eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowymuszanie nienależnych płatności › wymuszanie nienależnych płatności
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: sprocket <s...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wymuszanie nienależnych płatności
    Date: Wed, 16 Feb 2011 14:51:42 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 40
    Message-ID: <ijgkp6$sco$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: igalaxy.homeip.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1297864294 29080 94.75.124.246 (16 Feb 2011 13:51:34 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 16 Feb 2011 13:51:34 +0000 (UTC)
    X-User: vcasper
    X-Antivirus: avast! (VPS 110216-0, 2011-02-16), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:668927
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    Pewna firma, powiedzmy X, prowadzi rejestr firm i przedsiębiorców.
    Zwrociła się do firmy Y z propozycją umieszczenia o niej informacji. Na
    zasadzie: info powiesimy ZA DARMO przez 7 dni, a potem JESLI
    ZDECYDUJECIE się na współpracę, prosimy o opłacenie faktury. Tak
    przebiegała rozmowa telefoniczna, ale w mailu było tylko info o
    zamówieniu usługi i link do (nieistniejącej) faktury.

    Firma Y w ciągu tego tygodnia przemyślała sprawę i po prostu nie była
    zainteresowana rozpoczęciem takiej współpracy. W swojej naiwności
    myślała, że brak opłaty spowoduje usunięcie wpisu i zakończy sprawę.

    Od pewnego czasu pracownicy firmy X dzwonią do Firmy Y i przypominają o
    niezapłaconej fakturze. Firma Y cały czas w tych rozmowach mówi na
    jakiej zasadzie zgodziła się na umieszczenie wpisu (patrz pierwszy
    paragraf tego postu) i że nie była i nadal nie jest zainteresowana
    płatnym wpisem.

    Mimo to telefony pojawiają się systematycznie co 3 - 4 tygodnia z
    "przypomnieniem" o niezapłaconej fakturze, pracownicy firmy X stają się
    coraz bardziej stanowczy i natarczywi, choć (jeszcze) nie grożą ani nie
    "ostrzegają".

    Co ciekawe:
    1. kwota do zapłaty jest - jak na razie - stosunkowo mała, mniej więcej
    tyle, ile koszt porady prawnika,
    2. firma X domaga się zapłacenia faktury, której NIE DOSTARCZYŁA w żaden
    sposób: ani mailem, ani listem, nie ma jej też w panelu usera. Choć
    oczywiście firma X twierdziła, że fakturę przesłała.
    3. Firma X nigdzie na swoich stronach nie podaje ŻADNYCH danych o sobie,
    ani ŻADNYCH danych kontaktowych. Jej pracownicy dzwonią z numerów
    zastrzeżonych.

    Pytanie jest takie: czego firma Y może się spodziewać od strony prawnej
    od firmy X i jak z tym walczyć ? Z punktu widzenia firmy Y sprawa
    wygląda to jak typowe wymuszenie płatności za usługę, której wcale nie
    chcemy.

    Spro

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1