    From: Rafal <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: źle naliczony urlop przez pracodawce
    Date: Mon, 27 Jul 2009 12:32:21 +0200

    Witam
    Mój pracodawca źle(na moją korzyść) naliczył przysługujący mi urlop,
    zresztą nie tylko mi, w firmie jest więcej takich osób.
    Mianowicie, w systemie do którego mam wgląd widnieje że w obecnym roku
    kalendarzowym mam do wykorzystania w sumie 26 dni. Jednakże prawo do 26
    dni nabędę dopiero w 03.2010 licząc 8 lat za studia i 2 lata pracy.
    Sprawdzałem też czy nie zebrało mi się 5 lat pracy po technikum, jednak
    to wypada nieco mniej korzystnie niż studia bo na 04.2010

    Podstawowe moje pytanie, to co się stanie jak ja wybiorę sobie ten, nie
    przysługujący mi urlop? Czy po fakcie pracodawca będzie mógł/musiał w
    jakikolwiek sposób "odzyskać" te dni pracy?

    Czy muszę zgłaszać fakt błędu w naliczaniu urlopu?

    Kolejny temat, który mnie nurtuje, gdy by się okazało że w tym roku mam
    20 dni, to czy w następnym roku mam już pełne 26 dni? czy może liczy się
    to proporcjonalnie, to znaczy za styczeń i luty przysługuje mi 2/12 z 20
    dni a za resztę roku 10/12 z 26 dni ?

    Pozdrawiam
    Rafał