    From: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wynajem mieszkania - rozwiązani eumowy - jakie terminy ?
    Date: Sun, 30 Mar 2008 00:22:02 +0100

    Mam takie pytanie.
    Wynajmuję komus moje mieszkanie. Spisujemy umowę którą podpisują obie
    strony. W tej umowie jest zapis, że wynajmujący nie ma prawa podnajmować
    osobom trzecim, oraz że będzie płacił z "dołu do 10 następnego miesiąca za
    miesiąc poprzedni.

    Mamy marzec - nie było wpłaty za luty . Poza tym od sąsiadów dowiaduję się
    że w mieszkaniu mieszka inna osoba niż ta z którą została podpisana umowa.
    W mieszkaniu wymieniam zamki - telefonicznie ustalam termin w którym
    "mieszkaniec" może odebrać sobie swoje rzeczy. Przyjeżdża, odbiera.
    Moje pytanie jest takie czy rozwiązanie takiej umowy (w której nie było
    podanych żadnych terminów) ma skutek natychmiastowy czy ma jakiś termin.
    Pieniądze miały wpłynąc do 10 a dziś jest 29 i nie wpłynęły - Zamki zostały
    wymienione - rzeczy zostały wydane.
    Pytam z czystej ciekawości czy rozwiązanie takiej umowy jak moja ma jakiś
    termin czy może być to skutek natychmiastowy.
    Dla wyjaśnienia podam jeszcze, że próbowałem się skontaktować z najemcą od
    10 do wczoraj kilka razy dziennie i codziennie w różne sposoby -
    telefonicznie, przez sms, przez e-mail, w mieszkaniu. Wszystkie próby były
    bezskuteczne.

    Czy mogłem wymienić zamki, czy musiałem uzyskac zgodę najemcy. Czy musiałem
    zachowac jakiś termin rozwiązania umowy a jeżeli tak to o d kiedy licząony i
    iile ??

    --
    PawełJ