  • 1. Data: 2013-06-14 18:39:07
    Temat: wynagrodzenie za urlop
    Od: "Darek" <b...@w...pl>

    Osoba zatrudniona od kilku lat do 31.06.2013 na pelen etat.
    Od tej daty zostają zminione waunki zatrudnienia na 1/2 etatu
    Jaka kwotaa przysługuje za urop po tej dacie

  • 2. Data: 2013-06-14 18:52:01
    Temat: Re: wynagrodzenie za urlop
    Od: b...@g...com

    W dniu piątek, 14 czerwca 2013 18:39:07 UTC+2 użytkownik Darek napisał:
    > Osoba zatrudniona od kilku lat do 31.06.2013 na pelen etat.
    >
    > Od tej daty zostają zminione waunki zatrudnienia na 1/2 etatu
    >
    > Jaka kwotaa przysługuje za urop po tej dacie

    Z tego co się orientuję, ekwiwalent za urlop przysługuje w wysokości wynagrodzenia,
    wiec jeżeli etat zmniejszył sie o połowe, to również ekwiwalent od momentu zmiany
    jest pomniejszony o połowe.

  • 3. Data: 2013-06-16 20:10:11
    Od: "Darek" <b...@w...pl>

> [...]

    wynagrodzenia, wiec jeżeli etat zmniejszył sie o połowe, to również
    ekwiwalent od momentu zmiany jest pomniejszony o połowe.

    A nie oblicza się średnio z ostatnich 3 miesięcy

  • 4. Data: 2013-06-18 21:18:11
    Od: "Darek" <b...@w...pl>

    I nikt nie napisze -((((

  • 5. Data: 2013-06-22 07:02:13
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    http://prawo.rp.pl/artykul/714584.html

    --
    Adam

  • 6. Data: 2013-06-22 09:11:23
    Od: Smieć <j...@g...com>

    Użytkownik "elephanto" <e...@c...it.gmail.com> napisał w wiadomości

    > http://prawo.rp.pl/artykul/714584.html

    Ten artykuł nie jest żadną wykładnią prawa lecz osobistą interpretacją
    pewnej pani. Oczywiście interpretacją na korzyść pracodawcy, co jest już
    regułą. Kodeks Pracy jednoznacznie stanowi że pracownikowi za rok pracy
    przysługuje 26 dni urlopu, bez względu na to czy był zatrudniony na całym
    czy pół etatu , czy 1/64 etatu. Natomiast pani redaktor nagina prawo
    wmawiając że wymiar urlopu zależy od ilości godzin pracy. Szkoda słów.

  • 7. Data: 2013-06-22 15:31:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Jun 2013, Smieć wrote:

    > Użytkownik "elephanto" <e...@c...it.gmail.com> napisał

    > Ten artykuł nie jest żadną wykładnią prawa lecz osobistą interpretacją pewnej
    > pani.

    Ściślej, ta pani odsyła do poglądu PIP, tudzież treści rozporządzenia.

    > Oczywiście interpretacją na korzyść pracodawcy, co jest już regułą.

    Coś mi wyjaśnij.
    Primo, dlaczego chcesz szkody pracownika? (zaraz do tego wrócimy).
    Secundo, ta sama zasada działa również w stronę przeciwną.
    Jak sytuacja się zmieni w ten sposób, że pracownik zamiast z całego
    etatu przechodzić na pół zrobi przeciwnie, czyli z pół etatu przejdzie
    na cały, to na czym ma polegać "korzyść"?

    > Kodeks Pracy jednoznacznie stanowi że pracownikowi za rok pracy przysługuje
    > 26 dni urlopu, bez względu na to czy był zatrudniony na całym czy pół etatu ,
    > czy 1/64 etatu.

    Tak właśnie.
    Tyle, że wymiar GODZINOWY tego urlopu, liczony nieobecnością w pracy,
    ulegnie zmianie.

    Liczymy.
    Pracownik pracuje na cały etat, przyjmijmy że zarabia 20zł na godzinę,
    160 zł na dniówkę. Powiedzmy jest tak przez 4 miesiące.
    Później przechodzi na pół etatu "4 godziny dziennie", zarabia
    nadal 20 zł na godzinę, znaczy 80 zł na dniówkę. I tak jest
    przez kolejne 4 miesiące, do momentu wyskoczenia "sprawy urlopu".

    Wyjaśnij nam, dlaczego chcesz wyjść na chama, brutala i wyzyskiwacza,
    proponując pracownikowi za np. 10-dniowy urlop 800 zł, zamiast
    1200 zł, jak wychodzi z podziału proporcjonalnego? (800zł
    wg układu z okresu pracy na cały etat plus 400 zł z części
    przypadającej na połówkę)

    Zakładam optymistycznie, że zdajesz sobie sprawę, iż pracownikowi
    zatrudnionemu na zapodaną przez Ciebie 1/64 etatu ZALICZA SIĘ
    do urlopu taki sam udział czasu pracy i czasu wolnego, bez
    względu na to czy pracuje w trybie "1/8 godziny każdego
    dnia" czy w trybie "co 64. dzień do pracy" i nie proponujesz
    udzielania 26 CAŁYCH DNIÓWEK urlopu pracownikowi zatrudnionemu
    na ułamek etatu, bo trochę trudno udzielić 26 dni urlopu
    pracownikowi który w ogóle ma być w pracy przez 4 dni
    w roku :> (dla rzeczonej 1/64 etatu oraz trybu "cała
    dniówka co któryś raz").

    > Natomiast pani redaktor nagina prawo wmawiając że wymiar
    > urlopu zależy od ilości godzin pracy.

