  • 1. Data: 2007-06-13 19:41:31
    Temat: wymiana filmami DVD - legalna?
    Od: Andrzej Pindor <a...@g...pl>

    Witam,
    od dwóch godzin przerzucam Ustawe o Prawach Autorskich, jednak nie moge
    znalezc odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie:
    czy jest legalna wymiana oryginalnych nosnikow z filmami?

    Przypuscmy, ze Iksinski kupuje w sklepie film X, Kowalski kupuje film Y.
    Ogladaj filmy a pozniej wymieniaja sie plytami. Czy jest to legalne w
    swietle przepisow obowiazujacych w Polsce?

    Czy serwis internetowy kojarzacy takich uzytkownikow (chcacych wymienic
    oryginalny nosnik z filmem X na oryginalny nosnik Y) i pobierajacy z
    tego tytulu prowizje jest legalny? Uzytkownicy nie placa nic innym
    uzytkownikom - jedynie oplate za udana transakcje wymiany (oplata za
    korzystanie z serwisu - silnika, bazy itp.).

    Bede bardzo wdzieczny za podpowiedz i wskazanie lub naprowadzenie na
    ewentualny paragraf w ustawie opisujacy interesujace mnie zagadnienie.

    --
    Z powazaniem
    Andrzej Pindor

  • 2. Data: 2007-06-13 20:59:25
    Temat: Re: wymiana filmami DVD - legalna?
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 13-06-2007 o 21:41:31 Andrzej Pindor <a...@g...pl>
    napisał(a):

    > czy jest legalna wymiana oryginalnych nosnikow z filmami?

    Tak. Mozesz tez patrzec na to inaczej - obie wymieniajace sie strony moga
    sobie oddac te DVD za darmo w tej samej chwili. Moga tez je sobie
    sprzedac... za cene innego DVD (nie jego wartosci, tylko samego DVD).

> [...]
    > uzytkownikom - jedynie oplate za udana transakcje wymiany (oplata za
    > korzystanie z serwisu - silnika, bazy itp.).

    Ja nie widze przeciwwskazan. Tym bardziej, ze podobne serwisy juz dzialaja
    - np. kazdy serwis aukcyjny. Tresc aukcji moze przeciez mowic "Film Y
    sprzedam za 10zl lub wymienie na film X". I taki serwis pobiera z kazdej
    udanej wymiany prowizje.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.