  • 31. Data: 2008-03-08 19:43:05
    Temat: Re: zalozenie DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Mar 2008, piotrliwszic wrote:

    > i nie rozumiem w ogóle jak można mieć pomysł by zakładając DG nie
    > założyć konta firmowego. Nie rozumiem czym się można kierować podczas
    > NIE zakładania takiego konta. Przecież nie na wszystko w życiu trzeba
    > mieć konkretny przepisy prawne.

    Bo nie każdy ma chęć lecieć do banku, tam z kolei użerać się
    z bankowcem, chcącym na początek dostać kopię wpisu, REGONu
    i czegoś tam jeszcze (od US)? ;)
    Spokojnie, korespondencyjnie, wysyłając kopie dokumentów...
    Ze trzy tygodnie zejdą, ale przecież piszesz o tym że ktoś
    planuje swoją DG, no to ma te 3 tygodnie w planie, prawda?
    A nawet jak tylko tak wyszło, to później można zawsze się
    uprzeć że "taki był plan", w końcu jest się swoim własnym
    szefem, nie? ;P

    > Trzeba w życiu trochę myśleć.

    O to to :)

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2008-03-08 19:49:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > z logicznego myślenia i nie chce mi się więcej czasu poświęcać
    > na tłumaczenie czegoś co dla mnie jest tak potwornie oczywiste

    Ale w tej "potworności" jest błąd.
    Uznawanie że ktoś coś MUSI bo Ci się WYDAJE (oczywiste) jest
    właśnie tym błędem.

    > to nie otrzymasz zwrotu nadpłaconego podatku
    > głupie pytanie głupia odpowiedź

    Nie, to jest BŁĘDNA odpowiedź.
    Otrzyma zwrot, podatek VAT od 1-osobowej DG jest podatkiem OSOBISTYM
    podatnika, patrz post sympatycznej-poczty

    > mów co chcesz kogo to interesuje

    Tych, którym wciskasz że coś "muszą".

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2008-03-08 19:54:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Mar 2008, Liwiusz wrote:

    > Vatowcy mają obowiązek mania konta,

    konto != konto firmowe
    dla wolących Basica:
    konto <> konto firmowe

    > A tak na poważnie, przy jednoosobowej działalności bez pracowników konta
    > mieć nie trzeba, z wyjątkiem sytuacji, gdy ma się zwrot VAT, bo ten może być
    > dokonany tylko na konto

    tak....

    > firmowe

    ... nie. IMO & AFAIK
    Jaka podstawa prawna?

    > osoby fizycznej prowadzącej DG.

    ...w rozumieniu VAT.
    A konto na które przyjmuje się pieniądze np. z tytułu np. wynajmu
    rzeczy lub lokali na cele niemieszkalne (jak najbardziej "w rozumieniu
    VAT" czynność gospodarcza) raczej "powiązane z DG w rozumieniu podatku
    dochodowego" (dla odmiany) nie będzie.
    Mam nadzieję że nikt nie wyskoczy z pomysłem na brak możliwości
    pojawienia się zwrotu VAT z inwestycji w nieruchomość :)

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2008-03-08 20:12:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    piotrliwszic wrote:

    > jak można łączyć majątek firmy ze swoim osobistym ?
    > jaki to ma sens ?

    Możesz krótko opisać w jaki sposób Ty oddzielasz?
    Z tego co piszesz wynika, że prowadzisz zwykłą działalność
    jako osoba fizyczna. Skąd zatem jakiś odrębny majątek firmy?

  • 35. Data: 2008-03-08 20:27:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > gratuluje pomysłu na serio

    Po prawdzie nie wiem czego, ale dołączam się ;) (za nieszablonowość)

    > a czy oprócz przeciwwskazań prawnych nie można choć chwilę pomyśleć ?

    No właśnie, należy pomyśleć:

    > jak można łączyć majątek firmy ze swoim osobistym ?