    Pani redaktor nagina powiadasz?
    Hm... :)

    > Szkoda słów.

    Co prawda to prawda, jestem w szoku co do propozycji okradzenia
    pracownika z przykładu o 400zł ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2013-06-23 08:28:44
    Od: "Smieć" <j...@g...com>

    > Ściślej, ta pani odsyła do poglądu PIP, tudzież treści rozporządzenia.

    Nie tylko odsyła, ale przede wszystkim interpretuje.

> [...]
    >
    > Tak właśnie.
    > Tyle, że wymiar GODZINOWY tego urlopu, liczony nieobecnością w pracy,

    I właśnie na tym polega ta fałszywa interpretacja i okradanie pracownika. W
    Kodeksie Pracy nie istnieje pojęcie GODZINOWEGO wymiaru urlopu. Urlop wynosi
    26 dni roboczych i nie jest rozliczany w godzinach pracy (wyjątek to np.
    ochrona, stróże itp KP dokładnie to określa). Każde takie naciąganie prawa
    na wszystkich pracowników, jest fałszywe i oczywiście zawsze jest na
    niekorzyść pracownika (przecież pracodawca na swoją niekorzyść nie będzie
    naciągał prawa) :D

  • 9. Data: 2013-06-23 14:09:19
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    >I nikt nie napisze -((((
    > Użytkownik "Darek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    Kodeks Pracy określa to jednoznacznie. Przepracowałeś 6 pełnych miesięcy w
    tym roku na cały etat i przepracujesz 6 pełnych miesięcy na pół etatu. Za 6
    miesięcy przepracowanych na cały etat należy Ci sie 13 dni roboczych urlopu
    płatnych za cały etat . Za następne 6 miesięcy które przepracujesz na pół
    etatu należy sie też 13 dni roboczych urlopu płatnych za pół etatu. Nie
    byłoby żadnego problemu gdybyś w momencie przejścia na pół etatu otrzymał
    ekwiwalent za niewykorzystane 13 dni urlopu płatne za cały etat (do tego
    obliguje zmiana umowy o pracę i płace, czyli przejście z pełnego etatu na
    pół) i miałbyś jeszcze do wykorzystania 13 dni roboczych płatne za pół etatu
    w tym roku. Z tego co napisałeś interesuje Cię co będzie gdy pracodawca
    zamiast ekwiwalentu będzie chciał dać Ci urlop w naturze. Oczywiście
    pierwsze 13 dni roboczych tego urlopu płatne jest w wysokości całego etatu,
    a następne 13 dni płatne za pół etatu.

    Najlepszym rozwiązaniem problemu jest zaproponowanie pracodawcy aby wypłacił
    Ci ten ekwiwalent za pierwsze 13 dni, Ty bedziesz miał kase, a on pracownika
    w pracy któremu będzie sie należało już tylko 13 dni urlopu płatne za pół
    etatu i nie będzie wzajemnych problemów międzyludzkich (kłótni).
    Innym rozwiązaniem problemu jest urlop13 dni roboczych od 1 lipca 2013
    płatne oczywiście za cały etat i po urlopie praca na pół etatu.
    Najgorszym rozwiązaniem jest nie wypłacenie ekwiwalentu i odłożenie
    przysługujących Ci pierwszych 13 dni na dalszy termin - należy się
    spodziewać rozbieżnosci w płaceniu. Jedym możliwym rozwiązaniem w takim
    przypadku jest zobowiązanie pracodawcy na piśmie do udzielenia Ci tych 13
    dni płatnych za cały etat w dalszym terminie (jako aneks do umowy o zmianie
    pracy i płacy).

    Jeżeli sie nie zgodzi na żadne z w/w rozwiązań to w każdym Sądzie Pracy
    wygrasz to bez żadnego problemu.

    pozdr

  • 10. Data: 2013-06-24 22:55:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 Jun 2013, Smieć wrote:

> [...]
    > na wszystkich pracowników, jest fałszywe i oczywiście zawsze jest na
    > niekorzyść pracownika (przecież pracodawca na swoją niekorzyść nie będzie

    Przecież podałem bardzo konkretny przykład, z liczbami.
    Wychodzi, że to przy Twoim sposobie liczenia urlopu pracownik jest
    stratny (o 1/4 kwoty).
    Jak to ma się do logiki którą usiłujesz opisać wyżej?

    Bo to że pracownik pracujący na poł etatu zarabia połowę tego,
    co pracownik pracujący na cały etat, zarówno w dni w które
    przychodzi do pracy jak i "dni urlopowe" jest chyba OCZYWISTE?

    No to pozbawienie proporcji pozbawi go części kwoty za urlop.
    Tak po prostu, pod pozorem oburzania się o "prawdo do 26 dni",
    masz zamiar okraść pracownika o połowę połowy wynagrodzenia
    za urlop.
    I to Ci wytykam.

    Skoro już się prosiłeś ;) to bonus, powtórka z cytatu:

    > Urlop wynosi 26 dni roboczych i nie jest rozliczany w godzinach pracy

    Kiedy ostatnio czytałeś Kodeks Pracy?
    7 lat temu (mniej więcej), kiedy W KONCU ustawodawca zajął się
    odpowiedzią na pytanie, czy pracownik zatrudniony na 1/365 etatu
    w trybie "co n-ty dzień" powinien w końcu raz w roku przychodzić
    do pracy czy ma w ten dzień urlop?
    (owszem, WCZEŚNIEJ nie stosowało się godzinowego wymiaru urlopu)
    :P

    pzdr, Gotfryd