  • Data: 2005-10-27 13:00:51
    Temat: zalegle skladki ZUS po zmarlym ojcu
    Od: gumczis <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    mam taka sprawe:
    Niecaly rok temu zmarl moj ojciec, ktory prowadzil jako osoba fizyczna
    dzialalnosc gospodarcza zatrudniajac kilka osob. Po jego smierci
    kontynuuje dzialalnosc po nim w takiej samej formie oraz na podstawie
    sprawy spadkowej, jako jedyny odziedziczylem po ojcu wszystko wprost.
    Wczoraj od miejscowego ZUS'u otrzymalem pismo, a raczej decyzje, w
    ktorej ZUS domaga sie ode mnie zaplacenia ponad 4 tys. pln zeleglych
    skladek ojca z lat 2002-2003 z odsetkami, jako od spadkobiercy.
    Sprawa jest dla mnie o tyle dziwna, ze ani ja ani ojciec o tych
    zaleglosciach nie wiedzielismy, a ZUS niejako na potwierdzenie tego
    faktu wystawial co roku ojcu, a w tym roku i mnie, zaswiadczenie o
    niezaleganiu ze skladkami ktore musimy co roku przedstawic w banku.
    Nie zdazylem jeszcze wpasc do ZUS'u w celu wyjasnienia pochodzenia tych
    zaleglosci, ale moim zdaniem to oni cos, gdzies, kiedys przeoczyli.
    Tak czy owak, mam takie pytania:
    1. Czy ZUS moze w ogole dochodzic ode mnie jako spadkobiercy tych
    pieniedzy ?
    2. Jesli moze, to czy maja znaczenie w calej sprawie zaswiadczenia ktore
    nam co roku wydawali, zaswiadczajace o braku zaleglosciach w skladkach ?
    3 Jesli rozczenie jest zasadne, to czy moga sobie naliczyc od tego
    odsetki, skoro nie bylo to swiadome uchylanie sie od placenia ?

    Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi, byc moze ktos moze mnie
    skierowac do kancelarii/prawnika ktory zajmuje sie podobnymi sprawami i
    jest w stanie mi podpowiedziec, ew. sporzadzic odwolanie od tej decyzji.

    pozdrawiam
    Marcin