  • 41. Data: 2022-11-14 15:24:19
    Temat: Re: zatrucie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Nov 2022 01:19:48 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > Toteż właśnie żadnego gazu bym się nie dopatrywał :-)

    Przy jednym nie, przy kilkunastu naraz - to juz chyba trzeba poszukac
    wspolnej przyczyny. I to jakiejs obiektywnej, a nie hormony i emocje.

    J.

  • 42. Data: 2022-11-14 16:48:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.11.2022 o 15:00, J.F pisze:
    > I w koncu co sie okazalo - niedobor tlenu, za gorąco, czy inne
    > przyczyny?

    Przecież napisałem

    > Bo w niedobor tlenu to jakos tak niezbyt wierzę, upał ... 27 kwietnia?

    Od wiary są kościoły.

    --
    Robert Tomasik

  • 43. Data: 2022-11-14 17:54:10
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 14 Nov 2022 15:24:19 +0100
    doszła do mnie wiadomość <v...@4...net>
    od "J.F" <j...@p...onet.pl> :

    >Przy jednym nie, przy kilkunastu naraz - to juz chyba trzeba poszukac
    >wspolnej przyczyny. I to jakiejs obiektywnej, a nie hormony i emocje.

    Na koncertach Beatlesów wielbicielki nie dość, że mdlały z zachwytu,
    to z wielkiej emocji zasikiwały fotele.
    Podobnie bywało na koncertach Elvisa.

    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 44. Data: 2022-11-14 19:58:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Nov 2022 16:48:53 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Przecież napisałem

    Ze wystarczy okno otworzyc?
    To niewiele tlumaczy.

    > Od wiary są kościoły.

    No ale jaka byla temperatura - 28 st. C, 30, 34, 37 ?

    J.

  • 45. Data: 2022-11-14 20:38:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.11.2022 o 17:54, Szwambuł Trantiputl pisze:

    > Na koncertach Beatlesów wielbicielki nie dość, że mdlały z zachwytu,
    > to z wielkiej emocji zasikiwały fotele.
    > Podobnie bywało na koncertach Elvisa.

    To teraz trzeba się przyjrzeć nauczycielowi na którego widok mdlały;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 46. Data: 2022-11-14 20:39:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.11.2022 o 14:11, J.F pisze:

    > "chemiczni" wykrywaja chyba tylko niektore rodzaje substancji ... inne
    > moga sobie latac.

    Wszystkich nie, ale dużo. Nie wiem czy spektometrów przypadkiem nie mają
    na stanie.

    > Okna mogloby byc ekologiczne, czyli szczelne.
    > Chociaz ... ktos moze z Tych, i spojrzy na te okna - nowe, stare?

    Akurat jak się okazało robert mówił o "swojej" szkole - w nowym sączu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 47. Data: 2022-11-14 21:35:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.11.2022 o 19:58, J.F pisze:

    > No ale jaka byla temperatura - 28 st. C, 30, 34, 37 ?

    Nie pamiętam. Nie jakieś upały.

    --
    Robert Tomasik

  • 48. Data: 2022-11-15 00:46:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja sobie takich ekscesow w szkole nie przypominam.

    Mdlenia na różnych apelach to ja sobie tez nie przypominam, ale
    zasadniczo ilość szkół gdzie miałem okazję doświadczyć efektywności
    wentylacji sali gimnastycznej, mimo upływu lat, nie osiągnęła liczby
    uznanej w statystyce za znaczącą. Podejrzewam, że u Ciebie podobnie :)

    A, że młodzi ludzie często mdleją, dawałem odnośniki.

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2022-11-15 00:55:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ze wystarczy okno otworzyc?
    > To niewiele tlumaczy.

    > No ale jaka byla temperatura - 28 st. C, 30, 34, 37 ?

    To w pomieszczeniu nadal mogło być dużo więcej. Ponownie, nie wiadomo
    nic jak tam ta wentylacja wtedy wyglądała, jaka była temperatura, ale
    mamy "nie". Bo jak chodziłem do szkoły to dzieci na apelach nie mdlały
    :) Jakby mdłały i to czesto, nie byłoby medialnego tematu, więc to co
    się zdarzyło to sytuacja wyjatkowa. Co jest bardziej prawdopodobne, że
    była duchota i mała panika, czy że ktoś kilkadziesiąt osób podtruł a
    nikt nie wie jak i czym?

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2022-11-15 00:58:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > "chemiczni" wykrywaja chyba tylko niektore rodzaje substancji ... inne
    > moga sobie latac.

    Zalezy które. Te proste wykrywają praktycznie wszystko organiczne i nie
    tylko.

    --
    Marcin