  • 1. Data: 2007-10-10 06:50:10
    Temat: wymiana okien - bezpieczenstwo przechodniow?
    Od: "Michal B." <g...@o...pl>

    Witam!

    W mieszkaniu (stara kamienica) na IIp beda wymieniane okna. Bezposrednio pod
    tym mieszkaniem przebiega dosc ruchliwy chodnik. Podejrzewam, ze podczas
    wymiany istnieje niebezpieczenstwo spadajacych kawalkow tynku itp. Pytanie:
    kto odpowiada za zabezpieczenie terenu chodnika - firma, ktora wykonuje
    wymiane? Ja jako wlasciciel mieszkania, a moze administrator budynku?

    Jesli to ja - to jak powinienem to zrobic? Nie moge odgrodzic polowy
    chodnika czerwona tasma, bo tam jest sklep i wejscie do kamienicy, czy
    wystarczyloby ustawienie tablic z napisem, uwaga - roboty na wysokosci?

    Dziekuje za odpowiedzi

    Pozdrawiam

    Michal.

  • 2. Data: 2007-10-10 08:20:59
    Temat: Re: wymiana okien - bezpieczenstwo przechodniow?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Oct 2007, Michal B. wrote:

    > Jesli to ja - to jak powinienem to zrobic? Nie moge odgrodzic polowy
    > chodnika czerwona tasma, bo tam jest sklep i wejscie do kamienicy,

    ...ja tak trochę z boku - jak widywałem, to w takich przypadkach stawia
    się prowizoryczne (acz dość mocne) zadaszenie. Kilka belek, grubsze
    deski na górę...
    Chodnik prawdopodobnie nie stanowi własności właściciela kamienicy,
    lecz pas drogowy, a to oznacza zwalczenie w UM zgody na zajęcie pasa
    drogowego (1zł za 1m^2 za dzień, za trawnik połowę z tego) oraz
    obowiązek przedstawienia propozycji oznakowania ruchu (w tym przypadku
    dla pieszych :), ale jakby mieli "obchodzić" drogą to tym bardziej
    dla pojazdów) do zatwierdzenia (już nie pamiętam jak nazywa się
    komórka która to zatwierdza), wypożyczenie znaków oczywiscie na
    własny koszt.
    Akurat nie z okazji "spadania cegieł" ale miałem do czynienia :]

    > czy
    > wystarczyloby ustawienie tablic z napisem, uwaga - roboty na wysokosci?

    ...i co, jedyne przejście tam gdzie coś spada?
    IMO - tak się nie da.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-10-10 08:21:34
    Od: Yes <y...@p...onet.pl>

    Michal B. pisze:
> [...]
    > chodnika czerwona tasma, bo tam jest sklep i wejscie do kamienicy, czy
    > wystarczyloby ustawienie tablic z napisem, uwaga - roboty na wysokosci?

    Ty jesteś zlecający i firma która wykonuje roboty musi zabezpieczyć
    teren. Mówię to na podstawie mojego przypadku, gdy kiedyś chciałem
    wynająć firmę do wymiany dachu w kamienicy. Pytałem ich o to, kto
    zabezpiecza i powiedzieli że to ich obowiązek.
    Natomiast znając życie i firmy montujące okna - nie będzie żadnego
    zabezpieczenia - nawet nie zrozumieją o co pytasz.

    pozdrawiam

    yes

  • 4. Data: 2007-10-10 20:09:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michal B." <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli wymianę zlecasz profesjonalistom (czyli firmie, a nie koledze), to
    zabezpieczenie placu budowy należy do nich. odpowiada za to kierownik
    budowy.