    From: Paweł Sakowski <p...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zameldowanie - zgoda współwłaściciela ?
    Date: Mon, 05 Feb 2007 19:34:10 +0100

    Liwiusz wrote:
    > Jeśli facet mieszka w waszym mieszkaniu, to nawet Ty miałbyś obowiązek go
    > zameldować.

    Ja też się przyczepię tego niedopowiedzenia, co zwykle:

    Ani żona, ani mąż nie ma ani prawa, ani obowiązku zameldować faceta.

    Art. 4 ueldo przewiduje zasadniczo[1] jeden rodzaj meldowania: samego
    siebie. Czyli prawo i obowiązek zameldowania _się_ ma wspomniany facet [2].

    Żona i mąż mają prawo (nie obowiązek[3]) ułatwić facetowi (już będę się
    trzymał tego nazewnictwa osób) spełnienie obowiązku meldunkowego przez
    poświadczenie mu na formularzu meldunkowym pobytu.

    Jeśli facet zamieszka i się nie zamelduje i mąż/żona się o tym dowie, ma
    obowiązek donieść o tym urzędowi. Donos wcale nie oznacza, że facet w
    efekcie się prawidłowo zamelduje [4].

    [1] wyjątki dotyczące dzieci, hoteli etc. tutaj nie mają zastosowania.

    [2] w meldowaniu się uczestniczy jeszcze urzędnik gminy przyjmujący
    dokumenty i dokonujący wpisu do rejestru, ale zakładam że żadna ze
    wspomnianych osób tym urzędnikiem nie jest

    [3] brak jest przepisu karnego

    [4] jakby się uprzeć, to na bazie takiego donosu można skonstruować
    potwierdzenie pobytu zgodne z art. 9 ust. 2a -- i w efekcie się zameldować