  • 1. Data: 2008-10-22 15:29:36
    Temat: wynajem mieszkania - kaucja zwrotna
    Od: Aska <n...@g...com>

    Witam

    Tydzień temu oglądałam mieszkanie i zdecydowałam się na jego
    wynajęcie. Właściciel chciał, abym wpłaciła kaucję zwrotną w wysokości
    1500zł. Wpłaciłam ową kaucję i dostałam potwierdzenie (wraz z
    pieczątką firmy właściciela). Chciałam od razu podpisać umowę najmu,
    jednak właściciel powiedział, że tym zajmiemy się później. Do tej pory
    umowy nie spisaliśmy a właściciel okazał się bardzo niesłowny, chociaż
    dalej utrzymuje że chce wynająć to mieszkanie. Matactwa i niesłowność
    właściciela skłoniła mnie do rezygnacji z wynajmu. Czy w takiej
    sytuacji właściciel powinien zwrócić kaucję?

  • 2. Data: 2008-10-22 17:23:23
    Temat: Re: wynajem mieszkania - kaucja zwrotna
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Aska" <n...@g...com> wrote
    >dostałam potwierdzenie (wraz z

    Wpłata tytułem czego jest napisane?

  • 3. Data: 2008-10-22 17:35:57
    Od: Aska <n...@g...com>

    On 22 Paź, 19:23, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    wrote:
    > "Aska" <n...@g...com> wrote

    > Wpłata tytułem czego jest napisane?

    Dokładnie napisane jest:
    "Wpłata kaucji zwrotnej do mieszkania" oraz dalej podana ulica

  • 4. Data: 2008-10-22 17:46:00
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    A mieszkasz już tam? Masz klucze?

  • 5. Data: 2008-10-22 17:51:52
    Od: Aska <n...@g...com>

    On 22 Paź, 19:46, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    wrote:
    > A mieszkasz już tam? Masz klucze?

    Nie, nie mieszkam i nie mam kluczy. Obecnie mieszkają tam inne osoby,
    które wynajmują to mieszkanie. Klucze miałam dostać, gdy spiszemy
    umowę (najpóźniej 1.X), ale właściciel ciągle odwlekał termin
    podpisania umowy, pomimo iż nalegałam by to było jak najwcześniej.

  • 6. Data: 2008-10-22 18:16:28
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Aska" <n...@g...com> wrote
    >Nie, nie mieszkam i nie mam kluczy. Obecnie mieszkają tam inne osoby,

    Zakłając, że było to tylko przyżeczenie zawarcia umowy, a nie umowa ustna to
    patrz. art 390 KC.
    Powinien kasę zwrócić. Wezwij go do tego np. listem poleconym jak będzie
    stawiał opory. Potem możesz iść do sądu. Masz jakichś świadków waszej
    rozmowy przy przekazywaniu pieniędzy?

  • 7. Data: 2008-10-22 18:18:39
    Od: Aska <n...@g...com>

    On 22 Paź, 20:16, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    wrote:
> [...]
    > Powinien kasę zwrócić. Wezwij go do tego np. listem poleconym jak będzie
    > stawiał opory. Potem możesz iść do sądu. Masz jakichś świadków waszej

    Tak, był właściciel, właścicielka oraz mój narzeczony.

  • 8. Data: 2008-10-22 19:19:33
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    >Tak, był właściciel, właścicielka oraz mój narzeczony.

    To działaj, jak wyżej.