  • 11. Data: 2007-02-05 16:02:59
    Temat: Re: zameldowanie - zgoda współwłaściciela ?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Planeta napisał(a):
    > Witam!
    >
    > Sytuacja jest tego rodzaju, ze mieszkam z zona w mieszkaniu (jestesmy
    > wspolwlascicielami). Jestesmy w trakcie rozwodu, ona ma faceta. I
    > zastanawiam sie, czy moglaby go zameldowac w naszym domu bez mojej zgody.

    Odporny jesteś...

    Jak facet zamieszka - musi go zameldować.

    Jak nie zamieszka - nie może.

    PS: i cytuj jak człowiek...

  • 12. Data: 2007-02-05 18:34:10
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Liwiusz wrote:
    > Jeśli facet mieszka w waszym mieszkaniu, to nawet Ty miałbyś obowiązek go
    > zameldować.

    Ja też się przyczepię tego niedopowiedzenia, co zwykle:

    Ani żona, ani mąż nie ma ani prawa, ani obowiązku zameldować faceta.

    Art. 4 ueldo przewiduje zasadniczo[1] jeden rodzaj meldowania: samego
    siebie. Czyli prawo i obowiązek zameldowania _się_ ma wspomniany facet [2].

    Żona i mąż mają prawo (nie obowiązek[3]) ułatwić facetowi (już będę się
    trzymał tego nazewnictwa osób) spełnienie obowiązku meldunkowego przez
    poświadczenie mu na formularzu meldunkowym pobytu.

    Jeśli facet zamieszka i się nie zamelduje i mąż/żona się o tym dowie, ma
    obowiązek donieść o tym urzędowi. Donos wcale nie oznacza, że facet w
    efekcie się prawidłowo zamelduje [4].

    [1] wyjątki dotyczące dzieci, hoteli etc. tutaj nie mają zastosowania.

    [2] w meldowaniu się uczestniczy jeszcze urzędnik gminy przyjmujący
    dokumenty i dokonujący wpisu do rejestru, ale zakładam że żadna ze
    wspomnianych osób tym urzędnikiem nie jest

    [3] brak jest przepisu karnego

    [4] jakby się uprzeć, to na bazie takiego donosu można skonstruować
    potwierdzenie pobytu zgodne z art. 9 ust. 2a -- i w efekcie się zameldować

    -------------------+
    -------------------+

  • 13. Data: 2007-02-06 07:04:07
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > [3] brak jest przepisu karnego

    Art. 147 kw. punkt 2.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 14. Data: 2007-02-06 17:22:21
    Temat: Re: zamieszkanie - zgoda współwłaściciela ?
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    To zmieńmy nieco pytanie, skoro już robi się tak ciekawie ;-)
    Czy mąż - będący współwłaścicielem lokalu (a swoją drogą współwłasnośc małżeńska czy
    ułamkowa, bo to może mieć znaczenie
    ??) - ma do dyspozycji środki prawne uniemożliwiające zamieszkanie pod jednym dachem
    kochanka żony ?
    "Korzystanie z rzeczy zgodnie z przeznaczeniem" itp. ?
    JaC

    It has removed 3027 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!

  • 15. Data: 2007-02-06 21:30:11
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Liwiusz wrote:
    > Art. 147 kw. punkt 2.

    To jest o niezłożeniu donosu z art. 29 ust. 2 ueldo. W przypadku odmowy
    poświadczenia pobytu na druczku meldunku (art. 9 ust. 2a) nie widzę
    wypełnienia znamion.