  • Data: 2006-05-04 13:13:12
    Temat: zła ulga na przejazd...
    Od: jimmij <j...@j...jj> szukaj wiadomości tego autora

    Sprawa wygląda tak:
    Jestem doktorantem i jeżdże sobie komunikacją miejską (Warszawa) na
    bilecie ulgowym studenckim (ulga 50%). I wszystko by było dobrze gdyby
    nie to, że 1 kwietnia br. zmieniły się przepisy i doktoranci zostali
    osobno zaszeregowani (wcześniej byli tak samo jak studenci) ale z ulgą
    48%. Oczywiście nie śledzę codziennie zmian ich regulaminu i wiadomość o
    tym do mnie nie dotarła. Na początku kwietnia kupiłem więc ponownie bilet
    kwartalny studencki i niestety wczoraj złapał mnie kanar.
    Byłem dziś wyjaśnić tą sprawe i miła pani oznajmiła mi, że mogę napisać
    odwołanie, ale pod warunkiem, że najpierw zapłacę karę... a później jak
    oni _pozytywnie_ je rozpatrzą to karę mi zwrócą.

    No i teraz mam zagwostkę co robić?
    1. Mogę nie płacić i czekać... ale w sądzie chyba nie mam szans, no bo
    nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności?
    2. Mogę zapłacić i pisać podanie, ale jakoś nie wierzę, że jak już
    dostaną do łapy pieniądze to będą chcieli mi je zwrócić (w końcu
    nawet przeczytanie tego odwołania to tylko *ich* widzimisie).

    Oczywiście moja wina, że nie dowiedziałem się o zmianach tych przepisów,
    ale z drugiej strony to nikt normalny nie śledzi z tygodnia na tydzień
    zmian taryfy przewozowej i mogą sobie robić z ludzi idiotów zmieniając
    co chwilę przepisy i wlepiać karę za nie ten bilet.
    I właśnie nawet nie chodzi mi tak o te 70zl tylko o to, żeby nie dać się
    rolować, bo jakieś takie w tej sprawie mam poczucie. Dodam, że
    przeczytałem uważnie dziś "wyciąg z regulaminu" wywieszany w tramwajach
    i słowa tam nie ma o ulgach w ogóle, to niby wypadałoby dzwonić tam co
    rano i pytać się czy przypadkim dziś przepisy się nie zmieniły...

    Z góry dzięki za jakąś radę,
    --
    jimmij