  • 31. Data: 2022-11-13 12:33:19
    Temat: Re: zatrucie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-13, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Na koncertach i w klubach jest gorzej, ludzie skaczą i więcej powietrza
    > zużywają. I raczej nie mdleją a jak mdleją do od innych substancji niż co2;)

    Dobrze, to odwróćmy pytanie. Co to więc było? Tajemniczy, niewykrywalny
    gaz rozpuszczony przez tuska?

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2022-11-13 13:20:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zdarza i to częściej, niż uważasz.

    Masowe to raczej nie tak częściej.

    > po za tym po prostu same stanie
    > zbiera żniwo.

    E tam, milony ludzi codzień metrem jeździ na stojąco w większym ścisku i
    jakoś nie mdleją masowo.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 33. Data: 2022-11-13 13:23:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dobrze, to odwróćmy pytanie. Co to więc było? Tajemniczy, niewykrywalny
    > gaz rozpuszczony przez tuska?

    A dlaczego gaz - może wcześniej część coś zjadła na stołówce, może nowy
    dopalacz rozdawali - to bym podejrzewał jeśli to były "starszaki".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 34. Data: 2022-11-14 06:29:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-13, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A dlaczego gaz - może wcześniej część coś zjadła na stołówce, może nowy
    > dopalacz rozdawali - to bym podejrzewał jeśli to były "starszaki".

    Dopalacz i kilkanaście zemdlonych osób? Nie znam współczesnych
    zwyczajów, ale trochę wydaje się dziwne, że tylko osób by to od razu w
    szkole zeżarło. A zatrucie stołówkowe, omdlenia ale nikt się nie
    porzygał. Hmm, no nie wiem.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2022-11-14 06:47:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > zwyczajów, ale trochę wydaje się dziwne, że tylko osób by to od razu w
    > szkole zeżarło. A zatrucie stołówkowe, omdlenia ale nikt się nie

    Ja też nie wiem. Robert wie, że jak to nie gaz miejski, to nic;)
    Dochodzi jeszcze pracownia chemiczna i ewentualne zajęcia z chemii.

    BTW - skoro narkotyki zażywane tydzień wcześniej mogą spowodować
    spontaniczny zgon w kiblu na komisariacie, to może po prostu egazmin
    jakiś był tydzień wcześniej i na amfie robili a potem zemdleli na sali
    gimnastycznej po yym tygodniu. No bądźmy konsekwentni - trzeba powołać
    biegłego niech wykluczy;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 36. Data: 2022-11-14 14:02:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Nov 2022 00:14:33 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > wentylacji, a w klasach o nią mimo wszystko łatwiej. Więcej okien,
    > łatwiej otwieralne, mniejsza kubatura w stosunku do różnych szczelin i

    Zima jest, to okna zamkniete. A raczej w sali g. będą okna malo
    szczelne.
    Wiec wracamy do wentylacji ... moze sie cos popsulo.

    Ale 1200m3 powietrza to jakies 1500kg, z czego 300kg tlenu,
    po kg na ucznia - musialby przetrawic ze 200g gram zarcia.
    A to chyba niemozliwe.

    J.

  • 37. Data: 2022-11-14 14:11:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Nov 2022 18:54:25 +0100, Shrek wrote:

    > Skoro byli chemiczni i nic nie znaleźli to raczej rzeczywiście nic nie było.

    "chemiczni" wykrywaja chyba tylko niektore rodzaje substancji ... inne
    moga sobie latac.

    > Ale żeby ludzie zaczęli mdleć od braku tlenu... Nieźle musieli ich tam
    > napchać i chyba okna szczelne.

    Okna mogloby byc ekologiczne, czyli szczelne.
    Chociaz ... ktos moze z Tych, i spojrzy na te okna - nowe, stare?

    J.

  • 38. Data: 2022-11-14 14:40:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Nov 2022 23:15:46 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    szkoly-podstawowej-w-tychach-czesc-uczniow-zaslabl,n
    Id,6402859#crp_state=1

    > Pewnie było duszno i parę osób zemdlało, a dalej to już poleciało na
    > zasadzie paniki. Jeśli byłby gaz (ten normalny, grzewczy) to musiałby
    > mieć chyba spore stężenie, a takie by wykryto.

    Ten "normalny" czyli ziemny, czyli metan, jest raczej malo szkodliwy.
    Musialoby go byc chyba naprawde duzo.

    Nie wiem, jakie stezenie sie dopuszcza w kopalniach metanowych, ale
    gornicy raczej nie mdleją.

    o - widze przy 2% metanu wycofuje sie ludzi z wyrobiska, przy 5% moze
    wybuchnąc :-)

    J.

  • 39. Data: 2022-11-14 15:00:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Nov 2022 20:23:19 +0100, Shrek wrote:
> [...]
    dstawowce-przy-dlugosza-16-uczniow-w-szpitalu-zdjeci
    a-wideo

    > Co innego gdyby kredą coś na chodniku namazały - wtedy byście
    > interweniowali i do kuratora;P

    zaraz zaraz ... ja tu widze jakies powazne niedopelnienie obowiązkow.
    Kary godne :-)

    Zaraz zaraz Robercie ... wyjasnij mi to zdanie:
    "Na miejscu są funkcjonariusze z grupy dochodzeniowo-śledczej. Trwają
    przesłuchania świadków - mówi rzeczniczka sądeckiej policji Iwona
    Grzebyk -Dulak."

    Pismaki przeklamaly, pani rzecznika powiedziała w uproszczeniu,
    czy koledzy i kolezanki rzeczywiscie zaczeli przesluchiwac swiadkow,
    nie bacząc na to, ze nie wiedza komu trzeba bedzie postawic zarzuty.

    I w koncu co sie okazalo - niedobor tlenu, za gorąco, czy inne
    przyczyny?
    Bo w niedobor tlenu to jakos tak niezbyt wierzę, upał ... 27 kwietnia?
    Zapewne co najwyzej "sredni".

    J.

  • 40. Data: 2022-11-14 15:09:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Nov 2022 22:46:11 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Dzieci w wieku wczesnonastoletnim mają ogólnie większe tendencje do
    > omdleń. Jak miałem coś z 10-12 lat to parę razy z powodów dość
    > nieistotnych zemdleć mi się zdarzyło.

    Ja sobie takich ekscesow w szkole nie przypominam.
    W szkole, na koloniach, na obozie harcerskim.

    Owszem - raz mi sie zdarzylo u lekarza, wykonczony bólem ucha bylem.

    Teraz slyszalem o omdleniu na bierzmowaniu ... no ale 3h to trwalo.

    J.