  • 11. Data: 2008-06-17 07:23:49
    Temat: Re: wynajecie mieszkania w bloku, dac umowe - nie dac umowy???
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > moga jakis numer wywinac
    > czy ma sie zdecydowac na parke, od ktorej zadne niebezpieczenstwo szwindlu
    > raczej nie grozi.

    Jesli nie bedzie umowy, to nie bedzie tez podatku do US ... jesli
    dojdzie do jakiejs kłótni czy niezgody, to siostra może zostać ostro
    "przygnieciona" przez zaległy podatek ... jesli nakablują :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 12. Data: 2008-06-17 07:24:39
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Heming" <n...@n...pl> napisał w\
    > Tu nie ma co rozumiec. Zyskiem wlasciciela lokalu jest to, ze to nie on
    > lecz kto inny placi za niego czynsz.

    Tylko, że to nie właściciel korzysta z rzeczy (nieruchomości) tylko ktoś
    inny, tak więc nie ma też korzyści z mieszkania. Widać, że co prawda, został
    zwolniony ze zobowiązania (czynszu), ale też pozbawił się władztwa nad
    rzeczą i korzyściami zeń płynącymi. W podatkach się nie specjalizuję, więc
    pytam: czy to nie ma jednak znaczenia?

  • 13. Data: 2008-06-17 07:25:39
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Jesli nie bedzie umowy, to nie bedzie tez podatku do US ...

    Przy umowie ustnej nie można płacić podatku?

  • 14. Data: 2008-06-17 07:47:28
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "grubianin" <g...@w...pl> napisał
    w wiadomości news:g37i5c$5ed$1@news.wp.pl...
    > witanko
    >
    > wiesz Witek nie rozumiem
    > oni placa do spoldzielni tyle ile spoldzielnia wymaga
    > a wlasciciel ma od tego zapacic podatek ? od zysku
    > ktorego wszak nie ma, bo caly czynsz idzie do spoldzielni?

    Nic podobnego! Oni nie płacą czynszu spółdzielni, bo przecież
    nie od spółdzielni wynajmują mieszkanie. Czynsz (opłatę za
    wynajem) płacą temu, od kogo wynajmują - czyli właścicielowi.

    A dla właściciela ten czynsz jest przychodem. Po odjęciu
    niektórych kosztów pozostaje dochód, podlegający opodatkowaniu.

    Wysokość czynszu jest kwestią umowy, i z wysokością opłat
    należnych spółdzielni nie musi mieć zupełnie związku. Z woli
    właściciela mieszkania czynsz jest akurat taki, że pokrywa
    opłaty w spółdzielni, więc najemcy zamiast nieść czynsz do
    właściciela wpłacają wprost do kasy spółdzielni. Jednak,
    o ile rozumiem, oni nie mają żadnej umowy ze spółdzielnią,
    ani do niej nie należą - więc nie wpłacają tych pieniędzy
    jak swoich, lecz jako pełnomocnicy właściciela.

    Wiem, bo tak samo wynajmowałem (tyle że w budynku wówczas
    komunalnym, nie spółdzielczym).

    Maciek

  • 15. Data: 2008-06-17 08:31:49
    Od: "grubianin" <g...@w...pl>

    witanko

    czyli zeby prosto z ryczaltem
    to do czynszu spoldzielczego nalezy od razu dodac 8,5% dla panstwa,
    czyli biedacy ktorzy nie moga sobie mieszkania kupic itd itp
    placa defacto podatek "mieszkaniowy"
    wiec w interesie panstwa jest by miszkan bylo malo
    zeby byly drogie itd bo od tego ma characz

    pzdr

  • 16. Data: 2008-06-17 08:52:17
    Od: "grubianin" <g...@w...pl>

    ok
    haracz

  • 17. Data: 2008-06-17 08:55:35
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > czyli biedacy ktorzy nie moga sobie mieszkania kupic itd itp
    > placa defacto podatek "mieszkaniowy"

    Defacto tak, choć podatek płaci niby ten co ma dochód.

    > wiec w interesie panstwa jest by miszkan bylo malo
    > zeby byly drogie itd bo od tego ma characz

    Ale różnicy nie widzę czy płaci podatek ktoś kto mieszkanie wynajmuje
    innemu, czy płaci ktoś kto sprzedaje mieszkania(e) innemu. I z tego i z tego
    ma państwo "haracz" w postaci podatku, więc rownie dobrze mogłoby wspierać
    budownictwo na sprzedaż, niby...
    A czy państwo woli mieć mniejsze podatki z wiekszej liczby transaki czy
    większe z mniejszej to już inna kwestia.

  • 18. Data: 2008-06-17 09:19:27
    Od: lukebe <l...@p...onet.pl>

    grubianin pisze:

    > to do czynszu spoldzielczego nalezy od razu dodac 8,5% dla panstwa,

    Ale tylko prowadzący działalność gospodarczą chyba, nie? Tak
    przynajmniej wynika z treści cytowanego przez Ciebie wyżej artykułu.
    Popraw mnie jeśli się mylę :)

  • 19. Data: 2008-06-17 09:37:46
    Od: "grubianin" <g...@w...pl>

    witanko

    Opodatkowanie ryczałtowe przychodów z najmu oznacza, że od otrzymanego
    czynszu należy odprowadzić podatek w stałej wysokości 8,5 proc. Jeżeli
    przychód z najmu przekroczy w danym roku podatkowym równowartość 4000 euro
    (w 2007 r. limit ten wynosi 15 934 zł), podatek od nadwyżki ponad tę kwotę
    obliczany jest według stawki 20 proc. Od przychodów nie odliczamy żadnych
    kosztów uzyskania, czyli np. ponoszonych przez wynajmującego kosztów
    czynszu, opłat za media, telefon itp. Ten sposób opodatkowania jest zatem
    korzystny dla tych właścicieli, którzy nie ponoszą istotnych kosztów
    związanych z prowadzoną działanością. Jeżeli chcemy skorzystać z rozliczenia
    ryczałtowego nelzęy powiadomić o tym pisemnie naczelnika właściwego urzędu
    skarbowego, przed rozpoczęciem wykonywanej działalności w zakresie najmu
    ( nie później niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu ) lub do 20 stycznia
    danego roku podatkowego.

    znalazlem w google

    pydr

  • 20. Data: 2008-06-17 09:44:46