  • 41. Data: 2008-03-09 08:35:20
    Temat: Re: zalozenie DG
    Od: Szymon <_news_@_mabateus_._pl_WITHOUT_>

    piotrliwszic pisze:

    > gratuluje pomysłu na serio

    > a czy oprócz przeciwwskazań prawnych nie można choć chwilę pomyśleć ?
    > jak można łączyć majątek firmy ze swoim osobistym ?
    > jaki to ma sens ?

    tylko, że mowa w tym wątku jest o jednoosobowej DG, czy uważasz, że jak
    ktoś ma taką DG to wtedy ma jakiś majątek odrębny, którego US mu nie
    ruszy, bo będzie na innym koncie?

    --

    * http://blog.mabateus.pl *

  • 42. Data: 2008-03-09 09:35:25
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    piotrliwszic napisał(a):

    > gratuluje pomysłu na serio

    > a czy oprócz przeciwwskazań prawnych nie można choć chwilę pomyśleć ?
    > jak można łączyć majątek firmy ze swoim osobistym ?
    > jaki to ma sens ?

    W przypadku jednosobowej DG nie ma czegoś takiego jak podział na
    "majątek firmy" i "majątek osobisty". Jest tylko jeden majątek osoby,
    która tę działalność.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 43. Data: 2008-03-09 10:05:07
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    > W przypadku jednosobowej DG nie ma czegoś takiego jak podział na
    > "majątek firmy" i "majątek osobisty". Jest tylko jeden majątek osoby,
    > która tę działalność.

    nie wiem jak bardzo trzeba być upartym albo jak wiele
    trzeba mieć złej woli żeby się aż tak czepiać

    oczywiste jest dla każdego że w DG odpowiadam całym majątkiem
    ale to zupełnie nie przeszkadza istnieniu majątku osobistego jak i
    majątku firmowego
    w rozumowaniu źródła jego przychodu a nie w rozumowaniu mojej
    odpowiedzialności za zobowiązania

    tak jak mam 3 prywatne konta na których gromadzę swoje środki
    to tak samo mam konto firmowe z którego reguluje swoje zobowiązania
    jak i na której wpływają należności
    a na inne moje konta wpływają pieniądze z innych źródeł które i te
    środki nie są przeznaczone na prowadzenie DG i nie są
    używane do obrotu w firmie

  • 44. Data: 2008-03-09 10:06:53
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    > tylko, że mowa w tym wątku jest o jednoosobowej DG, czy uważasz, że jak
    > ktoś ma taką DG to wtedy ma jakiś majątek odrębny, którego US mu nie
    > ruszy, bo będzie na innym koncie?

    w innym znaczeniu powiedziałem majątek osobisty, chodziło o pieniądze
    które trafiają z innego źródła
    przychodów niż DG i na inne konto ale nigdzie nie napisałem że jest to
    majątek odrębny i że nie odpowiadam
    całym swoim majątkiem

  • 45. Data: 2008-03-09 10:15:24
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    > Odnoszę jednak wrażenie, że nie bardzo rozumiesz
    > czym jest majątek odrębny. Odrębności majątku nie da się
    > zrealizować przez wpłatę na dane konto czy rozróżnienie źródeł,
    > z którego pochodzi.

    Odnoszę jednak wrażenie, że nie bardzo wczytałeś się
    w to o czym tutaj rozmawiamy.
    Oczywiste jest że nie mówiłem o odrębności majątku w rozumieniu
    np. spółki zoo, mówiłem o odrębności majątku ze względu na jego
    źródło
    i oczywiste jest że w DG odpowiadam całym swoim majątkiem nie zależnie
    od jego pochodzenia

  • 46. Data: 2008-03-09 11:03:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    piotrliwszic wrote:

> [...]
    > Oczywiste jest że nie mówiłem o odrębności majątku w rozumieniu
    > np. spółki zoo, mówiłem o odrębności majątku ze względu na jego

    Ale wtedy nie jest to majątek odrębny.
    Od początku Twoje zdziwienie wywoływało
    właśnie łączenie przez dyskutantów majątku niejako "prywatnego"
    i "firmowego" i chęć zachowania jego "odrębności" -
    cokolwiek to znaczy. Oczywiście się czepiam,
    ale sam kiedyś doświadczysz tego, ze w prawie
    czy w podatkach istotne są właśnie takie szczegóły,
    które Ty obecnie uznajesz za czepianie się.

