  • 1. Data: 2005-12-03 10:20:21
    Temat: zdjęcie mojej osoby w sieci BEZ mojej zgody !!
    Od: l...@v...pl

    Witam serdecznie, moją znajomą spotkała przykra przygoda, będąc w sklepie
    dowiedziała się od koleżanki sprzedawczyni, że jej zdjęcie widnieje na stronie
    internetowej - albowiem słyszała, jak ktoś w sklepie o tym zdjęciu opowiadał.

    Niezwłocznie sprawdziła, i faktycznie umieszczone zostało ono w serwisie ze
    "śmiesznymi" zdaniem autora www ujęciami, koleżanka nie wie kto wykonał to
    zdjęcie, jednak zrobione zostało w urzędzie państwowym, opis do zdjęcia zdaniem
    koleżanki jest obraźliwy i sugerujący wiele rzeczy, natomiast zdjęcie widnieje w
    towarzystiwe fotografii prezentujących obnażające się osoby itp.

    Co można zrobić w takiej sytuacji, bardzo proszę o pomoc. Proszę chociaż o
    podanie źródła Dz.U. który traktował będzie o publikacji takich zdjęć na których
    widnieją osoby praywatne a publikacja odbywa siębez ich zgody.

  • 2. Data: 2005-12-03 12:09:20
    Temat: Re: zdjęcie mojej osoby w sieci BEZ mojej zgody !!
    Od: scream <n...@p...pl>

    l...@v...pl napisał(a):
    > Co można zrobić w takiej sytuacji, bardzo proszę o pomoc. Proszę chociaż o
    > podanie źródła Dz.U. który traktował będzie o publikacji takich zdjęć na których
    > widnieją osoby praywatne a publikacja odbywa siębez ich zgody.

    Zasadniczą kwestią jest to, co jest na tym zdjęciu. Jeśli są jeszcze
    jakieś osoby, to koleżanka może mieć pretensję tylko o podpis pod
    zdjęciem, a jej zgoda lub niezgoda na publikacje nie ma znaczenia.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-12-03 14:02:01
    Od: l...@v...pl

    > Zasadniczą kwestią jest to, co jest na tym zdjęciu. Jeśli są jeszcze
    > jakieś osoby, to koleżanka może mieć pretensję tylko o podpis pod
    > zdjęciem, a jej zgoda lub niezgoda na publikacje nie ma znaczenia.

    Fotografia przedstawia tylko osobęfizyczną + opis który w połaczeniu z tematyką
    strony może byćdwuznacznie rozumiany.

    Wyskrobałem pismo dot. naruszenia dóbr osobistych 23 i 24 KC, (wizerunek, cześć
    i godność osoby) + naruszenia art 81 ust 1 ustawy o prawach autorskich i prawach
    pokrewnych, jednocześnie wzywając do usunięcia publikacji.

    Drugi problem - tj możliwość złożenia zawiadomienia do prokuratury o popełnieniu
    przestępstwa z art 267 par 1 k.k. przeciez serwis musi miec to foto od kogos
    albo SAM wszedl nielegalnie w jego posiadanie

  • 4. Data: 2005-12-03 15:39:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości

    267 kk zupełnie nie pasuje tu do tej sytuacji. Po pierwsze osoba ta
    może być autorem zdjęcia, więc w ogóle nie wchodziła w jego posiadanie
    w rozumieniu tego przepisu. Po drugie mowa tu o informacjach, a nie
    fotografii. Ewentualnie w rachubę może wchodzić art. 212 kk, ale to
    się ściga z oskarżenia prywatnego.

  • 5. Data: 2005-12-04 08:23:20
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    > Ewentualnie w rachubę może wchodzić art. 212 kk, ale to
    > się ściga z oskarżenia prywatnego.

    Skąd wiesz, że to raki pasztet;)))

    Pzdr
    Leszek

  • 6. Data: 2005-12-04 09:59:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@h...fm> napisał w wiadomości
    > wiadomości news:dmse8f$kgt$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Skąd wiesz, że to raki pasztet;)))

    Napisałem, że EWENTUALNIE może wchodzić w rachubę.

  • 7. Data: 2005-12-04 11:57:00
    Od: l...@v...pl

    > Drugi problem - tj możliwość złożenia zawiadomienia do prokuratury o popełnieniu
    > przestępstwa z art 267 par 1 k.k. przeciez serwis musi miec to foto od kogos
    > albo SAM wszedl nielegalnie w jego posiadanie

    Analiza foto, scenerii doprowadziła do wniosku, iż wiem kto mógłby być autorem
    zdjęcia, i nie jest to napewno osoba administrująca www na której jest
    umieszczone zdjęcie, a zatem:

    - admin mógł legalnie wejśc w jej posiadaniem i nie ma 267

    - admin mógł NIElegalnie wejśc w jej posiadanie, albowiem nie jest autorem
    zdjęcia i wtedy moim zdaniem 267

    Co w sytuacji, kiedy admin LEGALNIE wszedł w posiadanie foto, czy aby
    odpowiedzialność za 23,24 kc 81 ust 1 nie spadnie na autora zdjęcia, który mógł
    przecież podrobić zgodę na publikację foto, dodam że na www jest klauzula, że
    samo przesłanie do admina foto jest dorozumianą zgodą na jego publikację, czy
    aby więc nie powinienem mojego pisma skierować do domniemanego autora zdjęcia a
    nie do administratora sieci ?