczerze mowiac czuje sie w tej chwili oszukany i chcialbym zapytac czy w
> takim przypadku moge zarzadac zwrotu pieniedzy, badz tez wymiany monitora
na
> zgodny z tym co napisano w sklepowym opisie?
> Prosze takze napisac mi na jakie przepisy prawa powinienem sie ewentualnie
> powolac rzadajac zwrotu pieniedzy.
>
> Z góry dziekuje za wszekla pomoc i pozdrawiam!
nie mow ze nie zajzales w dokumntacje panelu?
-
9. Data: 2003-12-01 23:37:12
Temat: Re: zle opisany towar
Od: "Bejo" <b...@N...net>
> > Witam,
> > Dokladnie 5 dni temu kupilem monitor LCD, problem mam taki, ze w sklepie
> > obok monitora na ulotce napisano iz laczny czas reakcji martycy wynosi
> 25ms
> > (dla nie wtajemniczonych dodam ze jest to parameter dosc istotny w tych
> > uzadzeniach i im ta wartosc mniejsza tym lepiej), specyfikacje te
> > potwierdzil takze zapytany przez mnie sprzedawca. Jako ze monitor mi
> > odpowiadal zdecydowalem sie na zakup, niestety okazalo sie wlasnie, ze
> > wedlug instrukcji producenta (dolaczonej do monitora) jego laczny czas
> > reakcji matrycy wynosi 30ms!
> > Szczerze mowiac czuje sie w tej chwili oszukany i chcialbym zapytac czy
w
> > takim przypadku moge zarzadac zwrotu pieniedzy, badz tez wymiany
monitora
> na
> > zgodny z tym co napisano w sklepowym opisie?
> > Prosze takze napisac mi na jakie przepisy prawa powinienem sie
ewentualnie
> > powolac rzadajac zwrotu pieniedzy.
> >
> > Z góry dziekuje za wszekla pomoc i pozdrawiam!
>
> nie mow ze nie zajzales w dokumntacje panelu?
nie zajzalem... ale czy musialem?
nie bylo podstaw aby watpic w specyfikacje (bardzo dokladna z reszta!)
umieszczona na tabliczce obok monitora, z reszta poza czasem reakcji matrycy
reszta parametrow byla dokladnie taka sama jak w specyfikacjach producenta
nie wydaje mi sie, zeby sprzedawca celowo zanizyl ten czas reakcji (byc moze
nawiny jestem...), prawdopodobnie nasatpilo to przez pomylke/niedopatrzenie,
ale w chwili obecnej musze niestetety stwierdzic, ze nie wiele mnie to
obchodzi (moze to ostro zabrzmi ale po prostu oszukano mnie)
--
Bejo
www.ebrzozow.net
Wytnij z adresu: N05P4M
-
10. Data: 2003-12-02 00:30:24
Temat: Re: zle opisany towar
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <bqgi65$8f$1@nemesis.news.tpi.pl>, Bejo wrote:
>> A zapewnienie sprzedawcy i twoje twierdzenie że tak było?
>> A tabliczka? Może ciągle jeszcze tam stoi? Może ktoś jeszcze ją widział?
>> Sprawdź.
> Zgadza sie, potrafie jednak wyobrazic sobie sytuacje, w ktorej sprzedawca
> zaprzeczy, iz udzielil mi takiej informacji lub poprostu stwierdzi ze
> rozmowy nie pamieta... Jutro sie przekonam jak sprawa sie potoczy, mam
> nadzieje ze sprzedawca nie bedzie robil problemow.
To może go jakoś podejdź? Zapytaj się jakie wartości tego czasu miały te
konkretne monitory które sprzedawali wtedy a wtedy. Nagraj to sobie
dyktafonem i już. Wykorzystasz tylko jeśli sprzedawca okaże się
nieuczciwy.
> Byc moze to glupie pytanie, ale jesli uda sie sprawe zalatwic tak ze oddam
> monitor i dostane pieniazki z powrotem to w jakim celu powinienem sie
> domagac oswiadczenia o odstapieniu od umowy na pismie (nie widze
> zastosowania, ze sie tak wyraze).
Ja też nie widzę. Zwrot towaru-pieniędzy jest moim zdaniem wystarczająco
jasnym wyrazem woli obustronnego odstąpienia od umowy.
--
Marcin