    From: a...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zalany sąsiad - co dalej?
    Date: 13 Apr 2003 16:57:19 +0200

    witam

    Sytuacja ma się następująco - kilka dni temu stałem się właścicielem
    mieszkania (własność spółdzielcza). Już na początku miałem spięcie z
    lokatorami poniżej. Okazało się że wcześniejsi lokatorzy (wynajmujący
    od ludzi którzy nam sprzedali mieszkanie) kilka razy zalali tych na
    dole. Powodem zalewania był "nieszczelny" balkon w sytuacji gdy deszcz
    mocno zacinał (blok ma spadziste dachy więc nasz balkon jest nad ich
    pokojem).
    W każdym razie chodzi o to, że temu lokatorowi na dole nie udalo się
    oddzyskać kasy za remont zalania od wcześniejszego właściciela i chce
    teraz żebym to ja pokrył mu dotychczasowe remonty zalania.
    Mam więc pytanie - czy wogóle może on ode mnie żądać kase za jakieś
    tam dawne zalania jeżeli ja wtedy nie byłem właścicielem tego
    mieszkania. Czy mogę go poprostu "wysłać na drzewo".
    Czy wogóle mnie to dotyczy (a może spółdzielni) jeżeli przeciek
    nastąpił wtedy gdy były ulewne deszcze (zalanie nie było spowodowane
    normalną eksploatacją mieszkania tj. pęknięcie rury, wylanie pralki
    itp.)

    pozdrawiam
    Mariusz