  • 11. Data: 2011-03-25 13:43:12
    Temat: Re: zakup mieszkania - zabezpieczenia w umowie
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (25.03.2011 14:33), MZ wrote:

    > A jak sobie wyobrażasz takie rozwiązanie przy udziale banku?

    Skoro można się umówić że zapłata będzie przelana na konto kredytu który
    wisi na mieszkaniu (jeden dłużnik), to nie widzę dlaczego nie można się
    umówić że będzie przelana na konto komornika (inny dłużnik).

    > Poza tym "z
    > nimi" może się umawiać do upadu, jeśli już to bezpośrednio z
    > komornikiem. W każdym razie sprawa jest co najmniej problematyczna.

    No na pewno trzebaby to wszystko uzgodnić z komornikiem.

    Wiem że trzebaby to pewnie trochę poorganizować, ale przynajmniej by się
    uniknęło tej całej skargi pauliańskiej (jak sądzę).

    p. m.

  • 12. Data: 2011-03-25 14:44:14
    Od: "goro" <...@...pl>

    Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Co prawda wyglada na to ze po prostu
    sprzedajacemu nie wyszedl interes bo wspominal ze mial sklep ale mimo
    wszystko rezygnuje z tej "okazji".

  • 13. Data: 2011-03-25 17:25:05
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Rachunek powierniczy?
    Popytaj w bankach o to.
    Lub depozyt powierniczy u notariusza?

  • 14. Data: 2011-03-25 22:14:54
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin mvoicem

    > Wiem że trzebaby to pewnie trochę poorganizować, ale przynajmniej by się
    > uniknęło tej całej skargi pauliańskiej (jak sądzę).

    Ale niekoniecznie uniknęłoby się lokatorów, którzy nie chcą się
    wyprowadzić...

  • 15. Data: 2011-03-25 22:45:27
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "goro" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > 2) Jesli umowe przedwstepna zrobie u notariusza ...

    Notariusz nie gwarantuje niczego oprócz opłaty za swoje czynności.
    Nie pchaj się w taki układ, bo procesy mogą trwać latami.

    Feromon

  • 16. Data: 2011-03-26 00:00:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (25.03.2011 23:14), to wrote:
    > begin mvoicem

    > Ale niekoniecznie uniknęłoby się lokatorów, którzy nie chcą się
    > wyprowadzić...

    Ten problem może wystąpić również w sytuacji bez komornika.

    p. m.

  • 17. Data: 2011-03-26 00:16:00
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin mvoicem

    > Ten problem może wystąpić również w sytuacji bez komornika.

    Jak płacisz i dostajesz klucze do pustego mieszkania? Nie wspomnę już o
    tym, że w przypadku mocno zadłużonej rodziny istnieje dużo większe
    ryzyko, że postanowią sobie pomieszkać jakiś czas za darmo.

  • 18. Data: 2011-03-26 08:11:28
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (26.03.2011 01:16), to wrote:
    > begin mvoicem

    > Jak płacisz i dostajesz klucze do pustego mieszkania?

    Nie, jak płacę i z tego co płacę sprzedający spłacają kredyt który wisi
    na mieszkaniu które kupuję.

    p. m.

  • 19. Data: 2011-03-26 18:02:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Mar 2011, Feromon wrote:

    > Użytkownik "goro" <...@...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Notariusz nie gwarantuje niczego oprócz opłaty za swoje czynności.

    W tym przypadku jeszcze gwarantuje prawo do nabycia mieszkania.
    A to, że ono nie musi być korzystne:

    > Nie pchaj się w taki układ, bo procesy mogą trwać latami.

    ...to inna sprawa.

    pzdr, Gotfryd