  • 47. Data: 2008-03-09 13:18:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    piotrliwszic wrote:

    > nie wiem jak bardzo trzeba być upartym albo jak wiele
    > trzeba mieć złej woli żeby się aż tak czepiać

    Jak na razie, to ty się czepiasz wszystkich którzy ci udowadniają brak
    zrozumienia podstawowych rzeczy.

> [...]
    > majątku firmowego
    > w rozumowaniu źródła jego przychodu a nie w rozumowaniu mojej

    Ale problem w tym że majątek firmowy i majątek osobisty to ten sam majątek.
    Nie tylko odpowiedzialność jest wspólna dla ciebie i twojego
    przedsiębiorstwa. Także majątek, a w ogóle to ty i twoja firma to jedno i
    tyle.

    Nie jakaś firma jako byt abstrakcyjny świadczy usługi klientom, tylko ty
    osobiście.

> [...]
    > a na inne moje konta wpływają pieniądze z innych źródeł które i te
    > środki nie są przeznaczone na prowadzenie DG i nie są

    To że sobie swoje wpływy rozdzielasz "po kopertach", nie zmienia faktu że to
    jest majątek jednej i tej samej osoby.

    p. m.

  • 48. Data: 2008-03-09 13:22:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    piotrliwszic wrote:

    > to ja bardzo jestem ciekaw jakich kontrahentów posiadają Ci
    > przedsiębiorcy
    > bo ja sobie nie przypominam kiedy ostatnio otrzymałem gotówkę
    > może to kwestia tego kto jakimi kwotami obraca i z jak dużymi firmami
    > współpracuje

    Wszystkie sklepy, warsztaty, przychodnie prywatne w promieniu 30 km ode
    mnie. Zarówno te malutkie jak i te duże, przyjmują płatności tylko i
    wyłącznie w gotówce. Z nielicznymi przypadkami kiedy ktoś przyjmuje
    płatność kartą.

    p. m.

  • 49. Data: 2008-03-09 13:59:27
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 8 Mar 2008 08:02:24 -0800 (PST), piotrliwszic napisał(a):
> [...]

    [...]

    > Spróbuj założyć DG bez konta firmowego. Jestem bardzo ciekawy czy Ci
    > się uda.

    Ta, spróbuj założyć konto do firmy której nie założyłeś :>
    Jeśli ktoś może robić problemy z powodu "niemania" konta, to pani w
    rejestracji VAT. Konkretniej, to zwroty VAT mogą trafiać wyłącznie na konto
    firmowe, zgłoszone w odpowiednim druku. Urząd Skarbowy nie przyjmie tegoż
    druku bez pisemnego potwierdzenia że to konto należy do podatnika - umowa,
    albo zaświadczenie z banku. I owszem, przy jednoosobowej DG można próbować
    podać swój ROR - ale przy jakiejkolwiek spółce już nie bardzo :)

    A w ogóle akurat konto firmowe to groszowe sprawy :)
    Koszty założenia to 50zł za każdego wspólnika w urzędzie miasta i 150 (teraz
    chyba trochę więcej) za rejestrację w VAT. Wszystko to można wrzucić jak
    najbardziej w koszty. Gorzej jeśli działalność podpada pod kasę fiskalną,
    wtedy jest to dodatkowy koszt (na początek i potem regularne opłaty).

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 50. Data: 2008-03-09 20:04:23
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    piotrliwszic w

    Kto, jeśli nie Ty, napisał:

    > ale zasadą jest że rejestruje się pojazd w mieście w którym jest się
    > na stałe zameldowanym

    Wiec tak nie jest, rejestruje sie w miejscu zamieszkania...

    > ale jeśli coś inaczej zrozumiałem to sorry

    Proszę.

    P.S.
    HIL? Cos od znajomego słyszałem... ;P

    --