  • 21. Data: 2003-08-21 13:19:24
    Temat: Re: zlamanie warunkow umowy, zaleganie z wyplata
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    To jest dość grząski temat i bardzo łatwo przy tym przesadzić. Generalnie
    oczywiście mając prawomocny wyrok masz bardzo mocny argument. Tylko po co Ci
    kłopot?

  • 22. Data: 2003-08-21 17:42:03
    Od: "Wojciech" <a...@d...com>

    On Wed, 20 Aug 2003 09:12:26 +0200, Kania wrote:

    > Firma X, byla posrednikiem i serwis byl wykonywany na zlecenie kogos innego
    > (tego sie domyslalam, ale posrednictwa w naszym kraju prawo nie zabrania).
    > Najzabawniejsze jest to, ze firma X swojemu zleceniodawcy (firmie Y)
    > sprzedala pelne prawa autorskie do serwisu (ale tych ode mnie nie kupila).

    Spytaj tej firmy Y, czy już za to zapłaciła

    --
    Wojciech

  • 23. Data: 2003-08-22 14:18:34
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Wojciech" <a...@d...com> wrote in message

    > Spytaj tej firmy Y, czy już za to zapłaciła

    Czesciowo tak.

    Kania

  • 24. Data: 2003-08-22 21:28:00
    Od: "Wojciech" <a...@d...com>

    On Fri, 22 Aug 2003 16:18:34 +0200, Kania wrote:

    > Czesciowo tak.

    No to teraz wszystko zależy od tego jaka to jest część,
    jeżeli niewielka, to można się zastanowić nad:

    1)odstąpieniem od umowy przez firmę Y (art 560 k.c.) i zarządaniem od
    firmy X zwotu wpłaconej części pieniędzy (494 k.c.)
    (oczywiście jeżeli X odmówi, to Y będzie musiał dochodzić
    należności na drodze sądowej, aczkolwiek Y może Ci sprzedac
    wierzytelność i jak odstapisz od umowy z X-sem to możesz to potrącić
    z wierzytelnością Y-ka z tytułu zwrotu zaliczki).

    2) odstapieniem przez Ciebie od umowy z firmą X (491 k.c.) i zwróceniem
    X-sowi zaliczki (494 k.c.)

    3) zawarciem umowy licencyjnej bezpośrednio miedzy tobą a firmą X
    (sprzedaniem licencji bezpośrednio jemu zamiast X-sowi - obie umowy z
    X-sem po odstąpieniu przestaną istnieć)

    --
    Wojciech

  • 25. Data: 2003-08-22 21:33:17
    Od: "Wojciech" <a...@d...com>

    On Fri, 22 Aug 2003 23:28:00 +0200, Wojciech wrote:

> [...]
    > wierzytelność i jak odstapisz od umowy z X-sem to możesz to potrącić
    > z wierzytelnością Y-ka z tytułu zwrotu zaliczki).

    Tylko trzeba najpierw przejrzeć umowę Y z X, czy nie ma tam zakazu cesji
    (509 kc),

    a samo potrącenie wierzytelności miedzy tobą a X-sem (nabyta w drodze
    cesji wierzytelność Y-ka wobec X-sa z roszczeniem X-sa wobec ciebie z
    tytułu zwrotu zaliczki) to oczywiście 498 kc.

    --
    Wojciech