  • 1. Data: 2011-03-24 20:19:23
    Temat: dane pozwanego
    Od: Paul <e...@e...com>

    Sąd wezwał mnie do podania aktualnego adresu pozwanego.
    Czy mogę złożyć do Sądu wniosek, aby sąd zwrócił się do dawnego
    Centralnego Biura Adresowego, czy muszę to zrobić samemu?

  • 2. Data: 2011-03-24 23:08:45
    Temat: Re: dane pozwanego
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-03-24 21:19, Paul pisze:
    > Sąd wezwał mnie do podania aktualnego adresu pozwanego.
    > Czy mogę złożyć do Sądu wniosek, aby sąd zwrócił się do dawnego
    > Centralnego Biura Adresowego, czy muszę to zrobić samemu?
    Piszesz dwa pisma

    Pierwsze do Biura, z wnioskiem o adres, uzasadniając swój interes kopią
    pisma z sądu, drugie do sądu z wnioskiem o przedłużenie terminu na czas
    otrzymania odpowiedzi z Biura, załaczjac kopie pisma wysłanego do biura.

    Tyle, ze ta droga trwa miesiace. Lepiej zamiast do Biura MSW napisz do
    Urzedu Gminy ostatniego znanego Ci adresu pozwanego - oni wskażą czy
    dalej jest zameldowany, czy się gdzieś przemeldował. Procedura jak powyżej.

    Aha - sad nic nie zrobi. To Ciebie sąd wezwała, Jak nie wykonasz
    zarządzenia, zwrócą pozew.

  • 3. Data: 2011-03-25 07:18:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-25 00:08, Roman Rumpel pisze:

    > Aha - sad nic nie zrobi. To Ciebie sąd wezwała, Jak nie wykonasz
    > zarządzenia, zwrócą pozew.

    Raczej tylko zawieszą postępowanie.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2011-03-25 12:30:44
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-03-25 08:18, Liwiusz pisze:

    > Raczej tylko zawieszą postępowanie.

    Zależy od rodzaju postępowania i etapu.

  • 5. Data: 2011-03-25 17:29:28
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    To podaj adres Liwiusza.
    Albo mój.
    Co za różnica, do kogo nie będzie się chciało listonoszowi zanosić?
    Dwa awiza i po sprawie.
    Praworządnaość a'la PRL-bis.

    -----

  • 6. Data: 2011-03-25 17:32:53
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Do sądu np. o ustanowienie kuratora sądowego dla reprezentowania pozwanego z uwagi na
    nieznane miejsce pobytu.
    Nie pamiętam, czy nadal się to robi w SRiO (np. dla spółek już nie, a kiedyś a i
    owszem).

    -----

  • 7. Data: 2011-03-25 20:55:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-25 13:30, Roman Rumpel pisze:

    > Zależy od rodzaju postępowania i etapu.

    W tym przypadku byłoby zawieszenie bez względu na etap. Zwrot byłby,
    gdyby powód w ogóle nie podał adresu. Ale podał - błędny. Ma zatem podać
    poprawny, a jak nie poda, postępowanie będzie zawieszone.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-03-25 21:10:17
    Od: Paul <e...@e...com>

    W dniu 2011-03-25 21:55, Liwiusz pisze:

    > W tym przypadku byłoby zawieszenie bez względu na etap. Zwrot byłby,
    > gdyby powód w ogóle nie podał adresu. Ale podał - błędny. Ma zatem podać
    > poprawny, a jak nie poda, postępowanie będzie zawieszone.

    W umowie, w związku z którą jest całe postępowanie, jest zapis, że
    pozwany ma obowiązek podawać swój aktualny adres, w razie jego zmiany.

    czy taki zapis ma jakiekolwiek znaczenie? W sensie, że jak nie podał
    nowego adresu, to jego pech i sąd powinien wydać nakaz, mimo, że adres
    jest nieaktualny?

  • 9. Data: 2011-03-25 22:51:23
    Temat: [OT] Re: dane pozwanego
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Paul" <e...@e...com> napisał w wiadomości
    > Sąd wezwał mnie do podania aktualnego adresu pozwanego.
    > Czy mogę złożyć do Sądu wniosek, aby sąd zwrócił się do dawnego
    > Centralnego Biura Adresowego, czy muszę to zrobić samemu?

    Hmm, samemu... skrót CBA brzmi znajomo...
    Ale dlaczego w tym kraju prawa pozywający ma znać aktualny adres pozwanego?
    Ma wynająć prywatnego detektywa?
    Czy JA chcąc pozwać KOGOŚ dostanę "WRAŻLIWE" dane osobowe od URZĘDU?
    A może jeszcze NIP i PESEL i numer buta pozwanego sądowi dostarczyć?
    Chory kraj...

    Feromon

  • 10. Data: 2011-03-26 05:41:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-25 22:10, Paul pisze:

> [...]
    >
    > czy taki zapis ma jakiekolwiek znaczenie? W sensie, że jak nie podał
    > nowego adresu, to jego pech i sąd powinien wydać nakaz, mimo, że adres

    Masz sądowi podać adres aktualny i słusznie nie interesuje go, że
    zapisaliście sobie w umowie, że białe jest czarne, a czarne jest białe.

    --
    Liwiusz