    Czy Ty w końcu zechcesz przyjąć do wiadomości, że podatek VAT płacony
    od jednoosobowej DG (w odróżnieniu od np. podatku VAT od spółki cywilnej)
    jest podatkiem OSOBISTYM i się go PŁACI I ROZLICZA *ŁĄCZNIE* od wszystkich
    czynności oVATowanych (za pojedynczymi wyjątkami, podlegającymi odrębnemu
    rozliczeniu, szczegółowo wymienionymi w ustawie), czyli jeśli ktoś ma
    1-osobową DG oraz wynajmuje *osobiście* posiadany lokal (nie ujęty
    w majątku DG!) jakiejś firmie (co podlega VAT) to deklarację składa
    JEDNĄ i OD CAŁOŚCI (tego od DG i tego od nie-DG)??
    Bo podatnikiem jest *osoba*, a nie "działalność"!

    > jaki to ma sens ?

    Nieważne. Ty wprowadzasz zamieszanie, nie rozróżniając tego, iż
    "VAT od DG" to jedno, a "VAT w ogóle" to drugie, i to co rozlicza
    się na deklaracji to "VAT w ogóle".
    To, że masz klapkę założoną "ja mam tylko DG i VAT tylko z DG
    i reszta świata mnie nie obchodzi" nie uprawnia Cię do wygadywania
    że KAŻDEGO dotyczy to co Ciebie, a to że ze swojego statusu
    wyciągasz błędne wnioski - nie uprawnia do stawiania pytań
    które wyglądają jak retoryczne, a prowadzą do błędnych sugestii.

    Rozlicza się *osoba*, *bez względu* na to, z jakiego powodu
    podlega pod VAT, i ów VAT jest właśnie "osobisty".
    Tak jak ROR, z którego rozlicza się sympatyczna-poczta!
    Dokładnie tak samo, jak podatek dochodowy zresztą.
    I ZUS.
    Oczywiście, z zastrzeżeniem że mowa o podatkach i składkach płaconych
    ZA SIEBIE - jak ktoś występuje w roli płatnika, czyli pobiera CZYJŚ
    podatek (np. z wynagrodzenia zleceniobiorcy albo pracownika) to
    co innego - faktycznie jest on "związany z DG".

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 36. Data: 2008-03-09 00:59:18
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    piotrliwszic wrote:

    > to już nawet nie jest śmieszne, tylko przerażające
    >
    > kto dziś obraca gotówką ?? o czym Ty człowieku mówisz

    Znam całą masę dobrze prosperujących przedsiębiorców przyjmujących płatności
    *tylko* w gotówce.

    p. m.

  • 37. Data: 2008-03-09 02:48:25
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    westia Twojego sumienia

    > A to jest pomówienie z Twojej strony.
    > Masz jakieś dowody na to, ze nie jestem zameldowany w miejscu zamieszkania?

    gdyby było tak jak mówisz nikt z okienka nie wysłał by Cię na drugi
    koniec Polski
    ale jeśli coś inaczej zrozumiałem to sorry

  • 38. Data: 2008-03-09 02:53:00
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    > Znam całą masę dobrze prosperujących przedsiębiorców przyjmujących płatności
    > *tylko* w gotówce.

    to ja bardzo jestem ciekaw jakich kontrahentów posiadają Ci
    przedsiębiorcy
    bo ja sobie nie przypominam kiedy ostatnio otrzymałem gotówkę
    może to kwestia tego kto jakimi kwotami obraca i z jak dużymi firmami
    współpracuje

  • 39. Data: 2008-03-09 02:55:46
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    > Możesz krótko opisać w jaki sposób Ty oddzielasz?

    po prostu wszystkie należności spływają na konto firmowe

    > Z tego co piszesz wynika, że prowadzisz zwykłą działalność
    > jako osoba fizyczna. Skąd zatem jakiś odrębny majątek firmy?

    odrębny majątek jest z wielu innych źródeł, jak na przykład
    oszczędności z poprzednich lat
    albo wynagrodzenie z umowy o pracę bądź częstych umów zlecenia

    choć prawda że i tak odpowiadam całym swoim majątkiem to dzięki temu
    o wiele bardziej mam przejrzystą sytuacje

  • 40. Data: 2008-03-09 06:42:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    piotrliwszic wrote:

> [...]
    >
    > choć prawda że i tak odpowiadam całym swoim majątkiem to dzięki temu
    > o wiele bardziej mam przejrzystą sytuacje

    Odnoszę jednak wrażenie, że nie bardzo rozumiesz
    czym jest majątek odrębny. Odrębności majątku nie da się
    zrealizować przez wpłatę na dane konto czy rozróżnienie źródeł,
    z którego pochodzi.