    From: "Ella" <e...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zapisobiorca - kto to?
    Date: Mon, 26 Jan 2004 04:16:20 +0100

    Mam prośbę: proszę o interpretację następującego pisma (napisanego
    odręcznie).
    " Ja, Janina Kowalska, urodzona tego i tego, tu i tu, ustanawiam
    zapisobiorcą uniwersalnym pana Jana Malinowskiego, zamieszkałego tu i tu.
    Data. Podpis."
    Pani Kowalska już nie żyje, pan Malinowski nie należy do rodziny.
    Czy należy traktować to pismo jako testament? Czy jest sens, aby siostry
    pani Kowalskiej zgłaszały się jako ewentualne spadkobierczynie?
    Dodatkowy problem jest taki, że pani Kowalska podlega prawu francuskiemu.
    Może są jakieś różnice, ale chciałabym przynajmniej wiedzieć, jak rozstrzyga
    prawo polskie w takim wypadku.
    Będę wdzięczna za pomoc.